Niek Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 Zo blijf je zelf altijd met een "snot-konijntje" zitten terwijl het andere konijn misschien helemaal niets krijgt ... of zie ik dat nu zo verkeerd?
PaulaW Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 ik heb nooit bij jou andere konijnen stil gestaan met besmetting snotmaar toen ik jou bericht las dacht ik hee hoe kan dat nousnot is toch besmettelijkzijn er misschien verschillende soorten snot?
Niek Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 Dat weet ik dus niet. Maar als Luna het weer terug krijgt is het inmiddels toch echt chronisch te noemen.
PaulaW Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 dan is het volgens mij ook chronischmocht het weer terug komen dan moet je eens aan je da vragen hoe dat kanmaar we gaan er van uit dat luna niet meer verkouden word
Niek Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 We blijven positief! Ik heb er ook een goed gevoel over dit keer!
Loesss Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 Ben ook heel benieuwd of het echt weg blijft bij Luna. Wel al een goed teken dat ze er weer zo gezond uitziet.Nicolai heeft haar ondertussen ook alweer genoeg gezien
Niek Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 Ik hoop idd voorlopig niet meer naar de DA te hoeven! Enten laat ik waarschijnlijk toch niet doen. Luna iig niet! Wel moeten ze weer de nagels goed geknipt hebben. Ik doe dat zelf ook wel, maar durf niet zo kort te knippen als de DA dat doet.
Loesss Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 Dat nagels knippen vind ik ook echt een ellende.Gelukkig slijten ze bij mijn nijns op het moment vanzelf. Die van Billy en Lena zou ik echt niet aan durven beginnen.Witte konijntjes gaat nog wel, daar zie je het leven gewoon lopen maar die donkere... Heb Ć©Ć©n keer te ver geknipt en dat was geen pretje.
Niek Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 De nagels aan de achterpoten slijten heel goed. Voorpoten minder, maar hoeven eigelijk maar twee keer jaar geknipt te worden als DA dat doet. Als ik het zelf doe moet het vaker aangezien in niet goed durf te knippen.
PaulaW Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 ik ging ook altijd naar de da om nagels te knippenda zei als je tot de haargrens knipt kan je nooit fout zittenwe hebben het geprobeerd en idd geen bloed gezien
Niek Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 Ik ga het nog eens zelf proberen deze week, maar dat doe ik samen met mijn vriend. Die moet de konijnen dan even vasthouden.
Niek Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 Gaat toch een stuk gemakkelijker en is prettiger voor het konijn vind ik. Gelukkig helpt mijn vriend wel graag mee. Hij vindt de konijnen ook wel leuk, alleen houdt hij meer van grotere konijnen.
PaulaW Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 mijn man vind gelukkig de konijnen ook heel leukmaar vind ook de grote het leuks
Niek Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 In de toekomst komt hier vast wel een koppel grote konijnen. Het liefst nu al
JOEPENKOOS Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 Volgens mij draagt elk konijn de bacterie bij zich....maar het is maar net of het bij het ene konijn uit of niet net zoals bij het andere konijn en ga zo maar doorNet als je Paula,Loes,Anne,ik in een zaaltje zet en jij komt er bij Nicole en je hebt griep onder de leden.Paula,Loes en Anne krijgen niks en ik wordt ziek...omdat mijn weerstand lager is.ff leuk voorbeeldje hahahaMaar super dat het beter gaat met Luna en er misschien hopelijk helemaal vanaf is!
Niek Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 Leuk voorbeeld! Is wel heel duidelijk zo. Het werkt dus zo zoals bij EC. Dat draagt ook ieder konijn bij zich, maar gelukkig niet ieder konijn krijgt het.
AnneGrootendorst Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 (aangepast) Samen gaat nagels knippen inderdaad makkelijker. Bij mij schrikken ze nog wel eens als ik per ongeluk hun voetzooltje aanraak! Dan zijn ze soms zo in paniek dat ik in het begin dacht dat ik in het leven geknipt had, uiteindelijk was er niks aan de hand dus zal het wel een verkeerde aanraking zijn geweest Gekke konijnen! Wel fijn trouwens dat het weer een stuk beter gaat met je snotterkopje :yes: Hier heb ik een allergisch konijn, dat is ook nog steeds erg raar om te zien. PS: Duidelijke uitleg over snot.. dat mysterie is ook weer opgelost! nu kan ik met een gerust hart TV gaan kijken 24 april 2012 aangepast door AnneGrootendorst
Niek Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 Dat heb ik ook een keer gehad bij Tygo. Die schrok dus ook en ik nog erger Het gaat idd goed tot nu toe met mijn snotterdame!Vandaag trouwens wel weer genoten van Lotje. Ze was wakker, dus ik haar voorzichtig uit de kooi gepakt. Heeft ze een hele tijd over me heen gerend en me letterlijk als klimrek gebruikt! Ze is zo ontzettend lief en ook helemaal niet bang. Ik had haar ook nog even op de gang rond laten rennen. Ging ze opeens de trap op klimmen. Ik dacht; laat haar maar even ze komt toch niet ver. Nou verkeerd gedacht! Madam begint te rennen langs de rand omhoog. Heb me toch moeen haasten om haar te pakken.
PaulaW Geplaatst: 24 april 2012 Geplaatst: 24 april 2012 haha die lotje dacht ik zal mijn baasje eens even laten zienwat ik allemaal kan:pheb jij nou mazzel dat je zo lieve hamster hebals ik bijh iemand een hamster zie zeggen ze meestalhij bijt hoorbij jou klinkt het altijd leuknou kirsten dat heb jij duidelijk uitgelegd:mdr:
Niek Geplaatst: 24 april 2012 Auteur Geplaatst: 24 april 2012 Ik heb natuurlijk niet veel ervaring met hamsters, maar ik denk dat je ze vooral in hun waarde moet laten. Slapen ze, laat ze lekker slapen. Heel kalm met ze omgaan. Goed laten wennen aan je handen, veel uit de hand laten eten en dan na een tijdje pas proberen om te tillen. Mensen willen vaak te veel en te snel. Daarbij is een syrische ook wel gemakkelijker.
AnneGrootendorst Geplaatst: 25 april 2012 Geplaatst: 25 april 2012 Bij jou klinkt een hamster inderdaad wel leuk. Maar als je hoort/ziet bij anderen dat ze echt alleen in hun kooi zitten en ze daar alleen maar liggen te slapen lijkt het me niet zo leuk. Jij kan zo een campagne beginnen om de hamster aantrekkelijker te maken of misschien is lotje gewoon uniek in haar soort :yes:
Niek Geplaatst: 25 april 2012 Auteur Geplaatst: 25 april 2012 Owjee, Ik heb niet naar paula geluisterd ... ik heb FH dame geaaid en ben echt helemaal verliefd! Zo erg dat ik haar echt heel graag hebben wil! Ik heb besloten om er nog over na te denken, maar ergens zegt mijn gevoel dat ik haar moet halen. Ze is ontzettend zacht van karakter en ik zou haar zo aan mijn groep durven koppelen.
PaulaW Geplaatst: 25 april 2012 Geplaatst: 25 april 2012 ECHT tjee niek ik zei het nog NIET AAIEN ik kan je een FH aanraden hooren dan maak je je vriend ook blijwelke opvang ook al weer nu wil ik haar zien hoor
Elvje Geplaatst: 25 april 2012 Geplaatst: 25 april 2012 :rofl:Gelukkig helpt de opvang hier mij... ik krijg geen konijntjes mee ^^
Aanbevolen berichten