Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik pak mijn konijn altijd onder haar buik vast, ik leg mijn ene hand onder haar buik, til haar zo op en leg haar dan tegen mijn borst aan.

Ik was laatst een keer bij een konijnenfokker en die pakte zijn konijnen bij hun nekvel.

Toen vond ik dat er best wel zielig en pijnlijk uitzien, maar ik dacht wat is nou eigenlijk beter?

Mijn konijn is op dit moment zwanger, verandert dat ook iets aan de situatie?

Mvg Annelotte :mdr:

Geplaatst:

Ik pak Snowy op door één hand onder de buik en één hand onder het kontje en hou 'm dan tegen me aan.

En ik vind konijnen bij het nekvel pakken echt zielig, het ziet er zo pijnlijk uit.

Geplaatst:
Dankjewel! Maar denken jullie dat het voor de jongen gevaarlijk is om mijn hand op die manier onder zijn buik te houden bij het oppakken?

Je kan je konijn het best zo min mogelijk oppaken, ;) of het gevaarlijk is weet ik niet.

Is het een bewust nestje?

Geplaatst:

Ik heb net even je topics doorgelezen en hoop dat het niet om dit zelfde voedstertje gaat. http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?52396-Konijn-weer-zwanger-terwijl-ze-nog-bij-haar-jonkies-zit-en-daar-nog-ff-moet-blijven&highlight=

Mmm zelfs nog een topic maar dan van Juni..

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?50858-Is-Roos-mijn-konijn-zwanger&highlight=

Dus een van juni en een van augustus, hopelijk gaat dit niet allemaal over Roos?

Geplaatst:

hoi Mon,

Die topics die je noemde gaan wel over Roos, maar het eerste door mij geopende topic dat je noemt is toen gelukkig niet uitgelopen op een nestje :mdr:

Dus ze heeft nog maar één keer eerder een nestje gehad :$

Geplaatst:

Is het dan niet een beter idee om haar gewoon rust te geven en een waardig konijnen leven, in plaats van steeds nestjes te hebben voor jouw plezier?

Geef haar gewoon een gecastreerde ram en laat haar gelukkig leven.

Want aangezien jij geen fokker bent, is dit gewoon niet verstandig. Er kan ontzettend veel mis gaan, zeker als je niet eens weet hoe je een voedster verstandig oppakt.

Voelen aan de buik is al gevaarlijk... laat staan verkeerd oppakken. Hiermee zet je het leven van je voedster op het spel.

Is dat het waard?

Geplaatst:

In je topics is jou door meerdere mensen duidelijk gemaakt dat BB tegen bewuste nestjes is, nu verschijn je voor de 2e keer op een topic met een zwangere voedster die waarschijnlijk zwanger is van weer een bewust nestje.

Ook zei je in de topics dat je je ram zou laten castreren en ook dat is dus nog niet gebeurd.

Volgens mij ben je niet verstandig bezig, hopelijk laat je nu WEL je ram castreren.

Geplaatst:

Mijn ram, Bloempje, is inmiddels al overleden door ouderdom :-( (hij was ongeveer 8 jaar oud)

We zijn met mijn konijn (Roos) naar een fokker geweest om haar daar te laten paren met een andere Hollander.

Geplaatst:
Ja dit is sowieso wel mijn laatste nestje.

Mooi, als je het beste wil voor je konijn is het verstandig om (als dit gedoe tenminste over is) met je voedster naar een opvang te gaan en een leuke ex-ram te halen.

Zo maak je je konijn een stuk gelukkiger, konijnen zijn nu eenmaal groepsdieren ;)

Geplaatst:

Je vind het zielig dat de fokker, die jouw helpt, een konijn bij de huid pakt (mag je vinden) Persoonlijk vind ik het niet erg netjes dat wanneer iemand jouw met goede bedoelingen helpt en dan online je bedenkingen aan ons overbrengt.

Sport/show fokker zal nooit enkel het nekvel pakken dit beschadigd de pels.

Ik pak een drachtig konijn nooit onder haar buik maar met 2 armen om de flanken, handen pakken de achterbenen, kop klem tussen elleboog en lichaam. Soms zijn er kenaus van dames en pak ik als het niet anders kan toch echt bij nekvel incl oren plus ondersteuning achterhand. Maar net wat hier is gezegt, een drachtig konijn laat je met rust en pak je niet op als het niet nodig is.

Geplaatst:

O maar ik heb helemaal geen bedenkingen over die fokker, zo bedoelde ik het helemaal niet.. :)

Bedankt dat je zei hoe jij een drachtig konijn altijd oppakt, dat ga ik ook eens proberen :)

• 1 maand later...
Geplaatst: (aangepast)

hoi ik hou mijn spreekbeurt over konijnen en een stukje daarvan is oppakken en zou graag daar fotos van willen hebben hebben julie misschien idee waar ??ik heb al op google afbeeldingen gekeken maar kon niets vinden:(

alvast bedankt:)

aangepast door gweniver
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .