Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een konijn dat ec heeft gehad. Ze heeft nog steeds haar kopje een beetje scheef staan. Verder denk ik dat ze weer de oude is.

Ik weet niet of ik haar moet laten inenten. Met inenten verzwak je de weerstand waardoor ec volgens mij weer aktief kan worden.

Ik heb zelfs het idee dat ze ec heeft gekregen na de vorige inenting. Het was in ieder geval vlak daarna.

Iemand ervaring hiermee? Ik heb het nog niet voorgelegd aan de dierenarts.

Geplaatst:

Jazeker inenten heeft invloed op EC. Ik heb het wel eens geroepen dat het kwam door het inenten maar inenten verzwakt het diertje waardoor de parasiet die EC veroorzaakt kan toeslaan. Omdat ik konijnen opvang moet ik ze wel inenten. Maar ik behandel ze daarvoor met Thuja en ook daarna. meestal beging ik een dag of 3 van tevoren en daarna. Het is geen garantie dat EC helemaal niet terug komt maar het helpt wel. Verder heb je nu een inenting die maar een keer per jaar hoeft en waarbij beide ziektes in een zitten. Ik zou daarvoor kiezen. Heb met die inenting nog geen ervaring.

Geplaatst:

Het is belangrijk dat de weerstand goed is en je zou ze op een weerstand verhoger kunnen zetten...wij gebruiken op dit moment het kruidenelixer van Jan Smit,dat werkt erg goed 2 weken van te voren geven,in de opvang is er duidelijk een vermindering van ziektes die door weerstand verlaging voortkomt,zeker ook ec gevallen zijn minder...op dit moment verkoopt het web winkeltje van Bunnybin ze tegen een lagere verkoop prijs dan in de winkel..

Ook mijn eigen konijn is door dit elixer sneller en beter hersteld na een zware operatie...

• 4 weken later...
Geplaatst:

Oh, dit topic had ik nog niet gezien...

Ik ent wel altijd. Heb wel na overleg met meerdere DA'en besloten om 2 weken rond de enting panacur te geven. 1 week voor de enting beginnen en doorgaan tot een week na de enting.

Op deze manier is het tot nu toe altijd goed gegaan.

Oh ja, ik ben niet de enige die het op deze manier doet. In Engeland doen al veel baasjes, met een konijn dat ooit een actieve periode van EC heeft gehad, het op deze manier.

Geplaatst:

Bedankt voor de tip. Ik zal het de volgende keer zeker in overweging nemen. Ik volg nu het advies van de dierenarts op. Ik weet dat ze geen kans op overleven heeft als ze myx krijgt. Het is een risico. Ik heb op korte tijd 2 konijnen verloren aan ec dus ook die angst zit er nog goed in.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .