Ga naar inhoud

Haaruitval


Aboe

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik hoop dat iemand van jullie mij zou kunnen helpen om erachter te komen of de haaruitval van mijn dwergkonijn ernstig is...

Mijn Nederlands Hangoortje heeft al een paar dagen last van haaruitval. Hij leeft binnen dus aan temperatuurverschil kan het haast niet liggen. Vandaag zag ik dat het echt al grote wolkjes zijn geworden, dus het verergert wel.

Is dit normaal of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook binnenkonijnen verharen ;) mijn NHD'er heeft inmiddels het ergste gehad en mijn ram is een paar weken terug al begonnen.

Om uit te sluiten of het niet om iets anders gaat, kun je kijken naar de symptomen van mijt, schurft etc.

Dingen om op te letten zijn bijvoorbeeld schilfers, korstjes, onrustige huid, jeuk,...

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/ziektes-en-medische-problemen-bij-konijnen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, bedankt voor jullie reacties. Ik vond niet direct iets op het internet dat dit normaal was, maar wel onmiddellijk allerlei ziektes die dit symptoom heeft en sloeg wat in paniek.. Gebeurt dit veel in een jaar? En hoe lang duurt dit ongeveer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaliter verhaard een konijn twee keer per jaar. In het voorjaar wordt de wintervacht verruild voor de zomervacht (minder dikke ondervacht), en in het najaar gaat de zomervacht weer plaatsmaken voor de wintervacht. Of een konijn nu binnen of buiten zit, ze verharen beide, maar mijn eigen ervaring is dat mijn konijnen binnen er langer over deden dan nu ze buiten zitten. Het is heel normaal dat het soms met plukken tegelijk uitvalt, hier vliegen de plukken bij het viertal ook al dagenlang in het rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .