Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 980
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Dat is het idd. Ik ben bang dat het steeds moeilijker herkoppelen is als ze langer uit elkaar zijn. Maar misschien is dat wel niet zo. Gisteren ging het ook niet en waren ze niet eens lang uit elkaar. Ik weet het niet. Vindt het erg lastig. Wat met opvalt is dat luna zich wel erg afzonderd van de mannen. Je zou denken dat ze een beetje eenzaam is, maar toch reageert ze zo fel.

Geplaatst:

Misschien is het een idee om eerst Luna en fenna bij elkaar te zetten. odra je ziet dat dat goed gaat en fenna blijft goed eten kun je ze terugzetten bij de mannen.. Misschien wel een heel raar en verkeerd idee hoor maar ik roep ook maar wat... Want als ik het goed begrijp is alleen Luna degene die problemen heeft me de terugkomst aan fenna?

Geplaatst: (aangepast)

Ik weet ook niet of het een verstandige keuze is maar ik zou in jouw geval denk ik Luna en fenna eerst bij elkaar zetten en als dat goed gaat Ze weer bij jur en Tygo zetten. Maar wellicht gaat het wel gewoon als je ze all vier op neutraal terrein bij elkaar zet en is er dan ook minder stress voor fenna. Dat kun je natuurlijk ook eerst proberen. Als je daarbij heel goed in de gaten houdt of fenna haar zelf blijft kun je ingrijpen op het moment dat je denkt dat ze toch teveel stress heef. Wat zegt je eigen gevoel?

aangepast door AnneGrootendorst
Geplaatst:

De aller eerste koppeling, dus toen Fenna pas hier was en de andere drie al lange tijd als trio samengeleefd hadden, ging de koppeling op neutraal terrein erg goed. Later in het hok deed Luna wel moeilijker, maar niet zo heel erg. Normaal gedrag tijdens een koppeling. Dat heeft toch wel even geduurd. Ik zie koppelen op neutraal terrein dus wel zitten. Alleen de vraag of ik dat deze middag al ga doen of toch morgen.

Fenna is iig helemaal fit nu. Ze eet volop en ze keutelt goede keutels.

Geplaatst:

Fijn dat fenna weer helemaal fit is. Jij kent zelf je beestjes het beste en kunt dus denk ik zelf de beste keuze maken. Ik zou voor de zekerheid morgen pas koppelen omdat het de vorige keer ook verkeerd ging toen je haar terug had gezet. Nu is het op neutraal terrein natuurlijk makkelijker maar wellicht is de stress van het bij de anderen zitten nu nog wat te veel. Heel veel sterkte en succes met het maken van een keuze en natuurlijk het koppelen. Ik duim voor je dat alles goed gaat! :yes:

Geplaatst:

Bedankt voor je reacties en tips. Ik ga ze morgen koppelen. Dan heeft Fenna nog een dag en nacht rust en dan op neutraal terrein. Als dat goed gaat samen de buitenren in. Ze hebben al vanaf vorig jaar zomer samen geleeft. Dat moet toch zeker weer lukken?

Geplaatst:

Tuurlijk gaat het weer lukken. Wat strubbelingen en opstootjes zullen er zeker zijn maar daar moeten ze even doorheen. Bij mij was na 2 weken de rust weer terug. Het enige probleem nu is zorgen dat fenna blijft eten, zolang dat goed gaat zal her met je viertal ook weer helemaal goed komen. Ik weet dat het moeilijk is maar wel vertrouwen blijven houden in ze, het komt vast allemaal weer goed :)

Geplaatst:

Het zal idd wel goed komen. Als Fenna niet ziek was geworden was er ook niets aan de hand geweest. Het zijn alle vier gemakkelijke konijnen. Zelfs luna ookal kwam ze gister feller over. Ze bijt gelukkig niet. Ze dreigt alleen en dat vindt Fenna al eng genoeg. Die gaat er dan al vandoor. Een echt gevecht kan ik me niet voorstellen tussen die twee.

Geplaatst:

Zo heb weer een hoop gemist!

Jammer dat het herkoppelen niet ging. Dieren in het wild verstoten ook vaak het dier dat zwak is.

Zal bij konijnen waarschijnlijk niet anders zijn.

Maar het zal vast wel weer goed komen, het is altijd goed gegaan tussen de vier.

Neutraal terrein is ook altijd nog een optie. Kunt misschien ook bij het terugplaatsen eerst de andere drie uit de ren halen en Fenna erin zetten om de boel weer te verkennen. En dan na een eventjes de rest er weer bij laten. Weet alleen niet of dat zal helpen.

Geplaatst:

Ik heb de koppelruimte al klaar. Morgenvroeg gaan ze meteen op neutraal terrein. Lijkt me het meest veilige. Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst:

Lijkt me ook een goede oplossing.

Fenna moet niet weer stoppen met eten en keutelen.

Ik hou het morgen in de gaten hier. Zal duimen voor een droomkoppeling!

Geplaatst:

Het gaat zo beginnen. Ik heb Fenna nu in de koppelruimte om haar een kleine voorsprong te geven. Daarna zet ik Tygo en Jur erbij en als laatste Luna.

Geplaatst:

Luna zit er nu ook bij. Fenna lijkt het nog niet helemaal vergeten, want ze schrok erg van Luna. Maar Luna doet tot nu toe niets. Gaat er rustig aan toe.

Geplaatst:

Even belangrijk om te melden. Fenna begon te eten toen Jur en Tygo erbij kwamen... de eerste biksjes heeft ze dus al binnen.

Geplaatst:

We zijn ongeveer een half uur verder en het is hier hƩƩl rustig. Ik hoop niet dat het stilte voor de storm is.

Er wordt door alle vier gegeten, rondgelopen door de koppelruimte, Fenna is nog terughoudend naar Luna. Luna doet haar niets. Geen dominante houding.

Geplaatst:

Luna had net even een nieuw slachtoffer. Ze heeft zitten rijden op jur. Gelukkig trekt hij zich nergens iets van aan, dus het was al gauw weer goed.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .