Niek Geplaatst: 3 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2012 Wauw wat een mooie foto's! Jur begint ook een beetje bejaard te worden. Ik meen me te kunnen herrinneren dat Iris ( Dollie) een soort van fysiotherapie doet met Fred om hem soepeler te houden. Misschien ook een ideetje voor Jur. Weet alleen niet hoe Jur daar tegenover staat. Hij moet natuurlijk wel een beetje meewerken Ik las al dat het goed is hem te laten springen en op de achterpoten laten staan. Met een brokje boven zijn neus gaat hij wel gewoon op z'n achterpoten staan.
Elvje Geplaatst: 3 augustus 2012 Geplaatst: 3 augustus 2012 Wat een mooie foto's weer. Heerlijk om van die relaxte konijntjes te zien!
PaulaW Geplaatst: 3 augustus 2012 Geplaatst: 3 augustus 2012 heb ik inderdaad gemist dat jur wat minder flexibel is
Niek Geplaatst: 3 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2012 Hij is natuurlijk al wat ouder, maar 7 jaar is nog niet super oud, dus ik hoop dat hij niet snel achteruit gaat. Hij is verder wel gezond. Is ook droog aan de onderkant en hij is zindelijk wat plassen betreft, dus verder niets te merken.
AnneGrootendorst Geplaatst: 3 augustus 2012 Geplaatst: 3 augustus 2012 7 jaar is al best oud natuurlijk. Dan kan je inderdaad wel merken dat ze wat minder soepel worden. Zou me er niet te veel zorgen om maken als hij verder gewoon z'n ding doet dan is het goed toch? Bij ons is het ook niet altijd even makkelijk om op te staan nadat je een tijdje hebt gelegen
Niek Geplaatst: 3 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2012 Ja, het hoort er eigelijk bij, maar toch wel confronterend als je dier opeens ouderdomsverschijnselen krijgt. Maar ze kunnen helaas niet eeuwig jong blijven ... maar Tygo is ook niet meer zo jong ... in oktober is hij 4 jaar hier, maar hij heeft van te voren nog een aantal maanden bij mijn oom gezeten en als ik me niet vergis is hij ergens in juli gevonden. Hij was toen al duidelijk volwassen en werd op minimaal 2 jaar geschat, dus hij is nu ookal minimaal 6 jaar ....
PaulaW Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 dus jij heb beide heren al op leeftijd en de leeftijd van de dames weet je ook nietals de dames nog jong zijn houden ze de mannen in beweging
Niek Geplaatst: 5 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2012 Luna is nu 5 jaar. Alleen van fenna geen idee hoe oud ze is, maar vorig jaar werd ze door de da als een oudere voedster geschat, maar vraag me af of dat klopt, want ze ziet er nu veel fitter uit als toen.
PaulaW Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 dan zitten ze qua leeftijd lekker dicht bij elkaar bij jouhet kan best als de da fenna nu ziet dat ze jonger geschat wordik vind het best jammer dat ze niet kunnen zeggen hoe oud eenkonijn isik denk dat fredje en pipo ook niet meer een van de jongste zijn
Niek Geplaatst: 5 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2012 Ze kunnen idd alleen zeggen of een konijn volwassen is of niet. Fenna was wel duidelijk volwassen, dus ze zal iig minimaal 2 jaar moeten zijn. Ik had het nog eens nagezocht; 19 augustus is Fenna precies 1 jaar hier. Ik dacht dat ze al eerder hier was, maar had me toch vergist.Hoelang heb je Fredje en Pipo al?
PaulaW Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 ik heb ze nu 2 jaar en hun leeftijs was onbekendtoen ik ze bij goofy haaldevan jesse en evelien weet ik het ook niet evelien lijkt me nog vrij jong want die is erg drukjesse is een stuk rustiger die kan ik niet inschatte
Niek Geplaatst: 5 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2012 Het is idd jammer dat ze niet een schatting van leeftijd kunnen maken, dus blijft altijd maar gokken.
AnneGrootendorst Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 Het is inderdaad moeilijk te zien. Tot een jaar kun je het nog wel een beetje zien maar daarna kan ik het in ieder geval niet meer inschatten. Je zorg in ieder geval erg goed voor je beestjes als ze al zo oud zijn
Loesss Geplaatst: 5 augustus 2012 Geplaatst: 5 augustus 2012 Die van mij zijn nog allemaal jonge pummeltjes.Fudgie is denk ik de oudste met haar 2 jaar. Mijn oudste konijn is 9 geworden.Ongelooflijk eigenlijk, hij had niet zo'n beste start in zijn leven. En daarna liet ik hem ook nog eens regelmatig los lopen met mijn andere ongecastreerde ram . Gelukkig hadden ze ongeveer 600 m2 tot hun beschikking dus het is nooit tot een vechtpartij gekomen. Net nog eens naar je foto's zitten kijken. Die van Tygo is echt Ć©Ć©n van de mooiste konijnenfoto's die ik ooit heb gezien. Hij kijkt echt recht in de lens terwijl hij daar zo lekker relaxed ligt.
Niek Geplaatst: 5 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2012 Het is inderdaad moeilijk te zien. Tot een jaar kun je het nog wel een beetje zien maar daarna kan ik het in ieder geval niet meer inschatten. Je zorg in ieder geval erg goed voor je beestjes als ze al zo oud zijn Dankje, maar helaas is goede verzorging alleen niet altijd voldoende. Ik heb het geluk dat ze tot nu toe gezond zijn. Luna is het minst gezond, maar ook bij haar valt het reuze mee. Maar de konijnenleventjes die onze konijnen allemaal hebben zal zeker bijdragen aan een gezond leven;)
Niek Geplaatst: 5 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2012 Die van mij zijn nog allemaal jonge pummeltjes.Fudgie is denk ik de oudste met haar 2 jaar. Mijn oudste konijn is 9 geworden.Ongelooflijk eigenlijk, hij had niet zo'n beste start in zijn leven. En daarna liet ik hem ook nog eens regelmatig los lopen met mijn andere ongecastreerde ram . Gelukkig hadden ze ongeveer 600 m2 tot hun beschikking dus het is nooit tot een vechtpartij gekomen. Net nog eens naar je foto's zitten kijken. Die van Tygo is echt Ć©Ć©n van de mooiste konijnenfoto's die ik ooit heb gezien. Hij kijkt echt recht in de lens terwijl hij daar zo lekker relaxed ligt.Tygo is inderdaad wel fotogeniek. Van de andere moet ik altijd veel meer foto's maken om ze er goed op te krijgen. Bij Tygo is het vaak een of twee keer klikken en meneer staat er weer mooi op 9 jaar is een hele mooie leeftijd. Ik zou blij zijn als die van mij allemaal zo'n mooie leeftijd mogen halen en alles extra nog beter natuurlijk
Contrastique Geplaatst: 6 augustus 2012 Geplaatst: 6 augustus 2012 Wat frappant dat je eigenlijk niet kan zien hoe oud een konijn is. Dat zijn dan een van de weinige (huis)dieren waarbij je dat niet goed kan zien.Ik hoop dat je nog heel wat jaren plezier hebt van je mooie nijnen!
PaulaW Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 wat een leuke foto bij de wedstrijd van bbgaat bij jou ook alles goed mert de konijnen
Niek Geplaatst: 14 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2012 Dankje. Luna slaapt op de meest gekke manieren. Ze valt in slaap waar het uitkomt! Laatst lag ze met haar kop op de voerbak.Verder het gaat heel goed met de konijnen. Eigelijk niet echt iets bijzonders te melden over ze
PaulaW Geplaatst: 15 augustus 2012 Geplaatst: 15 augustus 2012 luna heeft dus vaal last van een zwaar koppieen zoekt wat ondersteuning hahanou lekker toch dat het zo goed gaat met je konijnen
Niek Geplaatst: 15 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2012 Luna was vandaag wel even raar aan het "hikken". Ik kan het even niet anders uitleggen. Ze lag ontspannen lang uit en opeens begin ze een soort hikbeweging met haar lijf te maken. Kop en borst gingen een paar keer omhoog en daarna was het weer goed. Heb het haar of een van de andere nog nooit zien doen, dus geen idee wat het was.
Elvje Geplaatst: 15 augustus 2012 Geplaatst: 15 augustus 2012 Milo hikt hier ook wel eens, gaat vanzelf weer over. We hebben ook honden gehad die dat hadden, bij hen werkte het om even op de duim te laten sabbelen, maar dat gaat niet bij konijnen. Gelukkig gaat het bij Milo vanzelf weer weg en duurt het niet al te lang. Zo'n knulletje staat dan bijna helemaal te schudden.
PaulaW Geplaatst: 15 augustus 2012 Geplaatst: 15 augustus 2012 nou ook raar ik sta net naar evelien te kijken ze lag ook gestrekten ik dacht barst heeft ze nou de hik daar leek het in elk geval opnou als luna en milo het ook hebben zal het wel gewoon zijnen wij het nog nooit gezien hebben
pluis04 Geplaatst: 15 augustus 2012 Geplaatst: 15 augustus 2012 Mickey heeft hier altijd de hik als hij te gulzig heeft gegeten.heb soms het idee dat hij de brokjes zo door laat glijden zo snel hij eet.van de week zei mijn moeder het nog als de meiden 1 brokje eten heeft Mickey er al 4 op.
Niek Geplaatst: 15 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2012 Voor mij was het de eerste keer dat ik het zag, maar het is een geruststelling dat jullie konijnen het ook wel eens hebben. Is er gelukkig niets aan de hand.
Aanbevolen berichten