Magaliefje Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Daarnet ging ik even naar mijn konijn en ik merkte op dat haar vacht niet zo hard meer ' blinkt ' als in het begin ,,, is dit normaal ? en ook haar oren voelden wat koud aan .?ze heeft ook een beetje last van diarree haar keuteltjes zijn vochtig en hangen aan elkaar ... is er iets ergs met mijn konijn ? moet ik er mee naar de dierenarts ? alv
rabbitmams_miriam Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 hoe voelt je nijn achter de oortjes?
Magaliefje Geplaatst: 5 april 2012 Auteur Geplaatst: 5 april 2012 niet warm en niet koud maar ik heb voor de zekerheid al naar de dierenarts gebeld ... al haar haartjes staan zo helemaal door elkaar, ze liggen niet mooi plat ...
rabbitmams_miriam Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 achter de oortjes moet het altijd lekker aanvoelen qua temperatuur, maar goed dat je da even gebeld hebt, heb je een afspraak?
Magaliefje Geplaatst: 5 april 2012 Auteur Geplaatst: 5 april 2012 jaja om 7 u moet ik naar de dierenarts ... hopelijk weet ik dan wat er mis is maja ze zit wel alleen , en mama wil er geen 2de bijhalen en ze heeft wel speeltjes liggen enzo ... ja ik weet het niet , ik hoop op niets te ernstig
Noontjje Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Succes straks bij de dierenarts.Laat ons weten hoe het is gegaan.
Aniek Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Klinkt als in de verharing, oortjes zijn normaliter koud, in nekje hoort het wel normale temperatuur te zijn. En blindedarmkeutels die ze laat liggen. Wellicht te veel voer waardoor ze die blindedarmkeutels laat liggen.Eet ze gewoon?
Magaliefje Geplaatst: 5 april 2012 Auteur Geplaatst: 5 april 2012 ja , maar ik heb haar wel een witloofblad gegeven en een blad van een bloemkool , bovenop haar potje met haar gewoon voer in , zou dat wat teveel geweest zijn ?en gedroogd brood heeft ze ook liggen in haar hok.
pluis04 Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 heel veel succes bij de dierenarts.als ze de blindedarmkeutels laat liggen krijgt ze mischien te veel bix.weet je hoeveel ze weegt?en wat voor bix geef je?
Magaliefje Geplaatst: 5 april 2012 Auteur Geplaatst: 5 april 2012 wat is bix ? ik geef haar gewoon konijne eten van de dierenwinkel en ik heb zo een eetbakje en dat vul ik 1x per dag, 's ochtends.en neen ik weet niet hoeveel ze weegt, ik zal het straks ook eens vragen aan de dierenarts ...
jrjsieben Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 e krijgt denk ik teveel konijnenvoerBiks zijn alleen die groen bruine staafjesDat is beter dan kunnen ze niet alleen de lekkere dingen uit het voer etenOp die manier krigen ze alles wat ze nodiig hebben in een brokjeEn hooi veel hooi is goed voor de tanden en darmpjesDadelijk zal ze gewogen worden bij de da Dan weet je hoeveel konijnenvoer ze magDat lijkt weinig maar is echt nodigEn met groent moet je oppassen neit alle konijnen kunnen daar goed tegenLangzaam opbouwenSucces bij de da
Magaliefje Geplaatst: 5 april 2012 Auteur Geplaatst: 5 april 2012 niets ergs met het konijn , zijn darmflora ligt wat in de knoop ,ik heb te snel bloemkoolbladeren, witloof, en gras gegeven ,,, en hij kan het niet zo goed verteren en daarom is hij wat ziekjes, maar hij heeft nu vitamientjes/medicamenten gekregen in zijn water en dan moet hij terug de ouwde zijn ! en hij krijgt geen bix , maar zo met alle dingetjes in , maar hij eet wel altijd alles op.ik ben hem wel vergeten laten wegen maar hij is nu nog maar 2 maand en een week oud ofzo ,,,
NaOomkuuHh Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 gelukkig het is beter voor hem om biks te geven. De meeste konijnen gaan van gemengd voer selectief eten, die van jouw gelukkig niet. Maar, ze worden er ook dik van. Er zitten veel ''snoepjes'' in...Goede merken van biks zijn hope farms (heb ik, 15 euro voor 15 kilo) SS (duurder), trovet, care +
Magaliefje Geplaatst: 5 april 2012 Auteur Geplaatst: 5 april 2012 ok bedankt, ik zal er eens voor kijken bij de volgende keer dat ik een zak eten koop voor men konijn DANKJE !
Elvje Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Heel verstandig.Ik ben ook ooit zo begonnen en de vacht van m'n rammetje begon er echt slecht uit te zien. De meeste gemengde voersoorten in de winkels, zijn niet erg goed. Vergelijk het maar met een macdonalds of een snoepmenu. Verder is een heel bakje vol eten best erg veel Hooi is het allerbelangrijkste.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 Gelukkig dat het niks ernstigs was. Je kunt hem altijd zelf wegen op zo`n keukenweegschaal. :mdr:
NaOomkuuHh Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 ok bedankt, ik zal er eens voor kijken bij de volgende keer dat ik een zak eten koop voor men konijn DANKJE !mooi wel eerst mengen met het oude voer. Anders kan hij diarree krijgen... Als je HF wil, wij moeten die altijd bestellen. ze hebben daar alleen maar kleine zakjes, maar die zijn in verhouding véél duurder. Ik geloof 7 euro voor 3 kilo.
Magaliefje Geplaatst: 9 april 2012 Auteur Geplaatst: 9 april 2012 maar mama heeft nu overlaatst nog zo een zak eten gekocht met verschillende dingen in , dus ik zal hem nu eerst deze laten leeg eten en dan zal ik over gaan op bix en dat potje eten, hij eet dat altijd leeg, het staat er soms nog maar een uur en heel zijn bakje is leeg en hooi ligt er ook genoeg in zijn kooi , maar daar komt hij niet echt aan vind ik
Elvje Geplaatst: 9 april 2012 Geplaatst: 9 april 2012 Dat hij z'n hooi laat liggen, kan heel goed komen door teveel aan voer. Hier eten ze dan ook echt geen hooi.Om te vergelijken, hier hebben ze binnen het kwartier hun eten op. Hooi is namelijk het hoofdvoer, hardvoer is maar een aanvulling.
Magaliefje Geplaatst: 9 april 2012 Auteur Geplaatst: 9 april 2012 ahzo ; dus ik zal hem vanaf morgen minder hardvoer geven en er meer hooi in leggen dan ? bedankt voor de tips !
Aanbevolen berichten