Ireen Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 Ik denk dat mijn konijn Hajo chronisch snot heeft. Nu merkte vorig jaar al op dat hij af en toe nieste. En toen dat iets heftiger leek te worden ben ik met hem naar de dierenarts geweest en heb ik er medicijnen voor gekregen. Die leken aan te slaan... zijn niezen werd duidelijk minder. Maar nu zie ik hem soms weer, misschien maar eens in de maand een keer niezen en dan komt er een klodder snot uit de neus, en verder is er ook niks met hem aan de hand. Ik had begrepen dat snot besmettelijk zou kunnen zijn, maar de andere konijnen zie ik nooit niezen o.i.d. Aan de bodembedekking kan het niet liggen, dat hebben ze nu het niet meer vriest alleen in het binnenhokje waar Hajo amper zit. Stof in de schuur zou kunnen, want ja het is er wat stoffig... maar het raampje staat open, en er is ook een open verbinding door de muur met de ren, dus er is altijd ventilatie. Daarnaast kan hij 24/7 in de ren, dus hij hoeft niet in de schuur te zitten... Ik zie ook geen verschil tussen seizoenen, als ze bijvoorbeeld door de kou minder buiten zijn geweest dat hij dan meer zou niezen... Daarom denk ik dat hij Chronisch snot heeft... ik zat al bij ziekten te kijken op de website van BB, maar kwam het daar verder niet meer tegen, terwijl ik eerder daar wel wat dacht te hebben gelezen over chronisch snot. Dus vraag ik het nu hier maar voor de zekerheid.Zijn hier meer konijnenbaasjes met een konijn met chronisch snot, en doen jullie daar verder iets aan en wat is dat dan?
belleke Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 Ik heb ook een konijn met Chronische Snot.Als het weer eens slechter gaat geef ik hem zilverwater en tot nu toe heeft dat goed geholpen. Hij is eigenlijk nog niet naar de dierenarts ervoor hoeven gaan. Hij was bij Goofy wel behandeld .Hij heeft eerst bij een vrouwtje gezeten en die heeft het nooit gekregen maar is helaas wel aan EC gestorven. Mijn andere konijnen hebben het ook niet. Mar het schijnt wel besmettelijk te kunnen zijn. Maar heb het tot nu toe nog niet gemerkt.Probeer anders eens met zilverwater of propolis gewoon even in het drinkwater doen.Knuffels Belleke
Domino Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 Ik heb er ook een met chronisch snot. Hij woont bij mij binnen, al wil ik m wel weer buiten gaan huisvesten deze zomer. Ik heb geen bodembedekking maar van die kussens voor katten. En dat gaat erg goed. Je moet alleen geen sloopkonijn hebben
Ireen Geplaatst: 12 april 2012 Auteur Geplaatst: 12 april 2012 Wat is zilverwater precies? Ze hebben nu ook alleen wat hennepvezel in de poepbakken en russelbedding in het nachthok, daar zou hij toch niet van moeten gaan niezen dacht ik zo.
Nyuszi Geplaatst: 13 april 2012 Geplaatst: 13 april 2012 Colloidaal zilverwater. Ik bestel het altijd op huisdierendokter.nl (daar kun je ook klantenreacties lezen, en advies krijgen)Mag tegelijkertijd met reguliere antibiotica worden gegeven. Google maar even wat je ervan vindt. Niet iedereen is er positief over of noemt het kwakzalverij. Ik ben het ooit gaan gebruiken toen de baytril niet genoeg werkte. Toen las ik op internet van meerdere mensen die goede ervaringen hadden met colloidaal zilver bij nijnen. Dat werkte bij mijn nijnen toen ook goed.
Aanbevolen berichten