Daisy De Bruin Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 Hoi iedereen,Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier langs ben geweest. En meestal is geen nieuws natuurlijk goed nieuws en wel nieuws slecht nieuws... Noodle heeft een ontstoken oog en voelt zich sinds ik haar afgelopen vrijdag heb laten enten niet zo lekker volgens mij. Ze was de hele week al niet 100% zichzelf en ik dacht misschien komt dat door t warme weer en die nieuwe enting enzo. Maar sinds vandaag ook een ontstoken oogje, dus ik schrok me de pleuris, het zou toch niet die ene hele nare ziekte zijn. Gelijk met haar naar de DA geweest, die stelde mij gerust dat het waarschijnlijk alleen een ontstoken oogje is, daar heb ik een zalfje voor mee gekregen die ik 3x daags moet aanbrengen op haar oog en dat 5 dagen lang... Ik geloof de DA wel maar iets in mij is gewoon bang dat t toch zou kunnen zijn... Noodle zit nu gewoon samen met mij op de bank en ze geeft mij net even wat aandacht. Misschien voelt zij ergens toch ook dat ik mij druk maak...Maar ben ik er allemaal niet helemaal gerust op... Vooral omdat dat oogje er zo zielig en dramatisch uit ziet... Net nog geprobeerd om t ff schoon te maken met een beetje lauw water en wat keukenpapier, omdat ik geen watjes heb of een washandje... Maar goed ik maak mij gewoon best wel ongerust om der, ook omdat zij sinds we terug zijn van de DA geen normaal voer heeft gegeten. Wel wat crackertjes maar die heeft ze net ook geweigerd... *En nu probeert mevrouw mijn bank te mollen...* Wat wel weer oud en normaal gedrag voor haar is... Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden... Het hier ff opschrijven lucht wel ergens op. Vind t gewoon zielig en moeilijk om te zien dat ze pijn heeft of niet lekker in der velletje zit. En dan maak ik mij al snel druk wat ook niet goed voor haar is...
Daisy De Bruin Geplaatst: 29 maart 2012 Auteur Geplaatst: 29 maart 2012 Net weer cracker aangeboden en ze nam t wel aan en is tegen mij aan komen zitten... Ik denk dat het allemaal wel goed komt... Majah je weet het allemaal natuurlijk nooit helemaal zeker he.
Daisy De Bruin Geplaatst: 29 maart 2012 Auteur Geplaatst: 29 maart 2012 Ik heb ff snel een fotootje gemaakt van haar oogje, om even te laten zien hoe het er nu uit ziet. http://www.bunnybunch.nl/community/attachment.php?attachmentid=58738&d=1332982156
Stamper2011 Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 Ik kan mij goed voorstellen dat jij je zorgen maakt. Het ziet er ook erg naar uit.Mijn rammetje had gistermiddag ook ineens veel last van zijn oogje. Gelukkig lijkt dat vandaag weer wat beter te gaan.Ik hoop voor jou dat het snel weer wat beter zal gaan met het oogje van je konijn, dat de kuur die je mee hebt gekregen aan slaat.Waarschijnlijk gaat het inderdaad om een ontstoken oogje.
anouktr Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 Misschien kan je het met af gekookt water schoon maken.Waterkoken, af laten koelen en met een sterriel gaasje zachtjes schoon vegen richting de neus.dat een paar keer per dag herhalen, en een aantal dagen achter elkaar.
Daisy De Bruin Geplaatst: 29 maart 2012 Auteur Geplaatst: 29 maart 2012 Bedankt voor jullie reacties. Ga even proberen idd haar oogje schoon te maken had gelukkig nog wat voorgekookt water liggen. Ze weigerde net alleen weer haar crackertjes en voer heb ik haar ook nog niet echt zien eten... Ze is nooit een grote eter geweest, maar voor crackers kon ik haar bewijs van spreken wakker maken. Zou haar eet gedrag kunnen komen door het ontstoken oogje? Ik bedoel haar andere oog lijkt tot nu toe nog gewoon. Trouwens ik heb haar ook horen knarsen en ik merk echt dat ze der last van heeft... :frown:
Daisy De Bruin Geplaatst: 29 maart 2012 Auteur Geplaatst: 29 maart 2012 Heb net toch maar weer even DA gebeld, in verband met crackers weigeren... DA wil haar toch weer ff nader onderzoeken, want gister had zij al gezien dat Noodle kleine haakjes op haar kiezen heeft, en zoals ik deze dame ken kan zij met een klein beetje haakjes al zo iets hebben van: 'bekijk het eten doet pijn!'... En misschien in combinatie met een ontstoken oogje dat ze helemaal zo iets heeft van: 'piss off'... Zo reageert ze in ieder geval wel, ik heb haar net weer haar zalfje gegeven en dat ging eigenlijk ook niet van harte... Gister had ze mij zelfs licht gebeten, oh en zij kan piepen als zij iets niet leuk vind heel dramatisch, waardoor je al gelijk loslaat. En dan heeft zij haar zin... Ze is een echte persoonlijkheid... Maar wel heel lief, als ze wil.
Yls Geplaatst: 29 maart 2012 Geplaatst: 29 maart 2012 Dat ze niet eet met die haken, lijkt me nogal logisch ja. Maar heb je al afgekoelde camillethee geprobeert? Gewoon thee maken en dat af laten koelen. Camille werkt namelijk verzachtend. Heeft je konijn geen last van die zalf? Vaak krijg je Cavasan en die van mij zijn daar allergiesch voor. :LSucces er mee.
Daisy De Bruin Geplaatst: 29 maart 2012 Auteur Geplaatst: 29 maart 2012 (aangepast) Ja idd ik heb cavasan gekregen voor haar oogje. Ze gaat wel gelijk krabben als ik het spul in haar oog heb gedaan. Ik hoop niet dat zij ook allergisch is... Kamillethee? Mijn moeder depte onze ogen als die geïrriteerd was of zoiets ook met kamillethee. Gelukkig heb ik nog wat in huis liggen, ga ik bij de volgende ronde van zalf toe dienen wel even proberen. Ik ben trouwens net terug van de DA, ze hebben toch maar even haar kiezen gevijld, just in case. En ook een antibioticum gegeven en een pijnstiller, de arme schat was helemaal gestrest en is nu rustig aan het bij komen in haar bakje. Zit dus aan een hele kuur en eventueel dwangvoer, dacht laat ik dat maar alvast bij de hand hebben mocht het nodig zijn. Ook gelijk mijn zus gebeld om te helpen met de kuurtjes. Maar jah het is niet anders, wil mijn meisje nog heel lang bij me hebben dus we moeten maar ff door bijten. Ik ben trouwens heel blij dat ik haar toch heb laten verzekeren... ^^ 29 maart 2012 aangepast door Daisy De Bruin
Daisy De Bruin Geplaatst: 29 maart 2012 Auteur Geplaatst: 29 maart 2012 Dankje wel pluis04. ^^. Ik hoop echt dat ze snel weer beter is... Heb net toch maar ff dwangvoer gegeven... Wat een ramp was, ze heeft de bank vol gescheten, zichzelf en mij... En haar gepiep gaat door merg en been, maar dan heb ik het ook nog niet over de stress die zij ervaart en ik eigenlijk ook. Maar goed, het hier delen met jullie helpt mij en Noodle hopelijk ook een beetje.
Stamper2011 Geplaatst: 30 maart 2012 Geplaatst: 30 maart 2012 Wat naar om te lezen dat het nog steeds niet goed gaat met je voedster. Laten we hopen dat hier snel verandering in komt.Heel veel sterkte en beterschap voor Noodle!
Daisy De Bruin Geplaatst: 30 maart 2012 Auteur Geplaatst: 30 maart 2012 Dankjewel Stamper2011, het gaat volgens mij wel iets beter... Net nieuwe lading medicatie gegeven, en ze heeft al wat gegeten. Dus toch weer de haakjes. Het was wel een ramp om te geven maar t is allemaal weer gelukt vandaag, op naar morgen... :sarcastic:
Daisy De Bruin Geplaatst: 2 april 2012 Auteur Geplaatst: 2 april 2012 Even wat positief nieuws, Noodle lijkt zich al stukken beter te voelen. Nog niet helemaal 100% maar vandaag is ook de laatste dag van de antibiotica. De andere medicijnen zijn al klaar, maar haar oogje lijkt nog wel licht geïrriteerd of ontstoken... Denk dat ik vandaag nog even DA ga bellen of ik dat zalf toch niet even door zou moeten zetten. In ieder geval wilde ik jullie bedanken voor jullie steun, dat heeft Noodle en mij toch ook wel geholpen ^^
Aanbevolen berichten