Jeannine Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Zoals ik ergens anders al schreef wordt mijn oudste nijn, met zijn 8 jaar, morgen voor de eerste keer geholpen aan haakjes. Omdat het een lastige eter is en ik hem eigenlijk zelden zie eten gaf de dierenarts me de tip om een beetje dwangvoer te geven, zodat ik zeker weet dat hij morgen niet nuchter onder narcose zal gaan. Dus dacht ik net, laat ik het maar eens proberen en wat denk je ..... hij vond het heerlijk! Was weinig dwangvoeren aan, hij pakte het spuitje vanzelf. Na 3 spuitjes van 6ml ben ik toch maar gestopt. Het was een prutje van SS poeder en waterNu komen er bij mij wel een paar vragen op:* heeft hij door de haakjes te weinig gegeten en zou opa echt honger hebben?* is het raadzaam om hem morgen ook wat spuitjes te geven voor hij naar de DA gaat? Zo ja, hoeveel dan?Het viel mij ook op dat hij een wit vliesje in zijn ooghoek had. Dat was me niet eerder opgevallen. Het is ook het oog dat hij het meest dichtknijpt en aan de kant waar de grootste haak zit volgens de DA.* Is dit ook een gevolg van haakjes?
Dollie Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Ik vind het wel een goed teken dat hij het zo graag eet, want mijn ervaring is dat gezonde konijnen graag dwangvoer eten, konijnen die zich echt ellendig voelen hebben er veel moeite mee. Het zou goed kunnen dat hij inderdaad honger heeft en blij is dat er nu iets is wat hij zonder pijn kan eten. Ik zou hem zeker nog wat dwangvoeding aanbieden.Problemen met de ogen kunnen wel door haakjes veroorzaakt worden, zou het morgen even tegen de DA zeggen.
JoBoris76 Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Ik zou hem inderdaad wat dwangvoeding geven dan als hij onder narcose moet en volgens mij zou het goed kunnen dat hij honger heeft maar niet heeft kunnen eten door de pijn. Als een konijn echt niets eet moet het volgens mij wel 80 ml op een dag (24 uur) binnen krijgen. Dat is mij tenminste verteld. Sterkte morgen!
Jeannine Geplaatst: 12 april 2012 Auteur Geplaatst: 12 april 2012 Ik vind het wel een goed teken dat hij het zo graag eet, want mijn ervaring is dat gezonde konijnen graag dwangvoer eten, konijnen die zich echt ellendig voelen hebben er veel moeite mee. Het zou goed kunnen dat hij inderdaad honger heeft en blij is dat er nu iets is wat hij zonder pijn kan eten. Ik zou hem zeker nog wat dwangvoeding aanbieden.Problemen met de ogen kunnen wel door haakjes veroorzaakt worden, zou het morgen even tegen de DA zeggen.Goed om te lezen! Geeft toch weer meer moed!
Dollie Geplaatst: 13 april 2012 Geplaatst: 13 april 2012 Goed om te lezen! Geeft toch weer meer moed!Mooi! Ik denk dat het echt zo is, ik zet nog wel eens een schaaltje dwangvoer neer bij een ziek konijn, nu hebben die zieke konijnen hier meestal een maatje.. En ja dat schaaltje gaat dan wel leeg maar niet door het zieke konijn. En ik heb laatst nog een poging gewaagd Fred in de ren te dwangvoeren i.p.v. er helemaal uit te pakken etc. Wou prima, hij wilde het inmiddels ook wel uit het spuitje eten (voor mij ook een teken dat het beter ging dus) alleen de dames begonnen me in de vingers te bijten omdat ze ook wilden........
Martje Geplaatst: 13 april 2012 Geplaatst: 13 april 2012 Hahaha! Geef de dames dan ook wat!Maar de gezonde konijnen eten dat hier ook in no time als ze de kans krijgen..Succes vandaag!!
Jeannine Geplaatst: 13 april 2012 Auteur Geplaatst: 13 april 2012 Vanmorgen om 8.30 uur opa weggebracht naar de DA. Nog niets gehoord, geen bericht goed bericht zullen we maar zeggen.Om 14.30 uur mag ik bellen. Kan die wijzers wel vooruit kijken.
Jeannine Geplaatst: 13 april 2012 Auteur Geplaatst: 13 april 2012 (aangepast) Flinke haken waren het volgens de assistente. Ach arme opa, ik heb zo'n spijt dat ik niet eerder naar de DA ben gegaan met hem. Misschien heeft hij wel veel pijn gehad.De oogjes waren wat viezig, de traanbuis zat niet verstopt. Neusje was ook wat nattig zei ze volgens mij. Is dit dan snot? Ik krijg straks een zalfje mee voor de ogen. Is dit genoeg?Mag hem om 16.00 uur halen 13 april 2012 aangepast door Jeannine
Aanbevolen berichten