Jetty Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 Vriend van mij heeft prongeluk in het leven van de nagel van zijn konijn geknipt en het bloed nu behoorlijk.Wat moeten we doen?
Domino Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 Meestal stopt het wel vrij snel met bloeden. Als het nou blijft bloeden kan je het beste even contact opnemen met de dierenarts. Die heeft wel wat om het dicht te maken. Of evt nog een tip. Ik heb wel eens gelezen dat bakpoeder ook het bloeden stopt, maar ik weet niet hoe 'schoon' dat is. Ik heb zelf het middel "stop bleed" ofwel "stiptic powder" voor dit soort dingen in huis. Maar daar heb je op t moment niet veel aan Succes in ieder geval!
NinaV Geplaatst: 22 maart 2012 Geplaatst: 22 maart 2012 meestal bloedt het hevig maar wel kort. als het niet stopt, idd even dierenarts bellen. en anders gewoon ontsmetten. Dat van het bakpoeder heb ik ook eens gelezen, maar heb geen idee of het werkt
Stamper2011 Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 Ik zou niet zomaar van alles uitproberen. Straks pakt het verkeerd uit en ben je nog verder van huis.Ik hoop dat het inmiddels goed is gekomen.
Nicky_the Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 Toen mijn konijnen nog geen ren hadden, liet ik de nagels knippen door een trimster die dan bij mij thuis kwam. Zij heeft 2 keer verkeerd geknipt waardoor het ging bloeden. Ik schrok me wil, het leek wel alsof er een heel gevecht plaats had gevonden! Zo veel bloed.. Maar al vrij snel ging het konijn zichzelf schoon likken en ook een beetje van het hok. Het bloeden was toen ook al gestopt..
adjani namdu Geplaatst: 23 maart 2012 Geplaatst: 23 maart 2012 ik heb het nog niet meegemaakt en hoop het ook niet:p
Jetty Geplaatst: 26 maart 2012 Auteur Geplaatst: 26 maart 2012 bloem hielp fantastisch het was zo gestopt! het konijntje is gewoon weer zo vrolijk als altijd!Dank jullie wel!
Nicky_the Geplaatst: 26 maart 2012 Geplaatst: 26 maart 2012 Bij kleine dieren/babies lijkt het snel heel erg. Fijn dat het mee gevallen is.
Aanbevolen berichten