Niek Geplaatst: 10 april 2012 Auteur Geplaatst: 10 april 2012 Ik ga toch even de DA bellen voor advies.
Niek Geplaatst: 10 april 2012 Auteur Geplaatst: 10 april 2012 DA zit normaal tot 20.00, maar krijg nu een bandje eraan voor spoedgevallen. Dat is het nou ook niet, dus bel morgen maar terug.
Loesss Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 Dat bandje kreeg ik laatst ook om 19.00. Maar toen ik aan de lijn bleef hangen ( was met het pootje van Puk) kreeg ik gewoon de balie aan de telefoon. In het weekend krijg je wel echt een DA eraan met spoeddienst.Maar vervelend dat Luna toch nog niet helemaal opgeknapt is. Heeft ze dus toch geen last van hooikoorts. Zo blijf je ook op en neer gaan naar de DA. Hoop dat ze snel beter is.
Niek Geplaatst: 10 april 2012 Auteur Geplaatst: 10 april 2012 (aangepast) Ow, dan had ik aan de lijn moeten blijven... vond het wel vreemd. Maar op het bandje gaf ze ook alleen de tijden in de ochtend en middag aan om een afspraak te maken. De avondtijden noemde ze niet ...maar goed ik bel morgen. AB heb ik nog in huis, dus misschien dat ik niet er naar toe hoeft te gaan.Waar ik bang voor ben is dat Luna straks longontsteking krijgt, dus durf het niet veel langer aan te kijken. Ze heeft wel geen snot, maar dat niezen vertrouw ik niet. 10 april 2012 aangepast door Niek
Niek Geplaatst: 10 april 2012 Auteur Geplaatst: 10 april 2012 Nou ja, ik ben niet de enige die geregeld naar de DA moet. Jij ook helaas! Heb je al een afspraak voor Billy? Ik hoop dat hij geen haakjes heeft en dat ze kunnen vinden waar die plek onder zijn kin vandaan komt... Het viel me laatst trouwens op bij Tygo dan ze haren onder zijn kin verkleurd zijn. Het is ook te zien op de foto samen met Jur in dit topic.
PaulaW Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 wat jammer nou dat luna toch weer erger gaat niezenje hebt gelijk dat je morgen even de da beltmeestal als je zelf denkt ik vertrouw het niet zois er bijna altijd wel iets met het konijnben benieuwd morgen wat de da er van vind
PaulaW Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 even de foto van tygo opgezocht hij is inderdaad wat viezig onder zijn kinmaar kan dat misschien vuiligheid van de grond in de ren zijn bij nat weer
Niek Geplaatst: 10 april 2012 Auteur Geplaatst: 10 april 2012 Vandaag viel me dus op dat ze na het niezen meteen haar neusje ging poetsen met haar pootjes. Toen ik kon kijken leek het schoon, maar mischien dat ze het wel schoongepoetst heeft. Ze lijkt er verder geen last van te hebben, maar een verkoudheid kan wel een longontsteking worden als er niets aan gedaan wordt. De foto van Tygo is gemaakt toen het heerlijk weer was ... ik dacht zelf eigelijk dat het misschien door het groenvoer komt. Als ze sappige groente hebben zoals bijv. paprika of komkommer dan zie je het sap druppelen als ze eten... dat kan eventueel kleur afgegeven op de witte vacht ... alleen vreemd dat Jur het dan niet heeft.
PaulaW Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 ze hebben in het begin witte neusuitvloeing ,maar dat weet je denk ik alnou dat zou idd heel goed kunnen van de groentendappie heeft een aardige wam in de winter en die vertoont ook weleens een oranje vlekje van de wortels
Niek Geplaatst: 10 april 2012 Auteur Geplaatst: 10 april 2012 De vorige keer had luna ook witte neusuitvloeiing en het ontstoken oog, maar ze nieste niet. Nu niest ze, maar is er verder niets te zien... ik ga morgen haar neus nog eens heel goed bekijken voordat ik de DA bel.
PaulaW Geplaatst: 10 april 2012 Geplaatst: 10 april 2012 ok ik lees het morgen wel wat de da er van zegt
Loesss Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 Heb nog geen afspraak voor Billy.Straks even met mijn vriend overleggen. We hebben op het moment maar Ć©Ć©n auto en dat is niet erg handig. Ik ga Billy dadelijk weer even flink plagen. Ik wil toch goed kijken hoe het er met zijn borst voor staat. Dat is niet zijn favoriete plek om aan baasje te laten zien dus zal hem wel weer in de houtgreep moeten leggen.Zoals ik het net zag, is het bij Billy weer erger geworden. Heb dadelijk een rex zonder haar...Hoe is het met Luna vandaag?
PaulaW Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 pff bij jou houd het ook niet op he loesben ook benieuwd wat de da vind van luna
Niek Geplaatst: 11 april 2012 Auteur Geplaatst: 11 april 2012 Vandaag gebeld en Luna moet weer aan de AB. Het is overigens vandaag erger als gisteren. Toen ik terug kwam van mijn werk hing er een sliertje witte snot aan haar neus ... Ik heb ongeveer nog voor 1 week AB en dan moet ik nieuwe halen. Ik neem Luna dan ook meteen mee naar de DA. Als ik het niet vertrouw ga ik uiteraard eerder, maar de vorige keer werkte de AB ook goed, dus ga dat eerst proberen. Ze is verder nog heel fit en staat tegen me aan te springen als ik in de ren kom. Ik denk dat ik dus beter eerst kan beginnen met de AB en kijken of het dit keer weer aanslaat. Als ik meteen vandaag bij de DA langs ga krijg ik toch het zelfde te horen als nu aan de telefoon. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Loesss Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 Ik zou ook gewoon met de AB beginnen. De symptomen komen je ondertussen zo bekend voor.Je hebt toch overlegd met de DA dus ik zou gewoon kijken of dit weer net zo goed helpt als de vorige keer.Dierenarts Nicolai heeft twee goede klanten aan ons zeg
Niek Geplaatst: 11 april 2012 Auteur Geplaatst: 11 april 2012 Bij nicolai ben ik pas twee keer geweest met Luna, maar bij de andere DA ben ik al ontzettend vaak geweest met haar ... als ik daar binnenkwam (kon zonder afspraak binnen openingstijden) dan wisten ze al meteen dat ik weer met Luna kwam. Ik hoop dat ze me bij Nicolai wel verder kunnen helpen als het na deze kuur weer terug komt, want AB voorschrijven en hopen dat het aanslaat deed mijn andere DA ook. Volgens mij is het ook dezelfde AB.
PaulaW Geplaatst: 11 april 2012 Geplaatst: 11 april 2012 ik zou ook eerst kijken hoe de ab aanslaat bij lunaals het moet ben je zo bij de da toch
Niek Geplaatst: 11 april 2012 Auteur Geplaatst: 11 april 2012 Ja, daarom een afspraak is zo gemaakt. Daarbij wil ik toch volgende week met haar gaan om te laten controleren of de AB goed genoeg aanslaat en nieuwe AB te halen. Hopelijk hoef ik dan maar 1 keer te gaan. Als ik vandaag ga, dan moet ik daarna toch weer op controle. Voor Luna is het wel zo prettig als ze maar 1 keer hoeft aangezien ze in de auto moet enz. Toch niet zo prettig voor een konijn, dus als ik stress kan besparen doe ik dat. Het is ook niet zo dat ze echt ziek is. Er is zo helemaal niets aan haar gedrag te merken. Zodra ik verandering in gedrag merk ga ik uiteraard meteen.
Loesss Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Als je wat anders wil proberen straks dan de AB zou ik een keer een consult vragen met Denis Gardeniers. Hij heeft er echt het meeste verstand van in die praktijk. Ga ik ook doen met Billy volgende week.Misschien kunnen we korting vragen met onze konijntjes? Omdat we zo vaak moeten komen
Niek Geplaatst: 12 april 2012 Auteur Geplaatst: 12 april 2012 Haha, ja korting zou wel fijn zijn alhoewel ik eigelijk niet mag klagen over de kosten. Als ik soms de prijzen hoor die sommige BB leden moeten betalen bij hun DA dan valt het bij nicolai wel mee. De controle was bijna gratis. Ik moest alleen de AB betalen. Maar als het niet over gaat bij Luna zal ik zeker een consult vragen bij Dennis.
Niek Geplaatst: 12 april 2012 Auteur Geplaatst: 12 april 2012 De controle de vorige keer bedoel ik. Ben nu nog niet terug geweest.
Loesss Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Dat had ik ook met Billy. De tweede keer hoefde ik ook alleen de medicijnen afrekenen en geen consult. Vond ik wel netjes.
Niek Geplaatst: 14 april 2012 Auteur Geplaatst: 14 april 2012 De AB gaat er gelukkig nog goed in. Als Luna me ziet begint ze al met haar oren naar voren de andere konijnen weg te jagen en vervolgens rent ze meteen naar me toe. Gek beest! :mdr:
PaulaW Geplaatst: 14 april 2012 Geplaatst: 14 april 2012 luna is een makkelijke patient:mdr:ideaal toch
Niek Geplaatst: 14 april 2012 Auteur Geplaatst: 14 april 2012 Ja zeker ideaal! Daar ben ik ook heel blij om! :mdr:
Aanbevolen berichten