MarielleCH Geplaatst: 11 maart 2012 Geplaatst: 11 maart 2012 Hoi allemaal,op zaterdagochtend vond ik mijn konijn heel zielig in zijn hok, hij kon niet meer opstaan en was helemaal lusteloos en versuft. Zsm naar de dierenarts gegaan die constateerde dat hij zich waarschijnlijk verstapt of versprongen heeft en daarbij zijn rug gebroken al is het geen breuk die op een rontgenfoto te zien is. Hij heeft bij de dierenarts een ontstekingsremmer gekregen en we hebben pijnstillers meegekregen.Na een korte terugval naar zijn toestand van zaterdagochtend is hij nu helemaal wakker, alert en nieuwsgierig als altijd. Het enige probleem; hij kan nog steeds niet opstaan.Hebben jullie dit misschien ook meegemaakt en tips voor een zo spoedig mogelijk herstel van mijn konijntje?Als hij eind deze week niet voldoende is opgeknapt heeft de dierenarts ons aangeraden hem in te laten slapen, dat wil ik natuurlijk niet.Groetjes Mariëlle
natasha23 Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Niet om je dierenarts af te vallen, maar weet hij heel zeker dat het een breuk is? En geen E.cun?Bij een gebroken rug zijn de vooruitzichten niet zo heel goed.....ik hoop dat t bij jouw konijn anders is!
Stamper2011 Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Jeetje wat erg! Dat zo ineens uit het niets....Ik kan jou helaas geen tips of advies geven, omdat ik hier verder zelf geen ervaring mee heb, maar wil jou wel heel veel sterkte wensen! Hopelijk komt je konijntje er weer helemaal bovenop!
jrjsieben Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Wat een nare situatieik zou wel kijken of je dierenarts konijnkundig is misschien is het wel een verkerde diagnose
mijnJohanna Geplaatst: 12 maart 2012 Geplaatst: 12 maart 2012 Het is inderdaad een grote kans dat het ook geen breuk is, maar E.CDat heeft mijn konijn ook gehad, kon niet meer lopen, etc.Maar dan is er hele andere medicatie nodig. Ik zou naar een andere dierenarts stappen, als er niks op een röntgenfoto te zien is
MarielleCH Geplaatst: 12 maart 2012 Auteur Geplaatst: 12 maart 2012 Ik heb zelf ook aan E.C. gedacht, maar wat ik daaruit begreep zou je daar al voortekenen van kunnen zien, slecht lopen, slepen met pootjes etc. Dat is allemaal niet van toepassing. Vrijdagavond rende hij nog rond en zaterdag was hij ineens zo slecht.
natasha23 Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 Ik zou echt voor de zekerheid behandelen tegen E. cun. Ik maak maar al te vaak mee dat konijnen ineens slecht zijn daardoor...die stiekem toch al (blijkt achteraf) veel dronk (bijv). Hoe is het nu met je konijn??
MarielleCH Geplaatst: 13 maart 2012 Auteur Geplaatst: 13 maart 2012 Hij probeert nu weer zelf op te staan en lijkt aan de betere hand
pluis04 Geplaatst: 13 maart 2012 Geplaatst: 13 maart 2012 dat klinkt al wat beter dat hij probeert op te staan.hopen dat hij morgen weer een stukje kan lopen.
MarielleCH Geplaatst: 13 maart 2012 Auteur Geplaatst: 13 maart 2012 Het enige probleem is dat hij niet zelf drinkt, als je al met water in de buurt komt duwt hij zijn koppie omlaag. We gebruiken nu een spuitje om toch een wat bij hem naar binnen te krijgen. Verder eet hij gelukkig wel goed
MarielleCH Geplaatst: 14 maart 2012 Auteur Geplaatst: 14 maart 2012 Het gaat weer een stuk beter met hem. De dierenarts die ik nu gesproken heeft bevestigde het verhaal van de breuk, zij vertelde ons dat de andere dierenarts bedoelde dat er een aantal wervels waarschijnlijk verrekt zijn, hij heeft dus last van een hernia. Hij kan helemaal herstellen en het is ook al geweldig dat hij het nu zo goed doet
MarielleCH Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 Hij lijkt weer helemaal de oude. We hebben deze week nog een afspraak met de dierenarts om alles nog even te controleren en de huisvesting te bespreken. Hij zal toch wat minder moeten gaan springen en doen dan hij altijd deed.
Aanbevolen berichten