LGBaby20 Geplaatst: 16 april 2012 Geplaatst: 16 april 2012 Hallo allemaal,Ik ben bezig met een verslag voor school maar kan hier en op internet geen antwoord vinden op de vragen.Wie kan mij helpen?Hoe kan je vachtmijt voorkomen?&Hoe kan je EC voorkomen?Alvast bedankt voor jullie hulp!Groetjes Danique
Reusje Geplaatst: 16 april 2012 Geplaatst: 16 april 2012 Voor komen is niet zo gemakkelijk omdat het allebei parasieten zijn.E.Cuniculi-parasiet /schimmel-Overgezet door sporen in de urine-50 % van de konijnen is reeds sero-positiefVachtmijt:-Ivermectine injecties-stronghold ampulesNooit frontline gebruiken bij konijnen: kan dodelijk zijn.
Catelootje! Geplaatst: 16 april 2012 Geplaatst: 16 april 2012 @Reusje: voorkomen is mijns inziens preventief handelen, nietwaar?Ik denk dat zowel EC als vachtmijt niet zomaar te voorkomen zijn. Voorzichtig zijn met het benaderen van wilde of onbekende konijnen die er zichtbaar niet goed uitzien misschien? EC krijgen konijnen dacht ik vooral van stress, maar niet alleen dat geloof ik. Is dus denk ik niet gemakkelijk te voorkomen.
Reusje Geplaatst: 16 april 2012 Geplaatst: 16 april 2012 Dat bedoelde ik eigenlijk ook toen ik het had over mijn parasieten.Hoe vermijd je dat ?Nee niet alleen van Stress, ook als ze extreem ziek geweest zijn of na totaal uit conditie.
LGBaby20 Geplaatst: 17 april 2012 Auteur Geplaatst: 17 april 2012 Bedankt voor de reacties!Maar waar komen de parasieten vandaan die EC veroorzaken?En waar komen de parasieten vandaan die Vachtmijt veroorzaken?Groetjes
Reusje Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 Oei parasieten komen zelf aan de pootjes van vliegen mee.
Catelootje! Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 Is er geen wetenschappelijke bib of faculteit waar je terecht kan met deze vragen? Ik zou het zelf nl. ook niet weten.
LGBaby20 Geplaatst: 17 april 2012 Auteur Geplaatst: 17 april 2012 Nee niet dat ik weet... En op internet kan ik het ook niet vinden...
Reusje Geplaatst: 17 april 2012 Geplaatst: 17 april 2012 Ja inderdaad de meeste parasieten "reizen" mee bij gastdieren . vb Duiven, mussen, vlooien, muggen, vliegen,....Daardoor kan je ze gewoon niet vermijden.
LGBaby20 Geplaatst: 18 april 2012 Auteur Geplaatst: 18 april 2012 oke, Dan weet ik nu genoeg!Bedankt allemaal!
Aanbevolen berichten