Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

gister ochtend wild mijn konijntje zijn broodje niet aanpakken iets wat abnormaal is bij mijn konijntje maar hij had ook al een paar dagen een vies vochtig oogje.

nu gaf ik hem een stukje wortel maar ik zag dat hij het niet kon eten hij probeerde het maar ging er mee rollen omdat het niet lukte.

gezien we bij mijn andere konijn ( en tevens zijn echte broertje) de tanden eruit moesten laten halen omdat het kaakje iets naar voren stond en daardoor zijn tanden niet vanzelf sleten ging ik eventjes kijken of dat bij hem het geval ook was. maar het probleem was dat ze boven tanden al verdwenen waren! nu zag ik nog wel een heel klein puntje van een tand, dus de tand is er niet helemaal uit. en ik denk dus dat ze zijn boven tanden afgebroken zijn.

nu is mijn vraag, groeien deze tanden weer aan gezien de tandwortel er nog zit?

of moet ik de rest er ook uit laten halen.

groetjes Linda

Geplaatst:

als er een klein stukje van de wortel blijft zitten, groeit het terug. Als het echt afgebroken is, is het nog maar de vraag hoe het terug gaat groeien. Het is dus wel heel belangrijk om het te blijven controleren.

Maar bijzonder dat de tanden gewoon verdwenen zijn. Dat je er niks van hebt gemerkt. wat je ziet zitten kunnen ook nog de stiftanden zijn, die zitten er achter om de onder tanden af te laten slijten. Maar als de tanden eruit zijn, moet het ook gaan bloeden. Ik weet neit of ze op elkaar lijken, maar heb je ze niet voor elkaar aangezien? Dat je dus eigenlijk het broertje te pakken had?

Geplaatst:

het heeft niet gebloed nee maar ze zijn echt weg of afgebroken terwijl ze er vorige week zeker weten nog zaten.

het geval of ik de verkeerde keek is onmogelijk want de een is zwart en de ander wit dus je houd ze prima uit elkaar :)

ik hou het erg goed in de gaten zo snel er een verandering optreed stap ik naar de dierenarts.

hij eet trouwens erg goed.

Geplaatst:

Flappie was een paar maanden geleden gevallen en zijn tanden waren afgebroken. ik ben toen naar de da geweest en die heeft van wat er nog overbleef gelijk geknipt en zei dat we maar moesten hopen dat het terug goed zou groeien en afslijten anders zouden ze getrokken moeten worden.

ik heb toen gedurende een tijdje al zijn groenten in hele kleine stukjes geknipt. het hooi en zijn biks kreeg hij gewoon binnen. dus hou maar goed in de gaten of hij goed eet en ja regelmatig controleren of het allemaal terug groeit en afslijt:yes:

bij Flappie is het uiteindelijk goed afgelopen, tandjes slijten goed af!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .