Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja tis weer zover na lange tijd niet meer op het forum te zijn geweest besloot ik toch maar weer iets neer te zetten omdat ik weer buikpijn heb van zorgen die mogelijk niks kunnen zijn...maar je weet het maar weer nooit..

situatie Boefje, Bailey, Juneau en Noellie zitten gezellig samen in hun ren wat bijna de hele slaapkamer betrekt.

Ze doen altijd netjes in een grote bak hun plas en grotendeels de keutels. De laatste tijd zijn ze een beetje veranderd

in vreetmonsters toen ik uit nood ss voer had gekocht omdat mijn HF weer eens nergens te vinden was. En oh ja omdat ik mij schuldig heb gemaakt aan af en toe een klein stukje gedroogd brood geven. Dus telkens als ik er aan kom lopen rennen ze als dolle mina's door elkaar heen omdat ze denken weer wat te krijgen.

Boefje zat op dr toiletje blijkbaar te plassen op t moment dat ik de ren binnen stapte.. ik zag onmiddelijk natte poten en een natte kont en maakte me zorgen. Nergens buiten t toilet om plas te bekennen..en ze was alweer druk aant schoonmaken. Ik bedacht mij dat ze gewoon weer lekker gulzig was en haar plas niet wilde uitzitten met de kans iets lekkers mis te lopen. Met een gerust gevoel maakte ik me er niet meer druk om. Ten slotte is dit een eenmalig iets..

Alleen nu een klein weekje later of nog geeneens een weekje later betrap ik haar erop dat ze in een hoekje zat en toen ze begon te lopen voelde ik wat natte spetters.. en ja hoor haar kont was weer nat.. en op de plek waar ze zat was een helder plasje die je niet had opgemerkt als ik er niet even met mijn hand had gevoeld. Nu voel ik me gelijk weer zorgelijk.

Als ze blaasproblemen heeft of nierproblemen dan had ze A. toch wel pijn gehad? Ze is levendig, eet goed. B. Ze zou dan toch overal wel plasjes laten liggen en vaker natte billen hebben? Ik zou niet weten wat het anders kan zijn. Ik vind het nog te vroeg om mee naar de dierenarts te gaan omdat dit nog maar de tweede keer is en er zoveel tijd tussen zat..en ze verder nog levendig is en goed eet... ik hou het wel in de gaten. Maar een geruststellend verhaal zou me wel goed doen aangezien ik me altijd zo druk maak.

nog een ander dingetje..voor de liefhebbers van grote leesteksten.. ik zie zo nu en dan een rood plekje op de vloer en schrik me dan een ongeluk omdat ik denk dat het bloed is ..maar tis gewoon droog... lijkt wel een dun rood plastic laagje wat zo uitelkaar breekt... het doet mij een beetje denken aan van dat rozenbottelspul wat in de kruidenhooi zit..maar keb eigenlijk nog geen rood spul in het hooi weten te bekennen.. heeft iemand hier ervaring mee wat het anders zou kunnen zijn? Toch een soort van afscheiding wat gewoon droog wordt? Het ziet er eng uit maar als ik het wil opruimen is het gewoon een droog krokant laagje rood..wat uitelkaar valt... raar gedoe... Nou ja hoop dat iemand me mogelijk gerust kan stellen.. ik zit er in elk geval met mijn neus er bovenop.

Groetjes!

Geplaatst:

Het plassen klinkt gewoon als onzindelijkheid. Soms gaan konijnen ineens zomaar naast hun WC plassen. Vaak door een kleine of grote verandering in hun leefomgeving, of omdat de WC te vies is, of omdat ze te veel buiten de kooi zijn (daarom gaan die van mij elke nacht terug in de kooi, ook al mogen ze overdag gewoon de hele keuken hebben).

Mijn konijnen hebben geen bodembedekking in de kooi (want dan wordt de hele kooi als WC gebruikt) dus als er weer eens een onzindelijk aan het doen is, leg ik altijd een dweil net buiten de kooi, zodat ze daar eerst op springen als ze de kooi uitkomen, anders zit de hele keuken onder met vieze pootafdrukken.

Dat krokante rode laagje zegt me niks. Het klinkt niet als bloed, want dat droogt niet echt zo op. Tenzij het bloederig slijm is of zo, maar dan zou je denken dat je het ook wel een keer in natte vorm tegengekomen zou zijn. Kun je er eens een foto van maken?

Geplaatst:

Nou dat onzindelijkheid.. zou kunnen..alleen ze hebben een grote ren met een hele grote bak als toilet.. en het komt zelden voor dat ze ergens op een andere plek plassen en vooral Boefje niet. En als ze al ergens plassen dan gaan ze er niet in zitten.. dat eerste voorval zat ze ook op de toilet..maar sprong ze eruit toen ik eraan kwam.. blijkbaar gewoon hebberig omdat ze eten wilde... dat tweede voorval kan mogelijk zijn omdat een vriend van mij een nieuw horgaas voor het raam heeft geplaatst en hij heeft een hond en katten..misschien dat die geur de trigger is geweest..het was overigens wel een dag later... Het punt is eigenlijk waarom zijn haar billen nat.. als ze plast gaat de kont omhoog en lopen ze gelijk weg en gaan ze er niet in zitten..maarja.. ik kijk dat nog even aan. Het is ook aldoor Boefje bij wie ik het aantref. Wat dat rode spul betreft.. zodra ik het weer zie zal ik er een foto van maken. Ik hoop overigens niet dat ik het nog weer een keer aantref. Ik zit dan gelijk aan Noellie te denken aangezien zij nog haar baarmoeder en eierstokken heeft en ze ook al iets ouder dan twee jaar is. Ik wil haar nog steeds helpen maar door omstandigheden is het er aldoor niet van gekomen.. dit jaar gaat het zeker gebeuren. Ze heeft trouwens niet zo veel last van haar hormonen. Ze heeft tot nu toe nog maar 1x een super kleine niet noemenswaardige nestdrang gehad wat mogelijk nog geen dag heeft geduurd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .