kimberleyenfunky Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Fijn dat je zo snel terecht kan! Nogmaals heel veel succes gewenst!
PaulaW Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 verstandig van je dat je hem na laat kijkenknarsetanden duidt op pijnen een da kan kiddo niet door de telefoon beoordelenlastig dat je ver moet ik hoop dat het meevalt met kiddo
NaOomkuuHh Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 goed dat je naar de DA gaat! je hebt geluk dat hij nog leeft..ik hoop dat er niks ernstigs is.Maar sorry, het eerste wat ik dacht toen ik dit topic las was: dit moest een keertje gebeuren..
Nicky_the Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Ach je.. Lees dit nu pas.. Wat een schrik, wat een hectiek, wat een toestand.. En arme Kiddo.. Wat zit hij er niet fijn bij..Ik zou idd ook even langs een da geweest zijn, ivm mogelijke inwendige bloedingen ed. 1 poot van een hond op je konijn en het kan al klaar zijn.Eigenlijk mag je al van geluk spreken dat je konijn geen hartstilstand heeft gehad van de schrik..Het niet reageren op pijn komt omdat het konijn een prooi dier is. Die zal pas op het aller laatste moment dingen aangeven. Tandenknarsen kan idd een teken van pijn zijn, maar de geluidjes die hij maakt klinken ook niet goed.. Het niet willen eten/bewegen, kan ook een teken van pijn zijn.Ik hoop dat alles mee valt en ben erg benieuwd wat er uit het da onderzoek komt..Maar aub.. maak alles konijn-proof!Sterkte!
wupsie Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Dit klinkt niet goed....Een konijn is erg kwetsbaar en een hond erg sterk. Toen ik een jaar of 13 was is de dwergpoedel van mij vriendin gegrepen door een dalmatier. (klein hondje door grote hond) Leek ook niks aan de hand, was alleen wat rustig en ogenschijnlijk geschrokken. Volgende morgen lag het hondje dood in zijn mandje.... overleden aan inwendige bloedingen...Waar woon je ongeveer? aan je accent te horen ergens in het noorden van het land? Welke DA ga je straks/ ben je geweest?
TakkieUtopiaKerst Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 arme kiddo maar was wel te voorspellen aangezien die boef dat wel vaker doet veel succes met meneer bij de da
kimpjuhh Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Phoe wat een gebeurtenis zeg veel succes bij de da en duimen dat er niks ernstigs is!!
pluis04 Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 ik ben benieuwd hoe het bij de dierenarts was ik hoop dat het allemaal mee valt
PaulaW Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 ik ben ook benieuwd of alles goed is met het beestje
kb1988 Geplaatst: 25 maart 2012 Auteur Geplaatst: 25 maart 2012 In de wachtkamer was hij angstaanjagend stil en ademde nauwelijks. Ik was echt bang! Eenmaal aan de beurt, werd Kiddo ineens weer nieuwsgierig, zoals normaal en at zelfs van zijn hooi. De dierenarts constateerde dat hij wel iets aan de pootjes had, omdat hij zijn rechterpootje iets anders gebruikt. Het is niet gebroken en ze kon het ook gewoon vastpakken. Kiddo heeft zelfs nog even over de grond gehopst.Inwendige bloeding is zeer onwaarschijnlijk, omdat er niets zichtbaar was aan de buitenkant aan wondjes/korstjes. Organen wist ze niet zeker, maar dacht van niet, maar sloot het ook niet uit. Kiddo had zichtbaar pijn en kreeg dus een pijnstiller en mocht weer naar huis. Ik heb in zijn nachthok erg veel hooi gelegd en veel drinkwater toegevoegd. Hij zit nu weer heel rustig in zijn hokje. Voor ik dit typte zat hij onder en terwijl ik bezig was, zag ik dat hij inmiddels boven zat, dus hij beweegt wel weer. Nu afwachten maar, of hij de nacht haalt.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Inwendige bloedingen zie je niet aan de buitenkant, daarom heet het inwendig.Hou je hem vanacht ook nog extra in de gaten, voor het geval dat ....?
kimberleyenfunky Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Gelukkig valt de poot in ieder geval mee, al is de rest nog even afwachten om dingen uit te sluiten. Heb je ook pijnstiller mee gekregen om thuis te geven indien nodig? Fijn dat hij weer wat meer beweegt! Beterschap voor kiddo!
