olive Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 hallo allemaal,ik was net met Billy aan het kroelen toen voelde ik wat.Ik keek bij zijn nekje en er zit dus een kaal plekje het is iets dikker er ruwer als de andere huid.Het lijkt wel op eczeem.Weet iemand wat dit kan zijn?alvast bedankt !
roosjerobijn Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Het ziet er niet toevallig uit als vachtmijt?
olive Geplaatst: 25 februari 2012 Auteur Geplaatst: 25 februari 2012 Er zitten kleine bloedpuntjes in. ik weet niet of dit door het krabben komt.Maar ik zie ook geen schilfertjes zitten zoals ik zie op de plaatjes als ik naar vachtmijt zoek.
olive Geplaatst: 27 februari 2012 Auteur Geplaatst: 27 februari 2012 zie nu wel schilfertjes komen. moet ik hiervoor direct naar de dierenarts of is er iets wat is zelf eraan kan doen?
Gast Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Ik zou toch echt even naar de dierenarts gaan, zodat je zeker weet wat het probleem is.
Elvje Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Hiervoor moet je echt naar de huisarts. Er moet geconstateerd worden wat het precies is, zodat je gericht actie kunt ondernemen.Anders riskeer je er toch naast te zitten, met de nodige risico's (verergering, besmettelijk voor jezelf e.d.)
olive Geplaatst: 27 februari 2012 Auteur Geplaatst: 27 februari 2012 Nee oke dan is het goed, hobbel ik daar even heen.
olive Geplaatst: 28 februari 2012 Auteur Geplaatst: 28 februari 2012 Hij had inderdaad last van vachtmijt. En een prikje voor gekregen. over 10 dagen moet ik weer heen voor het 2de prikje.
floris en stijn Geplaatst: 28 februari 2012 Geplaatst: 28 februari 2012 Super wat een goede zorg direct. Klonk als vachtmijt inderdaad en tegenwoordig hebben ze daar zulke goede medicatie voor via een injectie en een tweede voor herhaling, ter voorkoming van herhaling en zeker weten uit te blijven van de vachtmijt.Vroeger moesten konijnen daarvoor gewassen worden in een badje, dagelijks.heb je nog meer konijnen, want uit voorzorg zou ik die ook even een injectie laten geven. Het is namelijk zo besmettelijk als de pest.
Aanbevolen berichten