Sophie1990 Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Dummie laat nou al weken haar BDK's liggen. Ik zie haar soms wel met haar kop tussen haar achterpoten, dus ik vermoed dat ze een deel wel opeet. Ze krijgt nu sinds een paar dagen weer geen biks en ze krijgt al een paar weken geen groenten. Ze eet goed veel hooi en gedraagt zich normaal. Haar poten zijn wel erg vies steeds, net hing er veel hooi aan haar achterpootjes omdat er ook BDK's aan bleven plakken.Wordt het tijd om de DA te raadplegen?
rabbitmams_miriam Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Ik heb ook met dat probleem gezeten, en nog steeds af en toe helaas. Ik heb voor zekerheid de ontlasting laten checken en even kleine apk bij da voor het geval dat.... en toen alles in orde was heb ik het voer weer een beetje verminderd ( ja hooidieet had ik al geprobeerd maar hielp niks) en nu gaat het soms enkele dagen goed en dan opeens vind ik ze weer. Maar is steeds minder.Heb je de ontlasting al eens laten checken bij een da?
Sophie1990 Geplaatst: 28 februari 2012 Auteur Geplaatst: 28 februari 2012 Nee dat heb ik nog niet gedaan.Hier was het een tijdje geleden dus wat minder geworden, dus toen heb ik ze weer een paar dagen brokken gegeven maar toen werd het opeens weer meer. Ze wordt volgens mij ook wat minder zindelijk, want opeens liggen er (normale) keutels boven en daar poepen ze vrijwel nooit.
Nicky_the Geplaatst: 29 februari 2012 Geplaatst: 29 februari 2012 Ik heb hier ook zo'n drama gehad. Uiteindelijk kwam ik per toeval erachter dat het met het hooi te maken had. Omdat hij ook al niet tegen gedroogde brandnetel kon (liet zijn bdk's ervan liggen), denk ik dat er brandnetels in het hooi gezeten hebben. Nu ik vitakraft alpenweide hooi gebruik, heb ik nergens meer last van! Ik ben ze zelfs stiekem weer langzaam groente aan het geven..
Mice Geplaatst: 29 februari 2012 Geplaatst: 29 februari 2012 Is ze niet te dik? Sommige konijnen kunnen hun BDK ook niet meer eten omdat ze er niet meer bij kunnen.
Sophie1990 Geplaatst: 29 februari 2012 Auteur Geplaatst: 29 februari 2012 Nee ze is absoluut niet te dik. Is ze ook nooit geweest, maar nu is ze nog slanker dan ze 'vroeger' was. Ik vind haar omvang perfect (gewicht weet ik niet, we hebben daar geen geschikte weegschaal voor). Ze krijgen altijd hooi van de boerderij vandaan. Als ik dat geef, eten ze echt álles op. Laatst had ik twee keer Alpenhooi of iets dergelijks van de AH en daar aten ze ongeveer de helft van (de bruine sprietjes wilden ze niet). Ook hadden we twee weken geleden hooi van de dierenwinkel maar dat vonden ze drie keer niets. Dus ze waren dolblij toen ik weer kwam aanzetten met hooi van de boerderij. Ze eet ook echt heel veel hooi, ik vul de hooibal 2/3 keer per dag (en daar gaat veel in!).
Sophie1990 Geplaatst: 3 maart 2012 Auteur Geplaatst: 3 maart 2012 Ze poept ook opeens boven terwijl ze dat normaal gesproken nooit doen. De keutels lijken ook iets 'vochtiger' dan je zou verwachten van konijnen die alleen hooi te eten krijgen.
Aanbevolen berichten