jrjsieben Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Nou beterschapEn dit moet nou toch een goede waarschuwing zijn dat je zorgt dat hij nergens meer kan ontsnappen
PaulaW Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 laten we hopen dat alles goed komt met kiddo
kb1988 Geplaatst: 25 maart 2012 Auteur Geplaatst: 25 maart 2012 Inwendige bloedingen zie je niet aan de buitenkant, daarom heet het inwendig.Hou je hem vanacht ook nog extra in de gaten, voor het geval dat ....?Dit vertelde ik de DA en zij vertelde dat als er bij een beetwond inwendige bloedingen ontstaan, deze zichtbaar moeten zijn aan de buitenkant, willen ze een bedreiging zijn.Helaas geen pijnstiller meegekregen.
Nicky_the Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Inwendige bloedingen zie je niet aan de buitenkant, daarom heet het inwendig.Hou je hem vanacht ook nog extra in de gaten, voor het geval dat ....?Dat was mijn eerste gedachte ook.. Ik ken zelfs een da die reageerde op een telefoontje van de assistent. De da wilde niet naar de kliniek komen en zei dat de assistent maar een drukverband aan moest leggen voor die inwendige bloeding!! Dat beestje is dus dezelfde avond overleden.. Een drukverband is alleen voor een uitwendige bloeding..Ik hoop dat Kiddo goed de nacht door komt.. Zet je wekker vannacht maar even een extra keertje..
wupsie Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 (aangepast) dit is echt onzin.... De dwergpoedel van mijn vriendin had ook helemaal niets zichtbaars. een blauwe plek is ook een inwendige bloeding en vaak zie je eerst ook niks aan de buitenkant. Zeker geen wondjes of korstjes.Succes vannacht met Kiddo....En zorg inderdaad dat hij echt niet meer kan ontsnappen... 25 maart 2012 aangepast door wupsie
LGBaby20 Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Heeft Kiddo geen pootje gebroken of gekneust?Vind het wel een beetje raar dat hij piept en mank loopt...
kb1988 Geplaatst: 25 maart 2012 Auteur Geplaatst: 25 maart 2012 DA zei dat Kiddo enorm veel spierpijn was. Meerdere tests gedaan, of het niet gebroken was en hij spartelde ook absoluut niet tegen. Als er inderdaad inwendige bloeding zou zijn, kan de DA daar niets aan doen, zei ze me. Klopt dit?
Nicky_the Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 (aangepast) Ik weet niet wat ze met een konijn met inwendige bloedingen doen, maar bij een hond maken ze het als goed is in het ergste geval open om de bloeding te stoppen, maar er zijn ook medicijnen ed. Ik neem aan dat dit bij konijnen niet anders is..Maar dat zal iemand met meer da-kennis beter weten als ik 25 maart 2012 aangepast door Nicky_the
MichelleloveElmo Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Pff heftig verhaal. Vind de DA wel erg kort dor de bocht met interne bloedingen zie je aan de buiten kant Dit hoeft absolut niet.Ik heb twee weken met een gebroken rug gelopen zonder dat ik het wist en daar blijft nog ook een flinke hematoom te zitten (is een bloeduitstorting) maar aan de buiten kant is bij mij echt niks te zien.In elk geval sterkte en hoe het goed in de gaten. Ik zou ook elke twee uur alle keuteltjes weg halen zodat je goed in de gaten kan houden of hij nog keutelt.
kb1988 Geplaatst: 25 maart 2012 Auteur Geplaatst: 25 maart 2012 Konijn vanavond gecontroleerd en hij vertoond weer bekend gedrag. Hij likt zichzelf weer schoon en hij komt met zijn hoofdje naar mij toe als ik mijn vinger door het gaas steek. Hij zat in zijn konijnenmandje.
Domino Geplaatst: 25 maart 2012 Geplaatst: 25 maart 2012 Hopelijk heeft ie dan alleen wat beurse plekken overgehouden die nu door de pijnstiller geen pijn meer doen. Hou hem de komende dagen maar goed in de gaten en als ie weer stopt met eten zal je denk ik wel even achter een pijnstiller aan moeten, maar dit moet je wel even overleggen met je dierenarts natuurlijk.
Aanbevolen berichten