Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja ik heb nog even. Gelukkig gaat de AB er weer goed in met de brokjes. Ze is er helemaal gek op. Ik geef het haar nu in het schuilhokje. Die kan ik afsluiten en kan ze rustig alleen de brokjes met AB eten zonder dat de andere erbij kunnen. Het dak van het schuilhokje kan open, dus ik kan zo gemakkelijk aan luna komen voor de oogzalf. Ik hoef haar op deze manier dus ook niet op te tillen.

Het enige lastige is om de andere drie aan de kant tehouden als ik luna het schuilhokje in lok.

• Reacties 980
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Haha, het is ook niet leuk voor de andere drie als Luna zoveel aandacht krijgt van het baasje :P

En dan ook nog lekkere brokjes krijgen... De arme diertjes!

Maar fijn dat het geen worsteling is om de AB erin te krijgen.

Geplaatst:

Ik heb Luna niet meer horen niezen. Ook geen snot geluiden meer .. tot nu toe dus helemaal goed. Haar oogjes zien er op dit moment vreemd uit door het verharen. Ze heeft kringen :P

Ik ben benieuwd wat de vacht van Fenna gaat doen ... ze is nu prachtig blinkend zwart, maar komt nu in de rui. Toen ze hier kwam was haar vacht dof en meer bruin dan zwart... de DA vermoedde toen dat ze langere tijd slechte verzorging had gehad of dat ze toch al een tijdje in het "wild" rondgelopen heeft. Nu lijkt me het laatste minder voor de hand liggend, omdat tamme konijnen in het wild niet lang overleven. Slechte verzorging lijkt me eerder. Toen ze hier kwam had ze ook beginnende haakjes die gelukkig met veel hooi en goed voer goed afgesleten zijn.

Geplaatst:

ik denk ook dat het slechte verzorging was van fenna

ook al kunnen wij ons dat niet voorstellen het gebeurt helaas

veel

aangezien fenna bij jou uitstekend verzorgd word zal ze zeker een mooie vacht houden hoor

Geplaatst:

Fenna zal wel een mooie vacht houden, maar vraag me af of haar zomervacht ook zo zwart zal zijn. Vaak zie je bij zwarte konijntjes dat de vacht bruinere plekken krijgt. Uiteraard niet zo bruin als dat ze was ... de mensen die haar toen gevonden hebben zeiden toen tegen me; we hebben een bruin konijntje gevonden in het hondenpark! Toen ik dus ging kijken naar haar zag ik al dat ze eigelijk een zwart konijntje was met een slechte vacht. Toen ik ze laatst foto's liet zien van Fenna waren ze al verbaast dat ze nu helemaal zwart is.

Geplaatst:

aha op die manier ik heb geen zwart konijntje hier

dus geen ervaring mee:mdr:

kan me voorstellen dat de mensen die fenna gevonden hebben

verbaasd waren dat fenna nu zwart is

en hoe fenna na de rui word moeten we afwachten

moeten we alweer geduld hebben niek:p

Geplaatst:
Ik heb Luna niet meer horen niezen. Ook geen snot geluiden meer .. tot nu toe dus helemaal goed. Haar oogjes zien er op dit moment vreemd uit door het verharen. Ze heeft kringen :P

Ik ben benieuwd wat de vacht van Fenna gaat doen ... ze is nu prachtig blinkend zwart, maar komt nu in de rui. Toen ze hier kwam was haar vacht dof en meer bruin dan zwart... de DA vermoedde toen dat ze langere tijd slechte verzorging had gehad of dat ze toch al een tijdje in het "wild" rondgelopen heeft. Nu lijkt me het laatste minder voor de hand liggend, omdat tamme konijnen in het wild niet lang overleven. Slechte verzorging lijkt me eerder. Toen ze hier kwam had ze ook beginnende haakjes die gelukkig met veel hooi en goed voer goed afgesleten zijn.

Babs hier is al bruin met zwart(beetje roestkleur haha) maar wel wel mooi:D

En die kringen zie ik ook bij Josje en Guusje net alsof ze brilletjes dragen haha

Geplaatst:

Bruin worden ze door de zon, volgens mij een soort van verbranden.

Die zwartjes van mij werden ook bruin vorige zomer, maar door het buiten zitten in de zon. :)

Geplaatst:

Wat goed dat ze de AB gewoon met SS opeet en dat het z'n werk al begint te doen. Hopelijk blijft het niezen en snotteren straks weg en blijft ook haar oogje mooi schoon. Je moet altijd wel weer creatief zijn om die beestjes te verleiden hun medicatie te nemen en te zorgen dat de anderen het niet afpakken. Het houdt je in ieder geval wel bezig.

We grappig dat ze zo verkleuren van vacht, ben benieuwd wat er uit gaat komen na de rui: zwart of bruin. Zal allebeide vast mooi zijn :)

Geplaatst:

Ze zal ongetwijfeld mooi blijven! Ondanks dat ze toch nog wat terughoudend naar me is, vind ik haar een geweldig konijn.

Dat roestbruine vind ik ook niet verkeerd hoor, maar moet wel glimmen! :P Toen ze hier kwam was ze echt dof en de vacht leek ook warrig. Ze had natuurlijk ook al heel wat meegemaakt. Vermoedelijk in een park uitgezet en vervolgens door een hond gevangen. Dan mee naar vreemde mensen en een hond die haar maar niet met rust liet en daarna weer meegenomen naar een andere vreemde plek. Bij ons dus. Hier kreeg ze wel rust en na twee weken voorzichtig voorgesteld aan onze honden. Dat vond ze heel eng, maar gelukkig leerde ze snel dat deze honden haar niet opjagen. Nu zit ze vaker neus aan neus met de honden via het gaas. Echt heel schattig! :love:

Geplaatst: (aangepast)

QUOTE=Niek;1556588]Ze hebben een zwarte FH in de opvang... Ik ga woensdag spullen brengen, dus ga het zwaar krijgen! :P

aangepast door Jeannine
Geplaatst:
Ze zal ongetwijfeld mooi blijven! Ondanks dat ze toch nog wat terughoudend naar me is, vind ik haar een geweldig konijn.

Dat roestbruine vind ik ook niet verkeerd hoor, maar moet wel glimmen! :P Toen ze hier kwam was ze echt dof en de vacht leek ook warrig. Ze had natuurlijk ook al heel wat meegemaakt. Vermoedelijk in een park uitgezet en vervolgens door een hond gevangen. Dan mee naar vreemde mensen en een hond die haar maar niet met rust liet en daarna weer meegenomen naar een andere vreemde plek. Bij ons dus. Hier kreeg ze wel rust en na twee weken voorzichtig voorgesteld aan onze honden. Dat vond ze heel eng, maar gelukkig leerde ze snel dat deze honden haar niet opjagen. Nu zit ze vaker neus aan neus met de honden via het gaas. Echt heel schattig! :love:

Toen ik Babs kreeg was het ook echt een pluizenbol...

Nu is het een mooie dame met glimmende bruine/zwarte roestvacht!

Mooie dame zoals het hoort..ondanks haar oogje:D

Geplaatst:
Ze hebben een zwarte FH in de opvang... Ik ga woensdag spullen brengen, dus ga het zwaar krijgen! :P

Gewoon keihard langsheen lopen en geen blik gunnen haha:P

Zo doe ik het de laatste tijd ook altijd...anders neem ik ze allemaal mee haha:D

Geplaatst:
Toen ik Babs kreeg was het ook echt een pluizenbol...

Nu is het een mooie dame met glimmende bruine/zwarte roestvacht!

Mooie dame zoals het hoort..ondanks haar oogje:D

Babs is idd een hele mooie dame! :love:Ze heeft ook enkele witte haartje in haar vacht net zoals Fenna. Misschien stiekem zusjes! :mdr:

Geplaatst:
Gewoon keihard langsheen lopen en geen blik gunnen haha:P

Zo doe ik het de laatste tijd ook altijd...anders neem ik ze allemaal mee haha:D

De FH is een dame... Misschien wat voor bij paula samen met de witte FH ram die ze gezien had! :mdr:

Geplaatst:

Met Luna zitten we nu op 1 week medicatie. Ze ziet er naar mijn idee helemaal gezond uit. Schone neus, schoon oogje, geen roggelend geluidje of niezen ... nog een paar dagen AB en dan is het hopelijk helemaal achter de rug. Haar oogje zalf ik nu niet meer. Stond op de beschrijving dat ik kon stoppen als de klacht over was. Ik heb voor de zekerheid een aantal keer nog gezalft nadat het oog er al goed uitzag. Ik neem aan dat het nu wel goed is.

Geplaatst:

Ik hoop het ook! Ik hoop iig dat het niet chronisch is en dat het steeds weer terug blijft komen. Ik hoefde me iig geen zorgen te maken om de andere. Ze zitten al langere tijd samen met Luna (met name Jur en Tygo), dus ze zullen niet nu nog opeens besmet kunnen raken.

Geplaatst:

Meestal is snot idd besmettelijk. Maar gelukkig niet altijd. Een vriendin van me heeft ook een groep van 4 konijnen. 1 heeft chronische snot. De andere drie zijn gezond. Ik vraag me soms dan af waarom een konijn met chronische snot dan perse bij een ander konijn met snot geplaatst moet worden. (lees ik vaak als mensen opzoek zijn naar een maatje voor hun "snot-konijn")

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .