Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sommige kennen mij van vorige maand, toen kwam ik hier met een konijn die E.C had. Die is inmiddels weer opgeknapt.

Maar sinds 2 weken heb ik een konijn die steeds meerdrinkt en veel plast en het is nu zo erg dat er hele plekken zijn waar geen haar meer zit echt urinebrand.

Ik ben net naar de dierenarts geweest. Suiker is getest , geen suikerziekte.

Er moet een bloedonderzoek komen. Bambam moest daar blijven en ik kan hem vanmiddag weer ophalen.

Toen ik thuis kwam bedacht ik me ineens dat mijn andere konijn vorige maan E.C had. En ging kijken naar de syptomen. En blaasprobleem/ nierprobleem kan ook E.C zijn.

Coco mijn konijn van vorige maand had juist last van scheef hoofd en evenwichtstoornis. Dus wel andere symptomen.

De dierenarts die zei tegen mij dat het zou kunnen dat er iets mis is met zijn lever of nieren, maar als er wat mis is het zijn nieren het probleem heel moeilijk op te lossen is.

Ik heb net wel gelijk gebeld naar de dierenarts en dit verhaal nog even verteld. Dat coco dus vorige maand die bacterie had.

Wat moet ik nou doen? want ik weet als het wel E.C is moet je zo snel mogelijk beginnen met de medicijnen, dus ik zou zeggen gelijk vanmiddag de medicijnen meenemen en ondertussen het bloedonderzoek afwachten.

Wie heeft zoiests meegemaakt? heeft er iemand een idee??? het is namelijk nooit slecht om even met de dierenarts mee te denken

Geplaatst:

Niemand ervaring mee??

Wel even een update.

Ik heb bam bam vanmiddag opgehaald bij de dierenarts. En ze wou nog even met mij praten. omdat mijn andere konijn waarschijnlijk E.C heeft gehad was de kans zeer groot dat bam bam het ook heeft. Alleen heeft hij indd andere symptomen. De symptomen die hij heeft zijn ook wel ergstiger volgens de dierenarts. En het ziet er dus niet goed uit. Ze vroeg wat ik wou.