Ga naar inhoud

Konijn laten castreren


Bunny123

Aanbevolen berichten

Aanstaande woensdag laat ik mijn konijntje castreren. Ik heb hem een jaartje geleden langs de kant van de weg gevonden en het wordt tijd dat hij een vriendinnetje krijgt.

Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen hiermee zijn?

Ik vind het namelijk erg zielig, en maak me nu al druk over woensdag hihi:$..

Want heeft het konijntje veel pijn na de operatie?

En hoelang duurt het voordat hij weer de oude is.

Mocht iemand nog een vrouwtjes konijn hebben in Friesland die nog een goed thuis zoekt laat het me dan even weten:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is een ram er met een dag wel weer bovenop. Kort na de narcose kunnen ze nog wat suf zijn, maar mijn ervaring is dat ze weinig pijn hebben en meestal direct weer eten en alles doen.

Je zou eens kunnen kijken in een opvang. Er zitten er ook genoeg in het noorden van het land. Je kunt een lijst vinden hier op bunnybunch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk dat hij een vriendinnetje krijgt!

Hier op BB zelf staat een heel verhaal over het castreren steriliseren!

Moet je gewoon even op de startpagina konijnen info en dan even zoeken ;)

Volgens mij zijn de rammen snel de oude, het is niet zo'n heel grote operatie.

Je moet wel zorgen dat je konijn even binnen word opgevangen, ik weet niet of hij binnen staat.

En je moet geen stro of prikkige bodembedekking in het hok leggen, maar juist zachte dingen ;)

Staat over dat stukje alles in ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend! Ik heb zelf ook een aantal rammen laten castreren en vond het erg mee vallen. Natuurlijk zijn ze wel even niet lekker en heb je enig risico van de narcose, maar met een kundige dierenarts valt dat echt mee. Meestal zijn ze na een dag of twee echt wel weer de oude, vaak eerder.

Er zitten opvangen in Steenwijk (Overijssel) en Wildervank (Groningen), misschien kun je daar gaan kijken voor een leuke dame straks! :) Succes met de castratie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is zeker leuk voor hem ...

Ik ben net nieuw hier duss moet nog even zoeken waar alles staat.. Maar dan ga ik dat straks even doorlezen:mdr:

Hij staat nu nog binnen ..Ik heb wel een fleece kleedje dan leg ik die lekker in zijn kooii..

Bedankt !!=)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond het ook ontzettend spannend om mijn konijntje te laten castreren, heb er ook erg lang tegenop gezien.

Uiteindelijk heb ik toch maar een afspraak voor hem gemaakt omdat ik hem een vriendinnetje gun.

Na de ingreep heeft hij eigenlijk niks anders gedaan dan slapen. Als een zielig hoopje ellende lag hij in zijn kooi.

Hij wou ook even niks meer van ons weten, vertrouwde ons niet meer, alsof hij inderdaad zoiets had van wat heb je me aangedaan.

Keutelen en eten ging gelukkig al wel vrij snel weer goed. Na 2/3 dagen was hij weer helemaal de oude.

Fijn dat je een fleece dekentje voor je konijn hebt. Dat kan hij straks vast wel waarderen.

Veel sterkte en succes aankomende woensdag! Het komt vast en zeker helemaal goed met je mannetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben in november 3 mannen tegelijk laten castreren. Is met alle 3 prima gegaan, heb ze wel een paar nachten binnen gehouden op advies van de dierenarts. Donderdag is mijn kleinste en laatste mannetje aan de beurt. Ondanks dat het de vorige keer zo goed is gegaan, vind ik het ook wel weer spannend hoor .... maar gaat vast goedkomen.

Succes woensdag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je konijntje lekker gaan verwennen met allerlei groenten en stukjes fruit.

Mijn rammetje Billy at in het begin nog geen brokjes en hooi. Andijvie ging er vrij snel alweer in.

Billy was wel de rest van de dag suf zoals stamper hierboven al zei.

Wat je wel even goed in de gaten moet houden is dat hij het niet koud krijgt. Konijnen hebben moeite om na de narcose de lichaamstemperatuur op peil te houden. Ik heb Billy warm gehouden met een geĆÆmproviseerde kruik. Had een frisdrankfles gevuld met warm water en daar weer een theedoek omheen gedaan. Daar kon hij dan lekker tegenaan gaan zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het goed is gegaan! Ik vond het ook spannend toen mijn konijn gecastreerd werd. Ben er bij geweest dat hij onder narcose ging, heb hem als een slap konijn naar de operatietafel gebracht, waar hij heel akelig vast werd gebonden voor het geval dat hij wakker zou worden en gezien hoe hij gecastreerd werd. Toen weg gegaan en 2 uurtjes later opgehaald, leek goed te gaan... Maar hij kreeg een flinke bloeding daar waar hij gecastreerd was. Was kantje boord, we hebben het dicht gedrukt, uiteindelijk wel goed gekomen, maar het had niet veel gescheeld. Nu heb ik ook getwijfeld aan de dierenarts, ben er ook weg gegaan hoor.....

Maar goed blijkt dus dat dat zelden voorkomt. Niet dat ik je bang wil maken, maar gewoon m'n verhaal doen haha :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaah das vervelend :( ... Arm konijntjee..

Gelukkig heb ik niet gezien hoe ze het gedaan hebben hihi dan zou ik helemaal verdrietig worden..

Mijn moeder is vandaag thuis die kijkt af en toe even hoe het met hem gaat.. :mdr:

Hij zat alweer in de sla om te vreten hihi.. Duss ga ervan uit dat het weer helemaal goed gaat komen..:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoo ben weer lekker thuis bij me konijntjee..:love: ... het gaat heel goed met hem.. Hij is nog wel wat slaperig maar hupt alweer door de kamer.. :bounce: Ook eet en drinkt hij goed..:love:

Khoop dat hij snel weer de oude is..:mdr:

Bedankt allemaal voor de lieve reacties:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn mannetje ook laten helpen het was een klein teddey dwergje ik heb de behandeliing helemaal mogen zien bij de dierenarts omdat ik haar kenden erg intrasant maar bij ons waren er lange uren dat bram heet hij steeds maar niet wakker werd ik wil je niet bang maken maar dat vonden wij erg eng dat het zo lang duurde

gelukkig is alles goed gekomen maar hou er wel rekening mee dat het lang kan duren voor dat ze wakker zijn

ik lees net dat hij al geholpen is hahahh gelukkig ging alles goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa dan zijn het inderdaad wel lange uren. Ik vond het gister ook maar een lange dag. Hij was gister nog wel wat duf en slaperig. Vanmorgen was hij al bijna weer de oude:love:. Hij huppelde alweer lekker rond en kwam alweer bij me zitten en me hand slikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .