Mysci Geplaatst: 26 februari 2012 Geplaatst: 26 februari 2012 Hallo allemaal,Gisteravond laat ontdekte ik bij mijn ram op zijn rug een plekje met kortere haartjes.De plek is ook donkerder van kleur dan zijn gehele vacht en de haartje eromheen laten vrij makkelijk los als ik eraan kom. Ik vroeg me nu af of dit begin van verharing kan zijn of mogelijk toch vachtmijt? Schilfertje heb ik nog niet echt kunnen vinden en ook krabt hij niet overmatig (voor mijn gevoel dan)Mijn voedstertje heeft zo te zien nergens last van.Het zijn overigens binnenkonijnen en zijn nooit met andere dieren in aanraking geweest, dus een besmetting vanaf een ander dier lijkt niet aan de orde....Heb geprobeerd een foto te maken van het plekje op zijn rug, natuurlijk wilde meneer niet mooi poseren Iemand een idee?
Esther20 Geplaatst: 26 februari 2012 Geplaatst: 26 februari 2012 Ziet er voor mij een beetje uit als een dek/vecht plekje. Kan het ook mis hebben hoor.Beestjes kan je makkelijk van buiten mee nemen aan je schoen en kleding, dus dat hoeft zeker niet uitgesloten te worden.
Domino Geplaatst: 26 februari 2012 Geplaatst: 26 februari 2012 Uit het hooi kan je ook makkelijk wat oplopen bij je konijnen. Zelfs die plastic pakken uit de winkels. Maar het lijkt mij ook een plekje waarbij er al nieuw haar groeit. Kan het zijn dat ie heeft gevochten of dat er een ander konijn op hem heeft gereden?
Mysci Geplaatst: 26 februari 2012 Auteur Geplaatst: 26 februari 2012 Mogelijk heeft mijn voedstertje even van zich afgebeten doordat ze nog in de "nakoppeling" zitten en hij nog wel graag de baas wil zijn maar het momenteel niet is en dit wel probeert te worden door af en toe nog te rijden op haar.Ontstaat er bij vachtmijt trouwens echt een kale plek? want dat is niet te zien wel een donkere plek met korte haartjes, mogelijk onderwol-kleur?
floris en stijn Geplaatst: 26 februari 2012 Geplaatst: 26 februari 2012 Bij vachtmijt ontstaan er echt kale plekjes en dat de plek donkerder is, komt omdat het begin van het haar donkerder is. Het haar heeft ander kleuren in verschillende lagen. De onderste laag is dus donkerder.het is voor een jaagpartijtje trouwens wel een flinke plek, dus ik zou ze even goed in de gaten houden. Is je voedster geholpen? Dan wordt ze misschien wat rustiger.
Mysci Geplaatst: 26 februari 2012 Auteur Geplaatst: 26 februari 2012 Dankjewel.Mijn vroegere binnenkonijn was overigens ook altijd op gekke tijden in de rui, dus als dat het zou zijn kijk ik daar niet van op Echter ik zal wel ff goed blijven opletten natuurlijk!Mijn voedstertje is trouwens echt een lieve schat, alleen als je in vlagen belaagd wordt door een vent kan het weleens ff teveel worden.Haar laten helpen is voorlopig geen optie, mijn ram is tussen november en nu 3 keer gecastreerd en ben het dus wel ff zat allemaal.... misschien over een tijde, ze is nu ook pas 5 maandjes oud.
Aanbevolen berichten