Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jammer dat het niet meer vanzelf gaat. Ze hebben toch een goed ontwikkelde smaak zeg!

Als het echt niet maar gaat, kun je haar nog altijd de AB geven in een fruithapje. Niet zo gezond voor konijnen maar het is niet voor zo lang. Bij mij ( en Elvje) werkte het geweldig. Ze zeuren er nu nog om :P

• Reacties 980
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Jup, ik sluit me daar bij aan. Ze plukken me er voor uit m'n bed, vliegen als gekken door de kamer. Ze doen er een moord voor. Ik zie er dan ook enorm tegenop als dit feest volgende week afloopt :P

Geplaatst:

Ja, ik kan idd ook eeen fruithapje proberen. Welke kan ik daar het beste voor gebruiken?

Wat ik ook zou kunnen doen is zelf een wortelpapje maken ... Luna is gek op wortel. Misschien dat ze het bakje dan helemaal uit likt. Dan weet ik zeker dat ze alles binnenkrijgt.

Luna is maar een klein slank konijntje, dus wat extra mag ze wel hebben! ;)

Geplaatst:

Wortelpapje kun je inderdaad proberen. Ik ben begonnen met pure prut, vervolgens veel prut met medicatie. En zo een balans gezocht tot waar ze zich lieten foppen en wat ze per keer binnen kunnen krijgen :P Het valt hier heel goed, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de ingewanden van het slachtoffer in kwestie.

Ik gebruik zelf Fruithapje Peer, ofzo ongeveer. Voor baby's van 4 maanden, omdat ze hier graag peer eten. Eerst Olvarit, mooi bescheiden potje om te proberen of je het er in krijgt. Nu zijn er al best wel wat potjes eigen merk van C1000 doorheen gegaan. Niet oneindig lang houdbaar, maar hier krijgen ze 2 keer per dag 2 theelepeltjes prut en dat voor twee konijnen.

Geplaatst:

Bedankt voor de info! Ik ga gewoon wat proberen. Het is toch even afwachten wat ze wel of niet wil. Ze is nogal kieskeurig. Dat valt heel erg op als ze de groente krijgen. Luna zoekt echt uit wat ze lekker vindt.

Geplaatst:

Het is eigelijk niet zo slim van haar hoor. Ik geef altijd een een grote berg groenvoer. Minimaal 4 verschillende groente. Meestal doe ik er een paar stukjes wortel tussen. Luna gaat dus eerst de stukjes wortel zoeken voordat ze iets anders pak, maar Tygo en Fenna willen ook wortel, dus rennen ze met z'n drieen achter elkaar aan. Jur is wel slim, die neemt zich niet de moeite om te rennen voor een stukje wortel. Hij zit gewoon midden op de berg groenvoer en eet alles om zich heen. :mdr:

Geplaatst:

Ik wilde voor Luna een wortelpapje maken. Daar moet ik de wortels voor koken neem ik aan ... maar konijnen mogen geen gekookte groente hebben toch?

Geplaatst:

die jur heeft het goed bekeken zeg lijkt me een leuk gezicht

drie achter elkaar aanhollend voor een stukje wortel

en jur op zijn gemak midden in de groenteschotel:mdr:

Geplaatst:

ik heb eigelijk ook geen idee of ze gekookte wortels mogen

maar hier adviseren ze toch altijd wortels van olvariet

als een konijn niet wil eten of zo

lijkt mij dat die echt gekookt zijn

een baby eet geen ongekookte wortels

Geplaatst:

Daar was ik dus ook aan het denken. De wortelhapjes voor baby's zijn idd gekookt ... ik wil het wortelhapje liever zelf maken aangezien er dan niets aan toegevoegd is en dus puur wortel zoals ze normaal ook krijgen. Dat lijkt me gezonder.

Ik heb met de staafmixer geprobeerd rauwe wortel te pureren, maar het wordt niet echt een papje. Eerder gewoon hele kleine stukjes wortel en de keuken hangt vol met wortel :P

Geplaatst:

Wat vervelend dat Luma weer een andere AB moet en deze niet lekker vindt. Hopelijk lukt het met wortelpapje maken. Ik heb hier de potjes van olvarit. Ik heb de smaken banaan en wortel, dat vinden ze allemaal erg lekker. Misschien dat je ook eens appel kunt proberen, ik weet niet of ze dat lekker vindt maar als je AB over de appel heen smeert zou ze het al kunnen pakken. Zo niet kun je het prakken. Datzelfde geld voor banaan, dat kun je makkelijk zelf prakken en er een papje mee maken.

Succes en beterschap met de patiƫnte!

Geplaatst:

Luna is de enige van de vier konijnen die geen banaan lust. Maar dat is normaal idd ook wel handig om te gebruiken.

Maar ik was toch moeilijker aan het denken dan nodig, want de medicatie is er net probleemloos in gegaan. Ik had gisteren een papje van SS gemaakt en daar de AB in. Nu had ik een aantal SS brokjes gepakt en op ieder brokje 2 Ć” 3 druppels AB. Dat trekt er dan helemaal in. Nou Luna at het meteen op! Prima dus! Alleen even kijken voor een manier om Luna de brokjes te geven zonder haar daarvoor in de reismand te zetten (ik neem haar nu apart, ivm de andere 3)

Haar oogje ziet er heel goed uit. De DA zei dat ik het zelf even moest aankijken. Ik hoef dus niet 10 dagen de oogzalf te gebruiken. Nu heb ik besloten om het vanaf morgen 1 keer per dag aan te brengen ipv 2 keer.

Geplaatst:

Nog even over de oogzalf ... de DA dacht dat de sterkere AB wel voldoende was en de oogzalf niet perse noodzakelijk. Het oogje zag er namelijk vrij schoon uit toen ik bij de DA was, maar omdat ik aangaf dat er wel regelmatig vuil uit het oog komt heeft hij de oogzalf toch meegegeven. Vandaar dat ik even moet aankijken of het wel nog nodig is of niet en voor hoelang. Ik heb nu 3 dagen oogzalf gegeven en het oog is dus helemaal schoon. Nu wil ik niet te snel helemaal stoppen, dus vandaar eerst 1 keer per dag proberen. Blijft het oog dan nog steeds schoon stop ik over een paar dagen.

Geplaatst:

Als ze niet zoveel moeite heeft met de smaakt van de AB, kun je het ook op een blaadje groente geven (als ze groente krijgen, of op bijv, stukje brood of inderdaad SS, knap dat het lukt!). Cisaral ging er hier op die manier heel vlotjes mee in. Dat perenprutje gebruik ik nu omdat fenbendrops schijnbaar erg vies is.

Geplaatst:

Blijkbaar overheerst de smaak en geur van de SS brokjes toch ten opzichte van de AB. Als ik de AB zo wil geven dan doet ze alsof ik haar wil vergiftiger :P Ze hoeft overigens maar 0,5 ml per keer.

Geplaatst:

Luna's oogje ziet er nog steeds heel goed uit. Ook haar neusje ziet er een stuk beter uit. Hopelijk zijn we er na deze keer helemaal vanaf!

Geplaatst:

Ik kan nog niet te vroeg juichen. De AB werkt tot nu toe altijd. Het probleem is dat het na de kuur weer terugkomt. Hopelijk na dit sterker kuurtje niet meer.

Geplaatst:

Duurt nog tot donderdag. Ik ben maandag naar de DA geweest en dinsdag pas begonnen met deze AB, want ze had de maandag de andere AB nog gehad.

Ik moet deze kuur tien dagen gegeven.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .