mon Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 (aangepast) Helaas hebben de nijntjes niets meer gegeten, De DA gebeld en die zei dat we babyvoeding moesten kopen.Saartje had alleen een sprietje hooi op dus heb ik net babyvoeding gekocht (biologisch wortel maaltijdhapje) en heb ze dit beide gegeven. Gelukkig hebben ze nu wat binnen.Hoelaat moet ik ze nog wat geven? Als ze niet eten natuurlijk. 1 maart 2012 aangepast door mon
jrjsieben Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 (aangepast) Je kan uit de zak van de ss het poeder wat onderin zit een papje van makenDaar zitten meer vezels inWat is hun lievelings etenZijn ze wel beweeglijk allebeiHoelaat heben ze nog gegeten bij de daZe moeten binnen 12 uur gaan etenHebben ze al gekeuteld 1 maart 2012 aangepast door jrjsieben
mon Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 Je kan uit de zak van de ss het poeder wat onderin zit een papje van makenDaar zitten meer vezels inWat is hun lievelings etenZijn ze wel beweeglijk allebeiHoelaat heben ze nog gegeten bij de daZe moeten binnen 12 uur gaan etenHebben ze al gekeuteldIk heb (nog) geen SS. Ik ga binnenkort overstappen.Nee Mimi is totaal niet beweeglijk, ze zit alleen maar stil op 1 plek.Saartje was toen ze thuis kwam best op haar gemak maar nu zit ze al 2 uur lang stil.Ze hebben beide nog niet gekeuteld. Toen ze werden opgehaald om 3 uur vertelde de DA dat ze beide een klein beetje hadden gegeten.Ze houden beide ontzettend van banaan, dit heb ik ze meerdere keren aangeboden maar dit wilde ze niet.Er lag een stukje in hun kooi maar dat werd bruin en heb ik er uit gehaald.Sorry dat ik alles een beetje door elkaar heb beantwoord..
jrjsieben Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Maakt niet uit hoorWelke biks heb je En heb je de da gevraagdt of je al pijnstilling mag gevenIk begrijp dat je er nerveus van wordtHeb je een kruik bij ze gelegen
mon Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 Maakt niet uit hoorWelke biks heb je En heb je de da gevraagdt of je al pijnstilling mag gevenIk begrijp dat je er nerveus van wordtHeb je een kruik bij ze gelegenIk heb nog een beetje Beaphar care + (een zak van 1,5 kg), maar ik geef ze HFST.Ik mag ze echt pas morgen ochtend pijnstilling geven.Met de kruik ben ik nu bezig
jrjsieben Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Ik geef ook hopefarmssupertrioDaar kan je ook een papje van makenGekookt water biks erin laten wellen en afkoelenJe hebt best kans dat ze dadelijk uit der eigen gaan etenMaar waarom pas morgenochtendZitten ze te tandeknarsen
mon Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 Overigens, Mimi zit voordurend in haar eigen plas. Ze is vies en nat. Moet ik er voorzichtig een washandje overheen halen? Of kan ik het beter zo laten.
Elvje Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Ik zou het voor vandaag zo laten Maaike deed dat ook, ze was gewoon nog te zwak om steeds weg te huppen en liet het gewoon lopen.Ik heb toen ook dwangvoer gemaakt van HFST. Gewoon wat gruis van onder uit de zak of bak en water erbij en klaar Je moet dan echt wel van het gruis hebben. Of gewoon korrels fijn stampen Werkte net zo goed als van SS een papje maken.
jrjsieben Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Ja laat ze maar voor nuPlas ze niet in der wc
mon Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 Ik geef ook hopefarmssupertrioDaar kan je ook een papje van makenGekookt water biks erin laten wellen en afkoelenJe hebt best kans dat ze dadelijk uit der eigen gaan etenMaar waarom pas morgenochtendZitten ze te tandeknarsenAls ik het goed begrepen heb is het omdat ze niet te veel verdoving mogen hebben en ik dus moet wachten tot het deels is uitgewerkt.Nee ze zijn niet aan het tandenknarsen.
mon Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 Ja laat ze maar voor nuPlas ze niet in der wcZe loopt niet dus in haar wc komt ze niet..
jrjsieben Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Nou plassen doet ze in iedergeval en de andereZitten ze samen in een kooi of apartIs het gelukt met de kruik
mon Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 Nou plassen doet ze in iedergeval en de andereZitten ze samen in een kooi of apartIs het gelukt met de kruikZe zitten apart, Saartje doet het nu een stuk beter, het lijkt wel of ze is opgeknapt van het eten.Ook zie ik bij Saartje nu een paar keuteltjes YES!!!Mimi heeft nu een lekkere warme kruik.
jrjsieben Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Nou kijk eens aanDat komt wel inordeMimi heeft wat langer nodig denk ikWat vindt ze van de kruik
mon Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 Ik heb haar er tegen aan gelegd, haha ze vind het maar raar.
jrjsieben Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Als ze het niks vindt dan blijft ze niet erbij liggenHoe is het met eten ?
mon Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 Als ze het niks vindt dan blijft ze niet erbij liggenHoe is het met eten ?Nog niets.. Beide niet.
mon Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 En drinken wel ?Nee ook nog niet, de babyvoeding bestaat voor een deel uit water dus ze hebben wel wat water binnen maar niet uit zich zelf.
jrjsieben Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Dat wordt de wekker zetten vannachtMisschien kan je toch niet slapen :bounce::bounce:Ja het is een zware ingreep dus ze zijn er wel een paar dagen niet lekker vanBen je morgen vrij
JoBoris76 Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Als ik jou was zou ik echt niet wachten tot morgen met het geven van een pijnstiller. Ik gok dat de pijnstiller nu al wat uit begint te werken en nogmaals bij een voedster heb je zeker wel een aantal dagen pijnstiller nodig. Misschien is Metocloral of Cisaral ook geen slecht idee. Sterkte.
mon Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 Dat wordt de wekker zetten vannachtMisschien kan je toch niet slapen :bounce::bounce:Ja het is een zware ingreep dus ze zijn er wel een paar dagen niet lekker vanBen je morgen vrijJa morgen ben ik vrij Dat was ik hoe dan ook al van plan :wink2: gewoon om even te kijken hoe het gaat.Dan dus ook nog voeren, word een drukke nacht.
mon Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 Als ik jou was zou ik echt niet wachten tot morgen met het geven van een pijnstiller. Ik gok dat de pijnstiller nu al wat uit begint te werken en nogmaals bij een voedster heb je zeker wel een aantal dagen pijnstiller nodig. Misschien is Metocloral of Cisaral ook geen slecht idee. Sterkte.De dierenarts heeft gezegt dat ik moet wachten tot morgen, het liefst zou ik ze nu direct al wat geven maar ik weet niet of dat slecht voor ze is.Ik heb het meegekregen voor 10 dagen en moet het iedere ochtend en avond.Morgen mocht ik pas beginnen.
JoBoris76 Geplaatst: 1 maart 2012 Geplaatst: 1 maart 2012 Je weet dat een pijnstiller maar 12 uur werkt bij konijnen? Dus de kans dat je ze heel lang met pijn laat zitten is erg groot. Ik persoonlijk zou dat risico niet nemen en ze gewoon vanavond bijv. om 23.00 uur ofzo wat geven.De dierenarts heeft gezegt dat ik moet wachten tot morgen, het liefst zou ik ze nu direct al wat geven maar ik weet niet of dat slecht voor ze is.Ik heb het meegekregen voor 10 dagen en moet het iedere ochtend en avond.Morgen mocht ik pas beginnen.
mon Geplaatst: 1 maart 2012 Auteur Geplaatst: 1 maart 2012 Je weet dat een pijnstiller maar 12 uur werkt bij konijnen? Dus de kans dat je ze heel lang met pijn laat zitten is erg groot. Ik persoonlijk zou dat risico niet nemen en ze gewoon vanavond bijv. om 23.00 uur ofzo wat geven.Oke, hopelijk voelen ze zich dan iig wat beter..
Aanbevolen berichten