Niek Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Nee, het gaat helemaal niet verkeerd zoals het nu gaat. Het heeft zeker weer kans van slagen.
Niek Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Het gaat er nog steeds rustig aan toe gelukkig. Ik ga zo de buitenren weer grondig schoonmaken. De betonnenvloer weer eens schrobben. Het zal niet neutraal worden, maar opzich altijd handig om de ren en hokken een goed onder handen te nemen zonder 4 nieuwsgierige neuzen er bij! :mdr:
AnneGrootendorst Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Klinkt goed! Laat z maar lekker hun gang gaan. Ze moeten waarschijnlijk toch weer even gaan bekijken wie welke rang heeft. Hopelijk blijft fenna eten, nog geen tekenen van stress te zien bij haar? Succes!
Elvje Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Wat fijn dat dit in ieder geval beter gaat En ook wel fijn als je de verblijven weer eens lekker kunt schoonmaken
Niek Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Geen tekens van stress bij Fenna. Ze was zich net aan het wassen en daarna ging ze hooi knabbelen. Tot nu toe maar 1 plukje haar gevonden. Is van Fenna. Ik ben niet gezien wie het gedaan heeft. Al hoewel ik vermoed dat het door Luna komt.
Niek Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Het gaat nog steeds goed. De dames hebben zelfs samen gegeten.Hoe lang zal ik ze nog in de koppelruimte houden? Jur is namelijk erg stil. Hij eet wel nog, maar hij heeft altijd moeite met veranderingen. Voor hem zou het fijn zijn als hij weer terug kan in bekende omgeving.Ik ga weer verder met de ren schoonmaken!
Niek Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 De ren en hokken zijn weer schoon. Nu moet alles nog goed drogen.In de koppelruimte is het heel stil. Fenna ligt heerlijk bij Jur en Tygo. Luna houd nog afstand, maar is wel relax.
Niek Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Ik denk trouwens dat ze straks weer lekker naar buiten gaan. Het kan zijn dat Luna daar misschien wat gaat jagen, maar dat zal ze morgen ook doen waarschijnlijk.
Loesss Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Dat is een betere herkoppeling dan de vorige zo te lezen.Super dat ze elkaar weer tolereren. En inderdaad, een ren en hok schoonmaken gaat heel erg veel beter zonder konijnen in de buurt. Die van mij presteren het vaak om op het blik te gaan zitten... Heel handig.
Niek Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Haha, ja dat doen die van mij dus ook. Je kunt ook niets neerzetten zonder dat ze eraan zitten. Verpakkingen worden meteen opgebeten enz. Kortom, was vandaag fijn om eens zeer grondig te poetsen. Nu ligt alles in ruststand hier. De dames liggen vrij dicht bij elkaar. De heren zoals altijd tegen elkaar aangeplakt.
AnneGrootendorst Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Fijn dat ze weer allemaal in hun eigen doen zijn en de herkoppeling nu wel goed gaat. Ik zou ze straks gewoon proberen terug te zetten en dan maar weer goed in de gaten houden dat ze allemaal goed blijven eten. Mocht het toch weer mis dreigen te gaan kun je ze altijd nog in de neutrale ruimte terug zetten. Het klinkt nu gewoon goed en zeker als ze lekker liggen te dutten lijkt me dat een goed teken. Zou ze wel nog tijdens hun dutje terug proberen te zetten. Ik heb namelijk een keer gewacht tot na hun dutje en toen waren ze ineens allemaal heel actief en fel naar elkaar. Als ze nog een beetje suffig zijn gaat het terugzetten in hun hok misschien gemoedelijker. Succes weer!
Niek Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Dat bedacht ik me dus ook nadat ik het vorige bericht geplaatst had. Niet te lang wachten, maar beter meteen terug zetten nu er rust is. Ze zitten dus weer buiten. Op dezelfde manier als vanmorgen. Eerst Fenna een aantal minuten als eerste alleen, dan de heren en als laatste Luna. Luna begon wel weer te jagen op Fenna, maar ze strafte zichzelf. Ze rende achter Fenna aan. Die sprong sierlijk op een hokje. Luna wilde dit ook doen, maar sprong mis en belandde op de grond. Ze was er wel van onder de indruk. Daarna ging ze meteen eten, dus alles goed met haar.
PaulaW Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 fijn dat in je groep de rust weer is teruggekeerd:mdr:
Niek Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Het koppelen is wel nog aan de gang. Luna jaagt nogop Fenna. Tygo was opeens op Jur aan het rijden enz. Maar het is tot nu toe een normale koppeling. Ze krijgen voldoende rust tussendoor eten, keutelen enz.
Niek Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Luna is nog steeds niet blij met Fenna en Fenna weet maar al te goed dat ze beter uit de buurt kan blijven. Ik heb nu een grote doos in de ren staan zodat Luna Fenna niet steeds ziet. Het groenvoer heb ik verdeeld in twee en aan iedere kant van de doos iets gezet. Ze hebben dus allemaal kunnen eten. Ik hoop dat de rust snel weer helemaal terug is, want dit had ik echt niet verwacht nadat Fenna maar zo kort weggeweest is. Ik heb de konijnen nu in het overdekte gedeelte. De open ren is afgesloten. Anders vlucht Fenna steeds het open gedeelte in en bewaakt Luna de overdekte ren en mag Fenna er niet in. Om dit te voor heb ik het dus afgesloten. Als het straks goed gaat in het overdekte gedeelte geef ik ze de andere ruimte er ook weer bij.
PaulaW Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 ik zal voor je duimen dat ze morgenochtend weer lekkermet zijn viertjes bij elkaar liggen
Niek Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Ik hoop het ook. Een ding weet ik nu zeker; er komt geen konijn bij in deze groep!
JOEPENKOOS Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Vervelend Nicole dat de eerste keer mislukt is.Daarom ben ik ook voorstander van als je er 1 moet uithalen vanwege ziekt neem dan ene ander mee als je ze dan terug in de groep wilt hebben gaan ze niet allemaal achter 1 aan maar zijn er weer 2 die vriendjes moeten worden.Maar dat is dan misschien iets voor de volgende keer.Nu tja wat ze doen is normaal bij koppelen vooral als ze weer in hun eigen ren zitten dan moeten ze allemaal weer hun plekje vinden.Het kan zo ook nog wel even duren..maar kan ook zo zijn dat ze het opeens allemaal wel best vinden en dikke maatjes zijn.vertrouw je het niet voor de nacht kun je ze altijd weer terug in de koppelruimte zetten...En wil ej ze vanacht erin laten zorg dan dat ze wat afleiding hebben en voer ze nog een keer voor het slapen gaan.is misschien meer dan wat je normaal doet maar zo hebben ze gewoon ff afleiding...Lune en fenna waren toen ook niet meteen de beste maatjes en duurde het even dat Fenna geaccepteerd werd door luna.Denk dat het nu ook weer zo zou zijn alleen dan van kortere duur.
Niek Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Bedankt voor je reactie! Ik had Luna en Fenna wel samen mee naar de DA genomen, maar daarna alleen Fenna apart gehouden ivm controleren op keutels. Ik had niet verwacht dat het zo snel tot problemen zou leiden. Ze is de eerste keer immers minder dan 24 uur uit de groep geweest. Jur en Tygo kwamen gewoon naar haar toe alsof ze wilde zeggen; daar is ze weer! Alleen Luna ging meteen in de aanval.Ook nu is alleen Luna het probleem. De heren accepteren Fenna. Alleen ging Tygo even op Jur rijden, maar de heren zijn ook onder de indruk van Luna.
Niek Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Owja, ik heb nu voer op meerdere plekken in de ren. Zo verder een doos. Dat vinden ze interessant om te slopen. Ik laat ze vannacht in de ren. Ga gewoon laat naar bed en vroeg weer op... Bedankt voor de tips.
JOEPENKOOS Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Luna moet gewoon eer even laten zien dat ze nog steeds de baas is en dat er naar haar geluisterd moet worden.Vorige keer ook zo want toen waren de mannen ook al gelukkig met Fenna.Luna is gewoon een pittige dame(straalt ook van haar af;)haha)Maar hopelijk helpt het vanacht:)
Jeannine Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 Vind je het niet eng om ze vannacht samen te laten, zonder dat je erbij bent? Of ga je af en toe kijken?Dat lijkt mij nl zo moeilijk als je aan het koppelen bent. Zeker met een groepskoppeling
Niek Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Ik ken de konijnen. Ze hebben al eerder bij elkaar gezeten, dus vind het minder eng dit keer. Luna is wel pittig, maar Fenna gaat de strijdt niet aan. Ook is ze veel te snel voor Luna. Als er een vreemd konijn in de groep had gezeten dan had ik dit niet zo gedaan. Dan had ik ze nu nog op neutraal terrein gehad.
pluis04 Geplaatst: 29 april 2012 Geplaatst: 29 april 2012 vooral omdat ze al eerder bij elkaar hebben gezeten kan je er wel op wagen om ze bij elkaar te laten inderdaad.en zo te horen gaat het nog allemaal goed.
Niek Geplaatst: 29 april 2012 Auteur Geplaatst: 29 april 2012 Ik heb net nog gekeken en ze waren samen aan het eten. Fenna schrok toen Luna bewoog en rende weg. Maar het ziet er rustig uit. Geen plukken haar. Het heeft even tijd nodig. Fenna en Luna waren voorheen tenslotte ook vriendinnen geworden, dus dat verwacht ik nu ook weer.
Aanbevolen berichten