PaulaW Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 ja klopt dat ze heel veel pijn hebbenbrenda lag te knarsetanden van de pijn ondanks de pijnstillingze zeggen dat buikje maseren helpt maar ik kreeg het niet voor elkaarweet niet of jij het voor elkaar krijgt
Niek Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Wil het proberen, maar ze kijkt zo vreselijk bang. Zal het niet teveel stress geven?
PaulaW Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 brenda wilde het echt niet en omdat ze zo pijn hadheb ik het niet gedaandat vond ik ook zielig
Niek Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 De eerste keutel is er! Ben ook tevreden over het formaat. Ze heeft zo verder een stukje peterselie, stukje wortel en een aantal brokjes gegeten. Ze eet wel alleen als ik niet kijk.
PaulaW Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 gelukkig dat er een keutel is snel hoordan moet je maar niet teveel kijken naar fenna:p zodat ze lekker eetik hoop dat er heel veel keutels volgen hoor
Loesss Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Niet alle konijntjes houden van pottenkijkers Goed dat ze wat eet en al een keuteltje heeft gedaan.Lijkt de goede kant op te gaan! * duim duim duim *
PaulaW Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 je was er erg snel bij dat scheelt ook een hoopzo zie je maar hoe belangrijk het is om het doen en laten van je konijnen te kennen
Niek Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Ik vond het gedrag zo vreemd vandaag tijdens het poetsen van het hok. Normaal is ze overal bij. Kan nergens vanaf blijven en loopt me voor mijn voeten en nu bleef ze maar bij luna liggen. Op dat moment at ze wel nog wat hooi, maar ongeveer een uur erna was lag ze zo ongemakkelijk en ze wilde geen groenvoer van me. Ik eerst de ren uitgelopen en van een afstand gekeken of ze dan wel zou eten, maar ze bleef liggen. Toen heb ik meteen gebeld. Ik dacht; ik wacht geen minuut langer!
Niek Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Ze heeft al meer keutels! Eten doet ze ook vrij goed, dus gelukkig geen dwangvoer nodig.
AnneGrootendorst Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Goed zo Fenna! Je mag wel trots zijn op je kleine meid! Hopelijk blijft het gedoe met dwangvoeren en slepen nar de DA je bespaard. K duim dat het nu steeds beter gaat en dat ze snel weer de oude is. Je snelle reactie heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ze nu weer keutelt en een beetje eet. Sterkte met de patiënt!
Niek Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Dankje! SS mature werkt hier helemaal top. De eerst medicatie heb ik in haar bekje moeten spuiten, omdat ze niet at. Nu eet ze redelijk, dus de medicatie over de brokjes gedaan en ja hoor; ook Fenna eet het zo op!
Niek Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Haar keutels zijn groot en klein door elkaar, maar ben blij dat ze iig geen verstopping heeft.
PaulaW Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 gelukkig dat er meer keutels zijn gekomengaat vast goed komen
Niek Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Ze is nu ook actiever ondanks ik haar nog geen pijnstilling gegeven heb thuis. Ze heeft injecties gehad bij de da. Dus mag ik morgen pas pijnstilling geven toch? De da heeft zoveel verteld. Sommige dingen zijn langs me heen gegaan.
Niek Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Ze lijkt op moment iig geen pijn te hebben.
PaulaW Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 onze da zegt altijd als ze vanavond echt pijn heeft mag je haar gevenondanks dat ze een spuit heb gehaddat zei ze bij gompie tenminstemaar als ze geen pijn heeft hoef je niet te geven
Reusje Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Mag ik eens iets vragen Niek ?Waarom schrijf jij nooit geen inentingen meer ?
Niek Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 De da zei dat de darmstimulatie 4 keer per dag moet, dus om de 6 uur neem ik aan. Pijnstilling mocht twee keer per dag, maar moest idd kijken hoe ze zich voelt. Nu weet ik alleen niet hoe lang ik de darmmedicatie moet geven. Volgens mij heeft hij dat niet gezegd. Meen wel ergens gelezen te hebben dat je er niet in een keer mee mag stoppen, maar moet afbouwen.
Niek Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Mag ik eens iets vragen Niek ?Waarom schrijf jij nooit geen inentingen meer ?Bij luna, omdat ze er ooit ziek door geworden is en nu ook steeds niet fit is. Niet verstandig haar dan te laten enten.
PaulaW Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 de darmmedicatie moet je blijven gevven tot het keutelen weer goed op gang is gekomenik geloof dat ik bij brenda in een keer gestopt benmaar weet niet helemaal zeker is anderhalf jaar geledenzou anders even bellen en vragen aan de da
Reusje Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Ha nu ben ik mee dus je bedoeld nu niet. Maar niet nooit meer.Want als ze na haar herstel myx. of Rhd moest krijgen dan wordt je gek denk ik.Was het toen de eerste keer dat je haar liet inenten, toen ze zo ziek werd ?Met wat was ze toen ingeënt ?
Niek Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Ja, ik zal het idd navragen. Als het morgen middag goed gaat, dus goed eet en keuteld dan wil ik haar weer bij haar vriendjes zetten. Ik merkte net dat luna haar lijkt te missen. De heren lagen weer samen zoals altijd. Luna lag alleen in het toilet waar ze normaal met fenna ligt.
Reusje Geplaatst: 26 april 2012 Geplaatst: 26 april 2012 Het zou kunnen als het toen haar eerste keer was dat dit de reden is dat ze er zo erg op reageerde.Ook zijn er producten die iets anders moeten ingeënt worden als andere. Als je dit dat verkeerd begrepen hebt als dierenarts gaat je konijntje er niet dood van maar wordt wel ernstig ziek.Het is wel zonde dat ze elkaar zo missen maar je hebt gelijk dat je haar eerst wat rust geeft.Dat ga ik ook doen. Slaapwel.
Niek Geplaatst: 26 april 2012 Auteur Geplaatst: 26 april 2012 Ha nu ben ik mee dus je bedoeld nu niet. Maar niet nooit meer.Want als ze na haar herstel myx. of Rhd moest krijgen dan wordt je gek denk ik.Was het toen de eerste keer dat je haar liet inenten, toen ze zo ziek werd ?Met wat was ze toen ingeënt ?Voor luna toen de eerste keer. Maar ze heeft waarschijnlijk chronisch snot, dus of ze ooit fit genoeg is... De naam van medicatie zal ik moeten opzoeken. Was iig een enting voor 1 jaar tegen myx. Konijnen zijn tot dit jaar mei geent.
Niek Geplaatst: 27 april 2012 Auteur Geplaatst: 27 april 2012 De nacht goed doorgekomen. Fenna heeft gekeuteld. Niet zoveel als er gisteravond uitkwam, maar de keutels zien er nu wel veel beter uit. Normale grote. Ook heeft ze weer wat groen gegeten en ook het hooi was verminderd. Vanmorgen meteen de kooi weer schoongemaakt zodat ik kan zien welke keutels er weer bij komen. Medicatie weer op de brokjes gedaan, maar ze was nog wat terughoudend met eten. Ik heb haar nu weer even alleen gelaten. Verwacht dat ze dan wel gaat eten. Zo niet dan geef ik pijnmedicatie voor de zekerheid.
Aanbevolen berichten