Ga naar inhoud

Giardia


Zonnebloem

Aanbevolen berichten

Mijn honden worden getest op giardia, wat ze waarschijnlijk hebben. Weet iemand of ik mijn konijnen dan moet behandelen? Ik weet natuurlijk niet zeker of ze ook besmet zijn. En is het verstandig om alles schoon te maken met dettol, of is dat overdreven? Ik lees namelijk dat giardia overal aanwezig is buiten, bv in plassen, dus wat voor zin heeft het om dan alles te ontsmetten thuis? Mijn konijnen hebben ook chronische snot, moet ik dan nog ergens rekening mee houden? Ze krijgen nu af en toe nog een prik duplcilline ervoor, verder niks. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, konijnen hoef je niet te behandelen. Katten daar in tegen weer wel (als deze aanwezig zijn)

In alle folders staat dat je alles moet ontsmetten etc etc.

Het valt opzich allemaal wel mee. Gewoon alles afnemen met bijv dettol (wat je dus normaal met schoonmaakmiddel doet), en kleedjes wassen, zo heet mogelijk.

Giardia verspreid zich via de ontlasting.

De discussie of Giardia besmettelijk is voor de mens is ook nog steeds een grote discussie. De huisartsen zeggen allemaal van niet, dierenartsen twijfelen. Huisartsen behandelen liever niet, mits je echt maagdarmklachten krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .