adjani namdu Geplaatst: 2 april 2012 Geplaatst: 2 april 2012 ik heb een vraagje over mijn fonzie poepen konijnen veel en het lijkt ook beetje op plakpoep maar ze krijgt genoeg hooi en speciaal voer voor jonge konijnen en ik ben al gestopt met veel groente geven maar het is toch nog beetje plak poep ik vind dat ze veel poept maar ik kan het niet vergelijken omdat dit mijn eerste konijntje is vandaar de vraag alvast bedankt roald stork
L.konijn Geplaatst: 2 april 2012 Geplaatst: 2 april 2012 Hoe oud is je konijntje? En hoeveel voer je Fonzie? En wat voor soort brokjes?
adjani namdu Geplaatst: 2 april 2012 Auteur Geplaatst: 2 april 2012 fonzie is 2 maand bijna 3 en ik geef haar eten als het op is eigenlijk en speciaal voer voor jonge konijntjes
ShinLi Geplaatst: 2 april 2012 Geplaatst: 2 april 2012 Onbeperkt eten geven is niet goed. In principe is twee porties per dag meer als genoeg. En dan is het even uitzoeken hoe groot die portie moet zijn. Wat voor merk voer heb jij, dus hoe heet het precies? En is dit gemengd voer, of biks, 1 soort brokje?Geef je haar wel onbeperkt hooi? Dit is erg belangrijk voor haar darmen, hooi zijn vezels, en dit hebben konijnen nodig om goed keutels te maken.
adjani namdu Geplaatst: 2 april 2012 Auteur Geplaatst: 2 april 2012 oke dat wist ik niet ze krijgt wel onbeperkt hooi ja dan ik moet dus uitzoeken hoeveel voer ze moet hebben per dag ik dacht half kopje per dag wel goed is misschien worden de keutels ook wel mooier want het is nog net geen plakpoep maar lijkt er wel op
ShinLi Geplaatst: 2 april 2012 Geplaatst: 2 april 2012 Maar kun je ook even precies antwoord op mijn vraag geven. Welk merk voer heb jij voor je konijnen? Is dit gemengd voer of is dit biks? Dan kunnen wij jou beter vertellen hoeveel gram jou konijn mag hebben.
adjani namdu Geplaatst: 2 april 2012 Auteur Geplaatst: 2 april 2012 ja sorry het voer heet beaphar care + voor junior konijnen
ShinLi Geplaatst: 2 april 2012 Geplaatst: 2 april 2012 Nou dat weet ik wel . Op zich wel een goed brokje hoor. In principe is dit wel een goed merk, en altijd beter dan gemengd voer bijvoorbeeld! Biks of brokjes voorkomt selectief eten waardoor ze gewoon alle voedingsstoffen wat in het voer zit binnenkrijgen. Hier voeren veel mensen Science Selective Rabbit of Hope Farms Super TrioIk denk, maar heb nog niet naar de samenstelling gezien, dat je zo'n 20 á 30 gram brokjes per kilo gewicht aan kunt houden. Je kunt bv eerst met 20 gram per kilo beginnen, en kijken hoe het konijn dan keutelt. Is je konijn 2 kilo, geef je 40 gram per dag, dus bv sochtends 20 gram, en savonds weer 20 gram. Als ze dan goed hooi blijft eten en haar keutels vast worden is dit goed. Na een tijdje kun je dan langzaam weer wat groenten en kruiden opbouwen!
adjani namdu Geplaatst: 2 april 2012 Auteur Geplaatst: 2 april 2012 oke dat is erg duidelijk bedankt aan jullie heb ik echt wat ben echt een newbie haha
ShinLi Geplaatst: 2 april 2012 Geplaatst: 2 april 2012 (aangepast) Ach we zijn allemaal zo begonnen XD. Maar door te lezen, en heel belangrijk te vragen, leer je heel erg veel! En over een jaartje als je hier op BB blijft zul je zelf weer advies gaan geven . Ik blijf elke dag nog leren over konijnen, toen ik eraan begon wist ik nog niet dat konijnen zo complex kunnen zijn.Laat ons maar even weten of het beter of slechter gaat met de plakpoep. Maar ik denk dat als je de biks vermindert, en in twee porties geeft, eerst geen groenten en onbeperkt hooi het hopelijk al beter moet gaan! 2 april 2012 aangepast door ShinLi
Aanbevolen berichten