ellenatmars Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 Hoi!Toen mijn konijn vandaag languit lag te relaxen zag ik opeens dat ze een bultje heeft op haar rechter achterpootje. Het zit wel verstopt onder de vacht, maar het steekt er wel wat uit natuurlijk. Hieronder op de foto kun je 't zien. Weet iemand wat dit is? Is het een eeltplekje? Een blaar? Of iets anders? Ze lijkt er geen last van te hebben (maar goed... konijnen kunnen pijn mooi verbloemen natuurlijk), want ze huppelt en springt gewoon als een dolle in 't rond.In ieder geval alvast bedankt voor eventuele antwoorden!
Elvje Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 Als ik het zo goed zie, zit het onderop haar pootje. Op de voetzool dus?Ik zou eens hier op het forum zoeken naar 'sore hocks' pijnlijke hakken, daar lijkt het wel sterk op.
ellenatmars Geplaatst: 15 maart 2012 Auteur Geplaatst: 15 maart 2012 Klopt, zit achter op haar voetzool. Ik zal eens kijken wat ik daarover kan vinden
jrjsieben Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 Ja sore hocksWat voor ondergrond zit zeJe kan paxwax bestellenEven kijken bij eerdere topics er zijn er genoegHet is belangrijk dat ze droog en zacht zit
ellenatmars Geplaatst: 15 maart 2012 Auteur Geplaatst: 15 maart 2012 Ze zit op voornamelijk op vlas. Af en toe met stro.Ik ga morgen even kijken naar dat paxwax, waar ik dat kan halen. Bedankt!
rabbitmams_miriam Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 paw wax is gemakkelijk via het internet te bestellen, dan heb je het vaak binnen 1 dag in huis :yes:
ellenatmars Geplaatst: 16 maart 2012 Auteur Geplaatst: 16 maart 2012 Ah, paw wax. Dat verklaart al waarom ik niks kon vinden, haha.Is het ook in (dieren)winkels te koop, toevallig? Meeste webwinkels lijken het te willen verzenden als pakketje, en dat kost (bijna) net zo veel als het product zelf :-/
Domino Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 Ik moet even hard nadenken maar er is ook een webwinkel waar je kan kiezen hoe het wordt verzonden.
jrjsieben Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 Ja typ foutje :mdr:Ah, paw wax. Dat verklaart al waarom ik niks kon vinden, haha.Is het ook in (dieren)winkels te koop, toevallig? Meeste webwinkels lijken het te willen verzenden als pakketje, en dat kost (bijna) net zo veel als het product zelf :-/
Sharon uit Nijmegen Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 Paw wax werkt echt goed maar..... alleen als het nog niet door is het plekje.Het legt een soort van eeltlaagje aan, zodat je konijn het ook niet zo snel terug zal krijgen.Als het plekje al door is moet je wel even langs de dierenarts.
Aanbevolen berichten