muizenfan Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Het gaat om Popje ik weet niet hoe oud ze is.Ze heeft al een tijdje overgewicht en duwt de andere konijnen ook weg bij het eten.Nu wil ik graag hulp want dit gaat niet langer!Ze is wit met bruin zwarte vlekken en helemaal rond.
Jeannine Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Foto? Ben benieuwd naar dat 'helemaal rond'
muizenfan Geplaatst: 23 februari 2012 Auteur Geplaatst: 23 februari 2012 ja dat hoe doe ik dat wacht ff hoor dan komt de foto wel
Nicky_the Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Is dit haar?Ik vind het op die foto nog wel mee vallen.Ik zag in je profiel dat je je konijnen ook aan tuigjes doet. Dit zou ik niet doen.. De kans dat je konijn zijn rug breekt is erg groot..
muizenfan Geplaatst: 23 februari 2012 Auteur Geplaatst: 23 februari 2012 nee dat is haar niet dat is het konijn die we hebben gevonden
muizenfan Geplaatst: 23 februari 2012 Auteur Geplaatst: 23 februari 2012 dat is haar hoop dat de foto werkt je kan het niet echt goed zien op de foto maar kijk bij haar nek dan zie je die vetkwakken
Jeannine Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 (aangepast) Valt wel mee toch? Ze heeft gewoon een wam. Volgens mij kun je daar ook niet veel aan doen.Mooi konijn hoor!(Oei ,aan een tuigje! Kan heel gevaarlijk zijn hoor! Zou ik niet doen als ik jou was) 23 februari 2012 aangepast door Jeannine
muizenfan Geplaatst: 23 februari 2012 Auteur Geplaatst: 23 februari 2012 hhhhhhm ze is dikker dan je denkt mijn pas overleden konijn had niet genoeg eten omdat zij alles opvrat maar een tuigje is dat echt gevaarlijk?
JoBoris76 Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Die "vetkwab" is niet erg hoor. Dat hebben veel voedsters. En ja, tuigjes zijn gevaarlijk! Als ze ergens van schrikken racen ze hard weg met alle gevolgen van dien. Niet meer doen dus.
Amatjuh Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 ALs je het echt zeker wil weten, kun je het het beste aan je dierenarts vragen of je konijn te dik is.
LunaZazu Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Gewoon wat minder korrels aanbieden. Geef ze apart van elkaar eten, dat kan prima, zo krijgen de anderen ook wel genoeg binnen.
muizenfan Geplaatst: 24 februari 2012 Auteur Geplaatst: 24 februari 2012 ja dat is het nou wij hebben stal en ren we geven apart eten en doen het deurtje van de stal ook dicht en naar een tijdje is Popje erachter gekomen hoe het deurtje open moet... puff :idee: dus ja wat kan ik nog doen eerst eet ze alles boven op doet het deurtje open en vreet alles in de ren op...
pebbles Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Ik weet niet hoeveel hard voer ze krijgen maar een konijn van deze grote krijgt bij ons in de opvang 1 eierdopje morgens en 1 avonds daarbij wel veel groen en onbeperkt hooi...dat een wam niet erg is wil ik toch graag even in een ander licht zetten,want als de wam te dik wordt kan het konijn niet meer bij zijn blindedarm ontlasting en krijgt hij die vitamine niet meer binnen...met gevolg darm problemen en de blindedarm keutels gaan aan de vacht kleven waardoor je in de zomer kans hebt op maden...Een wam moet dus eigenlijk voorkomen worden en zeker niet groter laten worden..
muizenfan Geplaatst: 24 februari 2012 Auteur Geplaatst: 24 februari 2012 wij vullen het bakje altijd helemaaldie wam is echt gewoon mega ze heeft ze bij haar kont en haar zij en haar nek vreselijk ik heb fotos gemaakt en echt ze kan bijna niet meer bewegen zo dik is ze
muizenfan Geplaatst: 24 februari 2012 Auteur Geplaatst: 24 februari 2012 haar kont is wel erg vies ik kijk ff op internet
Nicky_the Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Een heel bakje biks is echt veel te veel! Dit zou ik direct minderen.Een wam is idd normaal. Bij mij heeft mijn voedster hem niet, maar mijn ram wel.Je moet de ribben heel lichtjes kunnen voelen en de ruggengraat moet je ook kunnen voelen.
muizenfan Geplaatst: 25 februari 2012 Auteur Geplaatst: 25 februari 2012 ja als ik voel dan voel ik vet..... :bounce:
kirstenplat Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 ze is helemaal niet zo dik het lijkt alleen maar door al het haar denk ik.als ze de andere konijnen weg duwt zou ik haar apart nemen en dan voeren dan krijgen de andere konijnen ook nog wat.
Aanbevolen berichten