Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal,

ik was net met Billy aan het kroelen toen voelde ik wat.

Ik keek bij zijn nekje en er zit dus een kaal plekje het is iets dikker er ruwer als de andere huid.

Het lijkt wel op eczeem.

Weet iemand wat dit kan zijn?

alvast bedankt !

Geplaatst:

Er zitten kleine bloedpuntjes in. ik weet niet of dit door het krabben komt.

Maar ik zie ook geen schilfertjes zitten zoals ik zie op de plaatjes als ik naar vachtmijt zoek.

Geplaatst:

Ik zou toch echt even naar de dierenarts gaan, zodat je zeker weet wat het probleem is.

Geplaatst:

Hiervoor moet je echt naar de huisarts. Er moet geconstateerd worden wat het precies is, zodat je gericht actie kunt ondernemen.

Anders riskeer je er toch naast te zitten, met de nodige risico's (verergering, besmettelijk voor jezelf e.d.)

Geplaatst:

Super wat een goede zorg direct. Klonk als vachtmijt inderdaad en tegenwoordig hebben ze daar zulke goede medicatie voor via een injectie en een tweede voor herhaling, ter voorkoming van herhaling en zeker weten uit te blijven van de vachtmijt.

Vroeger moesten konijnen daarvoor gewassen worden in een badje, dagelijks.

heb je nog meer konijnen, want uit voorzorg zou ik die ook even een injectie laten geven. Het is namelijk zo besmettelijk als de pest.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .