Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond iedereen,

Mijn konijntje bugs (voskonijn) heeft een probleempje.

Zoals vele weten heeft een voskonijn zo'n mooie haarbos tussen de oren.

Dit had bugs ook met de nadruk op had.

Toen ik hem vandaag wilde knuffelen kwam ik er achter dat er een hele dikke klit in zijn mooie bos haar zat.

Dus ik heb hem uit zijn hok gehaald, ik kijken en inderdaad hele dikke klit toen ik beter keek zag ik dat er naast een hele kale plek zat.

Het lijkt net of hij heeft zitten schuren ofzo.

Ik heb helaas waar de klit inzat het moeten afknippen omdat het niet mogelijk was om hem eruit te krijgen.

Wat zou dit kunnen zijn moet ik hermee naar de da ofniet?

Alvast bedankt!

Foto van de plek;

13zwveu.jpg

Geplaatst:

Allereerst, dit is geen voskonijn ;) Een voskonijn is een zéér zeldzaamras en ziet er zo uit:

36.a1._voskonijn_feh_11878.jpg

(Heb ik nu een pluspuntje gescoord bij Meloen?)

Zijn er geen schilfertjes, korstjes, heeft hij geen jeuk? Ofwel geen symptomen van mijt en schurft?

Ik heb onlangs geleerd dat dit voorkomt bij konijnen met lange haren in de nek tijdens/na de verharing.

Hier het topic daarvan: http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?57249-Dun-slecht-behaarde-nek&highlight=

Geplaatst:
jouw konijn heeft waarschijnlijk een katrinewiel

maar neem wat afstand van hem/haar het is besmettelijk

Ik heb maar even opgezocht wat een Katrinewiel is, maar dat is dus gewoon ringworm. ;)

Maar ik vind het er niet uitzien als ringworm. Zo op de foto ziet de huid er rustig en mooi roze uit. Ik denk dat je het beste even bij de dierenarts kan laten kijken wat het is.

Geplaatst:

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom? Als je 1 konijn hebt die het heeft, en je hebt meer konijnen. Kun je ze toch evt gewoon mee behandelen dan met de hele bubs te gaan lopen slepen?

Geplaatst:

Nou zijn huid was niet warm en gewoon zacht geen schilfers etc.

Ik kijk morgen hoe het eruit ziet morgen, als het dan wel geirriteerd eruit ziet ga ik even langs de da.

Geplaatst: (aangepast)

nanny had dit ook,

onder haar keeltje... en later was haar linker pootje kaal...

ik moest haar wassen enzo, maar niks hielp

ze is behandeld voor schurft terwijl het dat niet was... maar anyhow... het heeft geholpen.. haar keeltje zit weer haar op, en haar beentje groeit ook weer haar op.

misschien een tip, om het niet te lang aan te zien ? , kweet natuurlijk niet of het hetzelfde is, maar ik dacht ook omdat de huid rustig was en niks te zien was, dat het "niks" was.

maar nanny heeft wel ongelovelijk veel pijn gehad, knarsetanden enzo... op een gegeven moment heb ik met de dierenarts afgesproken nieuwe behandeling en dan 3 dagen aankijken en slaat dat niet aan dan kwam er een hele moeilijke beslissing, je kon namelijk heel duidelijk zien dat ze pijn had,

in totaal zijn we vanaf oktober vorig jaar bezig geweest, toen ik haar bij murph weg haalde, en nu pas sins 2 a 3 weekjes ofzo is ze weer het vrolijke konijntje wat ze in het begin ook was, en durf ik het aan om haar strakjes weer naar buiten te doen

dus misschien toch voor de zekerheid effe langs de da en effe checke...

succes en knuffel voor je nijn!

aangepast door sissydonna
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .