Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

gisterenavond ging ik naar bed, en dan krijgt mickey vers hooi en nog wat HFST normaal vliegt hij daar meteen op af maar nu niet ook niet toen ik het voor zijn bekje hield.

toen viel het me opeens ook op dat ik om 20:30u de keutels nog bij elkaar had geveegd en nu was het 23:55u en zag helemaal geen keutels.

ook ging mickey allemaal lang uit liggen met zijn buikje op de vloer.

meteen dacht ik dit kan gas zijn dus ik vanacht de dierenarts gebeld uit bed, en hij zei omdat ik nog darmstimulatie en pijnstiller had mocht ik eers dat gaan proberen.

ook ben ik bij mickey zijn buikje gaan masseren.

ik ben toen om 2:00u weer uit bed gegaan maar nog geen keutels dus weer zijn buikje gaan masseren toen ben ik er om 3:30u weer uit gegaan en toen lagen er wat kleinere keutels een stuk of 5, eten wilde hij nog niet dus weer zijn buikje gaan masseren en toen ben ik er om 5:30u er weer uit gegaan, en toen had hij weer normale keutels hij wilde nog niet eten dus had hem een beetje gedwangvoerd.

daarna had ik om 8:00u vers hooi gegeven en HFST een klein beetje en de HFST heeft hij wel nu meteen op gegeten alleen nog geen hooi.

zou het nu over zijn en kan ik vanmiddag met mij dochtertje wel naar zwemles?

zal wel zo even de dierenarts bellen en vragen of ik nu straks weer die pijnstiller en darmstimulatie moet geven of dat het nu niet meer hoeft omdat het over is.

ook ligt mickey nu niet meer languit met zijn buikje op de grond hij is nu lekker aan het spelen.

Geplaatst:

Oef, dat is inderdaad een spannende nacht!

Maar goed dat je er zo snel bij was. Heb dat bij mijn konijn afgelopen zomer ook gehad.

Die heb ik ook meteen medicijnen gegeven na overleg met de DA. Bij haar was het ook echt over toen ze weer begon met eten.

Ik zou het even overleggen met de DA als je die toch aan de lijn hebt. En natuurlijk gewoon kijken of hij blijft eten. Als het beter wordt tegen de middag, lijkt het me niet erg om eventjes weg te zijn. Maar als je nog twijfelt... Jij kent je konijn het beste.

Succes en beterschap voor Mickey.

Geplaatst:
gisterenavond ging ik naar bed, en dan krijgt mickey vers hooi en nog wat HFST normaal vliegt hij daar meteen op af maar nu niet ook niet toen ik het voor zijn bekje hield.

toen viel het me opeens ook op dat ik om 20:30u de keutels nog bij elkaar had geveegd en nu was het 23:55u en zag helemaal geen keutels.

ook ging mickey allemaal lang uit liggen met zijn buikje op de vloer.

meteen dacht ik dit kan gas zijn dus ik vanacht de dierenarts gebeld uit bed, en hij zei omdat ik nog darmstimulatie en pijnstiller had mocht ik eers dat gaan proberen.

ook ben ik bij mickey zijn buikje gaan masseren.

ik ben toen om 2:00u weer uit bed gegaan maar nog geen keutels dus weer zijn buikje gaan masseren toen ben ik er om 3:30u weer uit gegaan en toen lagen er wat kleinere keutels een stuk of 5, eten wilde hij nog niet dus weer zijn buikje gaan masseren en toen ben ik er om 5:30u er weer uit gegaan, en toen had hij weer normale keutels hij wilde nog niet eten dus had hem een beetje gedwangvoerd.

daarna had ik om 8:00u vers hooi gegeven en HFST een klein beetje en de HFST heeft hij wel nu meteen op gegeten alleen nog geen hooi.

zou het nu over zijn en kan ik vanmiddag met mij dochtertje wel naar zwemles?

zal wel zo even de dierenarts bellen en vragen of ik nu straks weer die pijnstiller en darmstimulatie moet geven of dat het nu niet meer hoeft omdat het over is.

ook ligt mickey nu niet meer languit met zijn buikje op de grond hij is nu lekker aan het spelen.

allen konijnen doen dat linkengerit :penguin::meuh::love:

Geplaatst:

ik heb de dierenarts gebeld en het lijkt er naar uit te zien dat het goed is gekomen.

omdat hij weer normale keutels heeft hoeft hij geen darm middel meer te hebben en omdat hij weer eet hoeft hij geen pijnstiller meer.

omdat hij vanacht niet gedrinken had en vanmorgen ook nog niet had ik een uurtje geleden hooi thee gemaakt en daar heeft hij nu bijna al een halve fles van op.

ook heeft hij weer wat van de verse hooi zelf gegeten.

ik had net mij moeder aan de telefoon en die zei dat zij voor de zekerheid wel mee gaat naar zwemles en mij dochtertje was nog blij ook dat oma mee gaat, en dan kan ik lekker bij mickey blijven.

Geplaatst:

mickey ligt inderdaad vaak ook languit maar nu bleef hij niet liggen.

dan lag hij daar een paar seconde lang uit en dan weer ergens anders een paar seconde.

en dan bleef zo wisselen en hij was ook aan het knarsentanden dus wist dat er wel iets moest zijn.

Geplaatst:

Fijn dat je moeder bij kan springen bij de zorg voor kind en konijn :) Mijn ervaring is met Fluf dat, als ze eenmaal weer eet en keutelt, het weer helemaal goed zit. Hopelijk is dat bij Mickey ook het geval. Beterschap!

Geplaatst:

hij heeft Zulke gevoelige darmen normaal krijgt hij Hope Farm Super Trio

maar ik had nu een proefzakje gekregen bij de dierenwinkel en dat was Hope Farm Rabbit Balance en dat had ik een heel klein beetje geven door zijn Super Trio en ik denk dat het daarom mis is gegaan.

ik heb de rest maar weg gedaan.

Geplaatst:

Ik gaf ook een paar rabbit balance en de blindedarm keutels bleven hier liggen

Er was nog een iemand met een fh Misty die kreeg er rare plekken van

Dus lekker bij de hopefarmssupertrio houden

hij heeft Zulke gevoelige darmen normaal krijgt hij Hope Farm Super Trio

maar ik had nu een proefzakje gekregen bij de dierenwinkel en dat was Hope Farm Rabbit Balance en dat had ik een heel klein beetje geven door zijn Super Trio en ik denk dat het daarom mis is gegaan.

ik heb de rest maar weg gedaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .