Elvje Geplaatst: 14 maart 2012 Auteur Geplaatst: 14 maart 2012 We gaan nu weer naar de dierenarts...Maaike eet niet, dat is al alarmerend. Ik mag haar weer aaien, ik hoor het geborrel alweer komen, Maaike verstopt in een tunnel. Heb met de dierenarts overlegd en ik kon wel Ciseral proberen en als dat niet aansloeg, moet ik dus morgenochtend op de stoep staan. Da's lastig als je om 7u30 in de auto moet zitten en om 16u op z'n allervroegst weer thuis bent
Sher Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Neeeeeeee, Maaike doe normaal!Jakkes en dat terwijl je al zo moe bent. Ik hoop toch wel dat ze heel snel weer beter is. Sterkte Evelien, ik duim voor je.
Elvje Geplaatst: 14 maart 2012 Auteur Geplaatst: 14 maart 2012 Ik heb de complimenten van de dierenarts, ik kon 'm gewoon steeds aanvullen en wat ik vertelde, daarmee kon hij wel concluderen dat ik een kundige konijnenbezitter ben. Ook omdat ik er weer mooi op tijd bij was.Ik zat natuurlijk weer juist. :frown: Haar buik was weer helemaal gespannen.Maaike heeft de toverinjectie weer gehad, dus hopelijk knapt ze daar nu weer heel erg vanop. En we gaan toch eens kijken of ananassap wat wil helpen bij de verharing, want daar ligt waarschijnlijk de oorzaak.Ze krijgen nu al minimaal biks, veel hooi,...Ook de dierenarts vond wel dat Maaike wel erg vaak langs komt de laatste tijd. Nou, dat vonden wij ook
Jeannine Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Intussen heeft Maaike een band met de dierenarts gekregen. Als ze hem een tijd niet gezien heeft mist ze hem , dan verzint ze een kwaaltje, zodat ze hem weer eens kan zien! Kom op Maaike, snel beter worden!!!!Kun je mij /ons vertellen wat ananassap doet bij verharing?
Elvje Geplaatst: 14 maart 2012 Auteur Geplaatst: 14 maart 2012 Het is een gedeelde kliniek, dus zo erg is het nog net niet Er is één dierenarts die we nog niet hebben gehad, bij de andere zijn we al halverwege de tweede ronde Milo voelde de bui al weer hangen en was boos natuurlijk. Milo moet van mij mee, anders mist hij Maaike en heeft Maaike onderweg mooi wat steun.Ik heb hier al meerdere keren dat ananassap kan werken, positief effect op de darmen.... maar ook dat het mogelijk wel door de zuurtegraad van de maag wordt afgebroken. Dus effect is niet te garanderen. De dierenarts zei dat daar een enzym in zat dat haren afbreekt. Helpt het niet... dan is het geen probleem. Het is in ieder geval goedkoper dan steeds met haar naar de dierenarts te rennen Maaike hupt alweer rond, we waren er dit keer nog wat sneller bij. Ik wilde dit gewoon niet laten aanslepen tot de nacht natuurlijk...
JoBoris76 Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Jakkes... Hopelijk is ze er snel van af. Misschien kun je haar Prozyme geven? Dat geef ik nu ook weer sinds Binky zo erg verhaart. Hopelijk komen Binky en ik nu deze verharing eens door zonder verstopping incl. gasaanval. Vind je ook kleinere keutels of kettingkeutels? Dat is vaak al een teken dat de darmen niet zo werken zoals ze moeten en dan kun je al gaan ingrijpen met bijv. Cisaral.
Niek Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Beterschap met Maaike. Fijn dat je er zo snel bij was.
Elvje Geplaatst: 14 maart 2012 Auteur Geplaatst: 14 maart 2012 Jakkes... Hopelijk is ze er snel van af. Misschien kun je haar Prozyme geven? Dat geef ik nu ook weer sinds Binky zo erg verhaart. Hopelijk komen Binky en ik nu deze verharing eens door zonder verstopping incl. gasaanval. Vind je ook kleinere keutels of kettingkeutels? Dat is vaak al een teken dat de darmen niet zo werken zoals ze moeten en dan kun je al gaan ingrijpen met bijv. Cisaral.Kettingkeutels vind ik inderdaad en naar aanloop van zoiets, zijn het echte kettingkeutels. Lange kettingen dus, maar dan is het vaak al bezig. En als 't echt al bezig is, worden de keutels kleiner.Ik vind door het jaar heen wel eens kettingkeutels van 2 à 3 keutels, maar ze heeft ook een langharige vriend en van wie het dan is... Ze eten verder gewoon super hooi, dat is nooit echt zorgwekkend geweest.Maar met die verharing moet ik nu wel actie gaan ondernemen. Prozyme lijkt mij dan wel wat makkelijker werken dan een verse ananas en dat gerommel er rond? Hoe werkt Prozyme? Waar kan ik dat krijgen?Maaike at al na halfuur weer, hupte weer rond van: is er iets met mij? Wondermiddel bij de dierenarts Ze doet het super, maar ik ga nu wel ciseral erachteraan geven. Het is duidelijk niet iets eenmaligs, helaas.
Elvje Geplaatst: 14 maart 2012 Auteur Geplaatst: 14 maart 2012 Grote vriend Google heeft al wat verkooppunten opgeleverd, maar ik heb geen idee hoeveel je gebruiken moet en hoe snel je door een bepaalde hoeveelheid heen bent én hoelang het houdbaar is. Wat is handig? De verharing loopt namelijk al ten einde.
Polomeisje Geplaatst: 14 maart 2012 Geplaatst: 14 maart 2012 Dan is borstelen voorlopig misschien het handigst?Zeker als ze haar langharige vriend weleens een lekkere wasbeurt wil geven.Leuk hè, langharige vriendjes. Ik heb er zelf ook eentje.
jrjsieben Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 Ik bestel bij Bunnybin ProzymeDoe het door het drinkwater heen Je kan zakjes krijgen van 20 gramHet is langhoudbaarKettingkeutels vind ik inderdaad en naar aanloop van zoiets, zijn het echte kettingkeutels. Lange kettingen dus, maar dan is het vaak al bezig. En als 't echt al bezig is, worden de keutels kleiner.Ik vind door het jaar heen wel eens kettingkeutels van 2 à 3 keutels, maar ze heeft ook een langharige vriend en van wie het dan is... Ze eten verder gewoon super hooi, dat is nooit echt zorgwekkend geweest.Maar met die verharing moet ik nu wel actie gaan ondernemen. Prozyme lijkt mij dan wel wat makkelijker werken dan een verse ananas en dat gerommel er rond? Hoe werkt Prozyme? Waar kan ik dat krijgen?Maaike at al na halfuur weer, hupte weer rond van: is er iets met mij? Wondermiddel bij de dierenarts Ze doet het super, maar ik ga nu wel ciseral erachteraan geven. Het is duidelijk niet iets eenmaligs, helaas.
JoBoris76 Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 (aangepast) Je kan het inderdaad bij het konijnenwinkeltje van konijnen.nl bestellen maar ik heb begin vorig jaar een pot van 200 gram bij Bunnybin besteld voor € 24.95. Zag net dat ze ook een potje van 80 gram hebben voor € 11.95. Is wel veel geld maar in verhouding veel goedkoper dan steeds die kleine zakjes die ik ook bestelde bij het konijnenwinkeltje. Ik doe altijd een groot mespunt over de groenten. Dit poeder breekt geen haar af maar voedsel wat om het haar vast zit waardoor de kans op een blokkade kleiner wordt. Binky verhaart nu ook weer vreselijk en heb ook kettingkeutels en kleine keuteltjes gevonden maar dat is zo goed als over sinds ik hem weer Prozyme geef. Ik heb in ieder geval pijnstiller, darmstimulerende middelen, Equate (anti-gasmiddel) en laxeermiddel in huis zodat ik gelijk in kan grijpen als het weer mis gaat en geloof me dit is echt heel vaak voorgekomen. Sinds ik gestopt ben met droogvoer is het stukken minder geworden. 15 maart 2012 aangepast door JoBoris76
lufnick Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 Pffff, niet goed voor je hart zo'n Maaike... Ik hoop dat de Prozyme helpt!
Elvje Geplaatst: 15 maart 2012 Auteur Geplaatst: 15 maart 2012 Ik heb haar vanmorgen Ciseral gegeven, in afwachting tot ik prozyme heb, blijf ik dat geven. Kom ik thuis zie ik weer vreemd gevormde keutels en kettingkeutels. Vanavond krijgt ze dus ook een dosis. Uiteindelijk is een pot Prozyme goedkoper dan steeds naar de dierenarts te moeten rennen.Na zoiets is ze echt hongerig, om 5u30 wilde ze al een bakje biks. Ik heb me maar omgedraaid en m'n elleboog verstopt. (hapt ze in als ik na 2 waarschuwingen niet luister).Uiteindelijk schoot ik wakker om 6u30, omdat ik Milo in m'n droom ter pletter zag storten. Fijn Vanmorgen ging de Ciseral gelukkig goed naar binnen, paar likjes aan het spuitje, maar dat ging niet vlot genoeg. Dus op een stukje brood en dat ging met lichte aarzeling wel naar binnen. Geen dwang Milo is klaar met z'n verharing en bij hem woel ik altijd goed door z'n vacht heen om de losse haren los te krijgen. Maaike ondergaat dan 1 à 2 keer per dag. Kammen is gewoon geen doen bij haar. Als ze een snoepje heeft, mag ik best even door haar vacht woelen. Het gekke is, dat er de laatste week weinig uit komt. Dit grapje had ik dus niet meer verwacht.
JoBoris76 Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 Zo lang zij kettingkeutels of andere vreemde vormen keutels heeft zou ik de Cisaral om de 6-8 uur geven want het werkt maar 6 uur. Ook zou ik de biks even achterwege laten en liever ook geen brood en haar groenten en hooi laten eten mits ze groenten gewend is. Vocht is ook erg belangrijk nu.Binky vindt borstelen en plukken ook vreselijk en ik vind het ook erg zielig maar het moet! Het is niet anders.
Loesss Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 Oh Elvje! Heb dit hele verhaal gemist!Wat vervelend zeg, van Maaike. Was ze net weer een beetje helemaal hersteld van haar operatie, gebeurt er dit...Ze krijgen niet echt de kans om volop van elkaar te genieten. En jij niet om weer op adem te komen lijkt me zo.Hoop dat ze snel opgeknapt is met Prozyme.
Elvje Geplaatst: 15 maart 2012 Auteur Geplaatst: 15 maart 2012 Ik heb haar net Ciseral gegeven, keurig van een blaadje witlof. Ze krijgen inderdaad best wel wat groente en dat krijgen ze ook nog. Biks is een klein beetje, haar vent heeft het echt wel nodig en Maaike laat me anders gewoon echt niet meer met rust qua eten. Vorige keer wel op een hooidieet gezet, maar daardoor ging ze juist geen hooi eten.... Ze is ontzettend levendig en geobsedeerd door eten. Takken gaan er altijd wel goed in, wilgenspeelgoed heeft ze ook opgevist uit de speelgoed mand. Ik woel echt wel goed door haar vacht, tegen de haarrichting in. Komt dan ook hele wolken uit. Nu is dat heel weinig.
Aanbevolen berichten