Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het gaat om Popje ik weet niet hoe oud ze is.

Ze heeft al een tijdje overgewicht en duwt de andere konijnen ook weg bij het eten.

Nu wil ik graag hulp want dit gaat niet langer!

Ze is wit met bruin zwarte vlekken en helemaal rond.

Geplaatst:

attachment.php?attachmentid=56046&d=1325876183

Is dit haar?

Ik vind het op die foto nog wel mee vallen.

Ik zag in je profiel dat je je konijnen ook aan tuigjes doet. Dit zou ik niet doen.. De kans dat je konijn zijn rug breekt is erg groot..

Geplaatst: (aangepast)

Valt wel mee toch? Ze heeft gewoon een wam. Volgens mij kun je daar ook niet veel aan doen.

Mooi konijn hoor!

(Oei ,aan een tuigje! Kan heel gevaarlijk zijn hoor! Zou ik niet doen als ik jou was)

aangepast door Jeannine
Geplaatst:

Die "vetkwab" is niet erg hoor. Dat hebben veel voedsters. En ja, tuigjes zijn gevaarlijk! Als ze ergens van schrikken racen ze hard weg met alle gevolgen van dien. Niet meer doen dus.

Geplaatst:

ja dat is het nou wij hebben stal en ren we geven apart eten en doen het deurtje van de stal ook dicht en naar een tijdje is Popje erachter gekomen hoe het deurtje open moet... puff :idee: dus ja wat kan ik nog doen eerst eet ze alles boven op doet het deurtje open en vreet alles in de ren op...

Geplaatst:

Ik weet niet hoeveel hard voer ze krijgen maar een konijn van deze grote krijgt bij ons in de opvang 1 eierdopje morgens en 1 avonds daarbij wel veel groen en onbeperkt hooi...dat een wam niet erg is wil ik toch graag even in een ander licht zetten,want als de wam te dik wordt kan het konijn niet meer bij zijn blindedarm ontlasting en krijgt hij die vitamine niet meer binnen...met gevolg darm problemen en de blindedarm keutels gaan aan de vacht kleven waardoor je in de zomer kans hebt op maden...Een wam moet dus eigenlijk voorkomen worden en zeker niet groter laten worden..

Geplaatst:

wij vullen het bakje altijd helemaal

die wam is echt gewoon mega ze heeft ze bij haar kont en haar zij en haar nek vreselijk ik heb fotos gemaakt en echt ze kan bijna niet meer bewegen zo dik is ze

Geplaatst:

Een heel bakje biks is echt veel te veel! Dit zou ik direct minderen.

Een wam is idd normaal. Bij mij heeft mijn voedster hem niet, maar mijn ram wel.

Je moet de ribben heel lichtjes kunnen voelen en de ruggengraat moet je ook kunnen voelen.

Geplaatst:

ze is helemaal niet zo dik het lijkt alleen maar door al het haar denk ik.

als ze de andere konijnen weg duwt zou ik haar apart nemen en dan voeren dan krijgen de andere konijnen ook nog wat.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .