Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sommige kennen mij van vorige maand, toen kwam ik hier met een konijn die E.C had. Die is inmiddels weer opgeknapt.

Maar sinds 2 weken heb ik een konijn die steeds meerdrinkt en veel plast en het is nu zo erg dat er hele plekken zijn waar geen haar meer zit echt urinebrand.

Ik ben net naar de dierenarts geweest. Suiker is getest , geen suikerziekte.

Er moet een bloedonderzoek komen. Bambam moest daar blijven en ik kan hem vanmiddag weer ophalen.

Toen ik thuis kwam bedacht ik me ineens dat mijn andere konijn vorige maan E.C had. En ging kijken naar de syptomen. En blaasprobleem/ nierprobleem kan ook E.C zijn.

Coco mijn konijn van vorige maand had juist last van scheef hoofd en evenwichtstoornis. Dus wel andere symptomen.

De dierenarts die zei tegen mij dat het zou kunnen dat er iets mis is met zijn lever of nieren, maar als er wat mis is het zijn nieren het probleem heel moeilijk op te lossen is.

Ik heb net wel gelijk gebeld naar de dierenarts en dit verhaal nog even verteld. Dat coco dus vorige maand die bacterie had.

Wat moet ik nou doen? want ik weet als het wel E.C is moet je zo snel mogelijk beginnen met de medicijnen, dus ik zou zeggen gelijk vanmiddag de medicijnen meenemen en ondertussen het bloedonderzoek afwachten.

Wie heeft zoiests meegemaakt? heeft er iemand een idee??? het is namelijk nooit slecht om even met de dierenarts mee te denken

Geplaatst:

Niemand ervaring mee??

Wel even een update.

Ik heb bam bam vanmiddag opgehaald bij de dierenarts. En ze wou nog even met mij praten. omdat mijn andere konijn waarschijnlijk E.C heeft gehad was de kans zeer groot dat bam bam het ook heeft. Alleen heeft hij indd andere symptomen. De symptomen die hij heeft zijn ook wel ergstiger volgens de dierenarts. En het ziet er dus niet goed uit. Ze vroeg wat ik wou.

Ik wil hem zeker een kans geven en ik zei ook dat ik wel goede hoop heb. Hij kan namelijk nog wel plas inhouden. Dus zijn blaas en nieren zijn nog niet helemaal aangetast. Dus ik hoop erop dat ik er nog net op tijd bij ben.

Ik moet wel elke week terug komen om te kijken hoe het gaat. En Mijn andere konijnen ( vriendje van coco en vriendinnetje van Bam Bam ) moeten nu ook aan de medicijnen uit voorzorg.

Al mijn konijnen zitten nu apart van elkaar. Coco en Streep waren al uit elkaar omdat coco naar binnen moest. EN nu Bam bam en Pebbles ook.

Ik ga het er komende tijd nog druk mee krijgen 3 van de 4 moeten 2 maal daags medicijnen krijgen.

Ik plaats af en toe nog wel eens een bericht om te laten weten hoe het gaat, want deze vorm zie je veel minder van E.C. En ik wil graag mijn ervaring delen zodat andere er wat aan hebben. Vaak zie je namelijk een draainek.

Geplaatst:

Ik heb geen ervaring me E.C, en heb er verder ook nog niet veel in verdiept. Maar in ieder geval wil ik je wel sterkte wensen, erg moeilijk als je niet precies weet wat je konijn mankeert, wat wel vaker het geval is :/.

Geplaatst:

Ook hier absoluut geen ervaring met E.C., dus ook ik kan je verder niet helpen. Ik vroeg me alleen af, waarom je allebei je koppels uit elkaar gehaald hebt. Streep en Coco waren dus al uit elkaar, omdat Coco naar binnen moest om eerder al behandeld te worden tegen de E.C. Dat begrijp ik op zich wel, hoewel ik me afvraag, waarom je Streep toen ook niet naar binnen hebt gehaald. Mar nu heb je Bam Bam en Pebbles dus ook uit elkaar gehaald. Waarom? Als het inderdaad E.C. is, lijkt mij de kans groot, dat Pebbles ook al besmet is. Ik weet, dat er hier op het forum pas geleden ook iemand een konijn met E.C. had. Die zat samen met zijn vrouwtje buiten en zijn samen naar binnen gehaald.

Nogmaals, ik heb dus echt geen ervaring met E.C., maar na alles wat ik er hier over gelezen heb, zou ik, denk ik, een koppel intact houden, omdat juist tijdens ziekte de steun van een vriendje erg belangrijk kan zijn. De partner van het zieke konijn moet je sowieso ook al preventief behandelen, dus kun je ze in mijn ogen dan ook beter samen houden.

Heel veel sterkte in ieder geval de komende tijd. Hopelijk knapt Bam Bam snel op!

Geplaatst:

Ik snap ook niet helemaal waarom je je konijnen uit elkaar hebt gehaald?

EC is zo besmettelijk als de pest, de kans dat ÃL je konijnen nu dus EC hebben, is erg waarschijnlijk. Dus dat betekent dat je het beste AL je konijnen nu (uit voorzorg) moet behandelen met panacur.

Persoonlijk vind ik de symptomen die jij beschrijft van je huidige konijntje, relatief gezien meevallen. Maar andere forumgebruikers zullen me vast wel verbeteren als ik het fout heb. Je konijn plast veel, drinkt veel en heeft urinebrand als gevolg. Volgens mij zijn deze EC symptomen veel beter te behandelen dan duidelijk neurologische problemen als rondtollen of verlamming. Snap dus ook niet goed dat je DA je "wilt laten nadenken". Bedoelt ze daarmee dat je je nijntje moet laten inslapen?

EC is overigens geen bacterie, maar een parasiet in het hoofd van je nijntje. Heel veel konijnen dragen deze parasiet met zich mee, maar het komt niet altijd tot utiing. Behandeling: panacur/fenbendazole gedurende een laaaange periode. En andere konijnen preventief meebehandelen.

Geplaatst:

Ik heb coco en streep uit elkaar gehaald omdat streep een vlaamse reus is met veel energie. En ik hem niet binnen in een kooi wou laten zitten..

Het leek me zo gewoon het beste.

Wat betreft bam bam en pebbels twijfel ik nog een beetje wat ik moet doen.

Misschien dat ik haar vanavond er ook wel bij ga zetten.

Ik weet ook wel en ec inhoud, en mijn andere konijnen worden nu ook behandeld.

En de dierenarts heeft wel gelijk over deze vorm.. De schade die aan de nieren en blaas nu zijn, zijn bijna niet meer te herstellen. We kunnen er voornamelijk voor zorgen dat het niet erger wordt en dat het toch iets beter wordt. Maar het is er echt op of deronder.

Maar natuurlijk ga ik er alles aan doen dat hij nog minstens een paar jaar bij mij mag zijn.

Geplaatst:

NOu ik heb gisteravond pebbles bij bam bam in de kooi gestopt.

Bambam stelt dat zeer op prijs haha.

Dus ik laat ze lekker zo..

Gelukkig ziet zijn kont er nu wel al een stuk beter uit.

Ook omdat het geschoren is, het zal wel een stuk fijner voor hem voelen.

NU maar hopen dat hij er boven op komt!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .