Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen is mijn binky van 7-8 maanden niet meer zo zindelijk. Af en toe plast hij in huis of is dit sproeien? Soms vind ik een paar druppeltjes namelijk.Ook gaat het heel af en toe mis met de keuteltjes.

Is het dan een oplossing om binky te laten castreren?

En hoe gaat castratie in zijn werk?

Als de castratie is geweest, hoelang moet je je konijn dan extra in de gaten houden voordat hij weer lekker zn eigen gang kan gaan? ik ben zo bang dat als ik even weg ben dat er iets met hem gebeurd ofzo. normaal loopt hij ook geregeld rond als ik in huis ben en anders zit hij in zijn kooi.

Ik zit er aan te denken om deze week een afspraak bij de da te maken voor binky. over een tijdje wil ik eventueel ook een voedster erbij hebben, zodat binky zich minder verveelt en minder aan mijn spullen gaat knagen. behang en houten kozijnen vind hij erg lekker, zeker wanneer het niet mag. hij heeft genoeg speeltjes, zowel balletjes als houten speeltjes enz.

verder is het een ontzettend lief en vrolijk konijn. hij komt telkens bij mij op de bank zitten knuffelen en kusjes geven. ook doet hij geregeld een "binky" en racet hij dagelijks door het hele huis en over de bank en stoelen, je kunt echt met hem lachen :D

groetjes

Geplaatst:

Bij rammen is de ingreep niet zo heel zwaar

Hier bij ons worden ze onder plaatselijke verdoving geholpen

Ze zijn weer gauw opgeknapt

Je hebt uitzonderingen natuurlijk

En zo te lezen heeft hij alleen maar voordelen aan de castratie

Een vriendin uit de opvang dat zou toch super zijn

Er zijn een hoop topics over rammen laten helpen

Dan kan je lezen wat je moet doen

Zorg wel dat je bij een konijnkundige dierenarts komt

Een konijn mag niet vasten voor een operatie

Geplaatst:

Mijn konijn Elvis is 3 weken geleden ook gecastreerd, ook onder plaatselijke verdoving. Ik kon hem na ca. 15-20 minuten gewoon weer mee nemen. De eerste paar dagen mocht hij alleen niet op stro / hennep zitten ivm de wond, hij heeft toen op handdoeken gezeten (buitenkonijn). Ging eigenlijk prima!

Geplaatst:

ik heb hetzelfde probleem als jou:mdr:, Flappie is sinds een paar weken niet meer zindelijk en dus wordt hij volgende week woensdag gecastreerd. de bedoeling is dan ook dat hij uiteindelijk een vriendinnetje krijgt.

informeer je goed bij de da en geef al wat hooi en groente mee voor als de operatie gedaan is, het is belangrijk bij konijnen dat ze snel terug eten. ook pijnstilling voor na de operatie is handig!

Geplaatst:

Hey allemaal, bedankt voor de reacties!

De keuze is gemaakt, komende woensdag wordt Binky gecastreerd. Ik heb 3 dierenartsen gesproken die allemaal de castratie wel uitvoeren, maar de dierenarts die het nu wordt, ken ik al langer en die is echt goed voor de dieren en castreert erg vaak konijnen. En ze gebruiken na de narcose een anti narcose middel zodat Binky niet onnodig lang onder narcose blijft. En na die tijd wordt hij in de gaten gehouden ivm temperatuur en eten en ontlasting. Pas zodra dit allemaal weer goed is mag hij mee naar huis.

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat en over een tijdje mag Binky dan op zoek naar een vriendinnetje

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Vandaag is Binky gecastreerd en alles is goed gegaan. Nadat hij bijgekomen was is hij lekker vertroeteld en heeft hij weer gegeten en ontlasting gehad bij de dierenarts. Hierna mocht hij mee naar huis. Hier eet hij ook wel, alleen nog niet echt veel, hij huppelt wel maar ook niet zo fanatiek als anders, maar ik denk dat dit nog komt doordat hij zich niet heel lekker voelt.

Wat ik alleen niet zo prettig vind is dat ik nog geen ontlasting van hem heb gezien, kan dit zijn doordat hij het niet gewend is op dekens enz? Hij is nog wel vrij rustig maar likt al wel weer mijn hand.

Moet ik mij nu zorgen maken of is dit allemaal normaal na een narcose en operatie?

Geplaatst:

Het kan zijn dat het komt door de narcose inderdaad, maar ik zou het wel even in de gaten houden.

Ik weet niet wat je normaal in je toiletje hebt? Maar je zou het kunnen proberen of dat wilt. Je hebt heel kieskeurige/zindelijke konijnen er tussen zitten.

Eet hij nu nog wel? Zeker belangrijk om in de gaten te houden. Hij moet echt blijven eten.

Geeft hij tekenen van pijn?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .