Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sinds 1,5 week ben ik de trotse eigenaar van een Nederlandse satijn dwerghangoor. Haar naam is Pip en ze is ongeveer 14 weken oud nu.

Naast dat ze een binnenkooi heeft, loopt ze ook los door de woonkamer. Sinds 3 dagen plast ze steeds op de mat, opvallend is de kleur van urine. het lijkt wel op vanille vla (maar dan dunner).Het stinkt gewoon naar konijnenurine. Haar keutels zijn normaal, ze eet en drinkt goed en is heel actief.

Ik heb al verschillende internetsites en discussies gelezen, maar overal lees je weer wat anders.

Nu is mijn vraag is het een teveel aan calcium in de voeding? (ik ben sinds vandaag voorzichtig over aan het stappen van gemengd voer naar hope farms rabbit super trio)

Of is dit een typische kleur voor een blaasontsteking?

Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen/advies geven!?

Hieronder nog een plaatje van de urine als het goed is:

Groetjes Lieke

Geplaatst:

Dat plaatje werkt niet, je moet de afbeelding dan even uploaden via je profiel, of via een site zoals imageshack of photobucket o.i.d.

De kleur van urine hangt vaak af van wat ze hebben gegeten. Over het algemeen is de urine van mijn eigen konijnen ook vaak gelig, en wat ik heb geleerd is dat normaal. Als mijn konijnen wortels hebben gehad wil de urine nog weleens rood/oranje kleuren XD. Maar in ieder geval goed dat je je hebt geregistreerd op BB, je kunt hier veel leren en lezen. En ook goed dat je gaat overstappen op HFST.

Welkom op BB!

Geplaatst:

ben nu nog over aan het schakelen van gemengd voer naar hopefarms, dus nu 50 gr totaal (ene helft gemengd andere hopefarms). Alleen had ze vandaag wat plakpoep dus nu ff alleen hooi met water (gelezen hier op forum).

Heb haar nog niet kunnen wegen omdat mijn keukenweegschaal maar tot 500 gram gaat :s.. Maar las dat jonkies toch wel meer mogen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .