belleke Geplaatst: 4 april 2012 Delen Geplaatst: 4 april 2012 Heb je alleen maar Panacure gekregen?Je zou als alternatief ook Valbazen kunnen vragen. Mijn konijnen hebben dat ook gehad hielp echt goed. Mijn eerste konijn kreeg trouwens van Panacure diarree en kreeg daarom die Valbazen.Het klopt dat bij EC ineens uit het niets het kopje heel erg kan gaan hangen. Soms denk je daarna wel van ja hij keek af en toe raar of at slechter. Ik vind veel plassen en drinken vaak ook verdacht want dat merkte ik bij mijn EC konijnen ook iedere keer dat ze dat deden.Heel veel sterkte met het toedienen van de medicatie.Ik deed het trouwens altijd in een handdoek gedraaid op mijn schoot en dan opzij in het bekje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
belleke Geplaatst: 4 april 2012 Delen Geplaatst: 4 april 2012 Oh ik zie dat er nog heel veel achteraan komt. Goed zeg dat het met die perenprut goed naar binnen gaat. Ik heb 4 EC konijnen gehad van mij zelf en een aantal in de opvang en ze altijd een maand en soms iets langer Panacure gegeven en het is altijd goed gegaan. Konijnen knapte daarna op en leefde nog jaren soms met en soms zonder terugval. Ook de mensen die ik wel eens telefonisch help geef ik dat advies ben geen dierendokter maar heb wel ervaring en ook bij hun heeft het steeds goed uitgepakt. Dus zou het kopje na twee weken nog scheef staan of soms scheef trekken gewoon even iets langer geven.Wat je bij stress ook kunt doen is een pufje Rescue van bloem op de neus spuiten daar worden ze echt rustig van. Doe ik ook bij zeer gestreste dieren. Succes en dat je lieve konijntje maar snel mag opknappen.Knuffels Belleke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 4 april 2012 Delen Geplaatst: 4 april 2012 Mag ik pleiten voor een filmpje... met smakgeluidjes...? :wink2:Ohh Filmpje !!!!:bounce: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Elvje Geplaatst: 4 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2012 Haha een filmpje. Ik moet eerst eens gaan verdiepen in het bestandsformaat die mijn camera heeft, heb ik namelijk nog nooit van gehoord en stel ik altijd maar uit.Ze worden helemaal wild als ze door hebben dat ik naar beneden ga om perenprutje te halen. Het is dan best een kunst om het juiste neusje in het juiste bakje te krijgen. Nieuw is ook om de poten in de perenprut te zetten. @BellekeIk heb een nieuwe pot fenbendrops gehaald en in overleg houden we het op 28 dagen. Aangezien Maaike nu al zo goed gaat. Ik zie haar kopje niet meer scheef staan (nog geen 2 weken), ze doet het heel goed. Dan is er zeker geen aanleiding, ga ik ook geen beenmergdepressie riskeren. Het staat ook op het doosje als bijwerking bij hoge en lange dosering (plus maag en leverproblemen) en de aanbevolen dosering van fenbendrops is ook 20mg/kg 28 dagen. Ze gaan ook aan de kruidenelixer. Ze is nogal stress gevoelig en we hebben de laatste tijd genoeg op ons bordje gehad Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluis04 Geplaatst: 4 april 2012 Delen Geplaatst: 4 april 2012 fijn dat je vooruit gang ziet.hopen dat het hier nu bij blijft inderdaad. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Elvje Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2012 En de 28 dagen zijn voorbij en dus vandaag geen medicatie meer en ook geen perenprutje. Wat waren die stakkers vanmorgen toch teleurgesteld Ze doet het nog steeds goed en hopelijk blijft dat ook zo, vind dat nu wel even spannend: hoe gaat dat zonder medicatie.Ondertussen zijn we aan de Kruidenelixer begonnen. De twee zitten wel heerlijk in hun vacht, echt een genot om te knuffelen Ze zijn ook prachtig op gewicht, ze zijn blij, hebben veel energie, dus dat zit wel goed Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MichelleloveElmo Geplaatst: 24 april 2012 Delen Geplaatst: 24 april 2012 Fijn dat het nu zo goed gaat! Ik kan me voorstellen dat het spannend is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Elvje Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2012 Ik hoop ook dat ze nu alles heeft gehad voor de rest van het jaar... of liever langer natuurlijk.Symbolisch heb ik gisteren alle medicatie opgeruimd. Vanmiddag krijgen ze allebei nog een likje perenprut, dan is ook dat potje leeg.Ik zou haar ook nog graag laten enten..., maar wat is verstandig? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluis04 Geplaatst: 24 april 2012 Delen Geplaatst: 24 april 2012 fijn dat de medicatie afgelopen is wel spannend inderdaad.voor het in enten kan je de dierenarts voor bellen en na vragen wat hij er van vind weet niet of dat al zou kunnen ivm de weerstand Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
belleke Geplaatst: 24 april 2012 Delen Geplaatst: 24 april 2012 Oh wat vind ik dit fijn nieuws. Hier word ik altijd blij van.Ik zou hun nu niet meteen gaan enten nog heel even wachten.Ik geef ze zelf voor het enten een paar dagen Thuja en daarna. Google er maar eens naar. Het helpt echt heb het zelf ook gebruikt omdat ik nogal heftig reageer op inentingen.Die kruidenelixer zou ook al helpen. Maar die gebruik ik tekort om er al iets over te zeggen.Ik hoop dat je konijntjes nu nog lang en gelukkig zullen leven.Knuffels Belleke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niek Geplaatst: 24 april 2012 Delen Geplaatst: 24 april 2012 Super dat ze helemaal opgeknapt is! Wat het enten betreft durf ik geen advies te geven. Zit zelf steeds te twijfelen wat ik moet doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Elvje Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2012 Ooh, ik wacht zeker hoor Eerst even zien hoe ze 't blijft doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Loesss Geplaatst: 24 april 2012 Delen Geplaatst: 24 april 2012 En de 28 dagen zijn voorbij en dus vandaag geen medicatie meer en ook geen perenprutje. Wat waren die stakkers vanmorgen toch teleurgesteld Ze doet het nog steeds goed en hopelijk blijft dat ook zo, vind dat nu wel even spannend: hoe gaat dat zonder medicatie.Ondertussen zijn we aan de Kruidenelixer begonnen. De twee zitten wel heerlijk in hun vacht, echt een genot om te knuffelen Ze zijn ook prachtig op gewicht, ze zijn blij, hebben veel energie, dus dat zit wel goed Ondanks het perenprutje nog prima op gewicht .Wat zullen ze het jammer vinden dat ze dat niet meer krijgen. Hier was het ook flink wennen voor ze. Super dat jullie het zo goed gedaan hebben allemaal. En inderdaad Maaike, dit was wel weer genoeg voor de rest van je leventje Arme Elvje is wel toe aan een beetje rust waarschijnlijk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Elvje Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2012 Nu gaat Elvje zelf aan haar gezondheid werken :whistle2: Dat is een beetje op de achtergrond gekomen.Zo erg zelfs dat ik voor mezelf al bijna uit automatisme naar de dierenarts belde :rofl: Net op tijd mezelf herstelt haha.Maar de laatste drie weken geen echte stress meer gehad, die medicatie ging er dankzij die goede tip er ontzettend goed in. Anders weet ik niet of ik het had volgehouden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten