Kissy Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 hallo bb'ers,ik maak me nogal zorgen om mijn jongje voedstertje Indy,van nu 5 maanden. Ze heeft al een week een ontstoken ooglid aan haar re oog. Mee naar de DA geweest, hoornvlies was niet beschadigd gelukkig, en heb druppels meegekregen,gentapolycort. Het zou na een week over moeten zijn, dat is a.s zaterdag. Maar ik zie nog geen verbetering.Overigens is het echt alleen het ooglid,oogje zelf is schoon. Ook geen pus oid.Nu kwam er zojuist achter dat ze ook niest. Enig idee wat dit kan zijn? ( geen neus uitvloeiing )
jrjsieben Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 Heeft ze viese pootjesWelke bodembedekking gebruik je Misschien kan ze er niet tegen wat je nu gebruikt
Kissy Geplaatst: 16 maart 2012 Auteur Geplaatst: 16 maart 2012 kan een gezwollen ooglid duiden op myx? lees allemaal enge dingen...ze eet goed drinkt goed, is actief...het gaat slechts om haar linker oogje...neus en oren en lippen zijn schoon
jrjsieben Geplaatst: 17 maart 2012 Geplaatst: 17 maart 2012 dan zou het allebei de oogjes zijnNogmaals welke bodembedekking gebruik jeEn als je zo erg twijfelt is er maar een die je kan helpen een konijnkundige dierenarts
kimberleyenfunky Geplaatst: 17 maart 2012 Geplaatst: 17 maart 2012 Niezen zou ook nog kunnen duiden op snot. Ga voor de zekerheid anders even langs een konijnkundige dierenarts, en laat het even testen. Dan ben jij iig van de twijfels af, en mocht het iets ernstigs zijn ben je er ook meteen vroeg bij, dat scheelt vaak een hoop!
Kissy Geplaatst: 17 maart 2012 Auteur Geplaatst: 17 maart 2012 bedankt allemaal voor de reacties! ik gebruik houtsnippers (geen zaagsel) met daarboven op een flinke laag stro...
Nicky_the Geplaatst: 17 maart 2012 Geplaatst: 17 maart 2012 Mijn voedster had ook geen snotterig neusje, ademde normaal, maar het niezen kwam uit haar tenen. Ze had niet ontstoken, traan oogjes. Ik ben naar de da gegaan. Gelukkig bleek het een stof allergie en moest ik dus over op hennepvezel en barney straw. Ook het hooi moet ik goed stofvrij maken voordat ik het in het hok doe.Voorheen hadden ze kenner stro en houtsnippers.Maar het kan in jouw geval net zo goed snot zijn en dan is een snelle start van ab wel belangrijk omdat het anders chronisch (=blijvend) word! Een lab test geeft uitsluitsel.
Aanbevolen berichten