rabbitmams_miriam Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Vier konijnen binnen halen en genoeg plek geven wordt erg moeilijk bij ons XD. Alle kamers worden gebruikt in huis, en het hok staat vol met fietsen en opgeslagen spul (is ook maar een klein hokje). Ik hou het goed in de gaten, en blijf smeren met calendulan, dit ongeveer twee keer per dag doen? Heb nu net voor het eerst gedaan. Meteen afgestraft door Baldr die me in het bil beet XD.....Ik heb ze toen tijdelijk in de woonkamer gehad ( niet ideaal maar moest even opgelost worden) en daarna weer lekker naar buiten.Mijn woonkamer wordt vaker gebruikt als nijnen- ziekenboeg dus ze weten hier niet beter hihi. Ik dacht dat je caledula wel 2 of 3x mocht smeren. Op het moment dat je ziet dat het dicht is , kun je overstappen evt op pawwax, die beschermt de hakjes weer beter. Wat Nicky_the al aangaf, met zo`n goot kun je dat natte misschien voorkomen. Hier heb ik de bovenkant afgedekt dus komt geen regen bij maar in een tijdelijk hok wat ik wel iets verhoogd heb, merk ik ook dat de tegels de nattigheid aantrekken vanuit de grond.Dus daar heb ik hemparade liggen zodat ze niet op natte gedeeltes zitten de hele dag. Dit hok is gelukkig nog maar enkele maanden dan is het probleem opgelost :mdr:
Weijde26 Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Het kan komen door een vochtige en harde ondergrond. Dan gaat het zweren en wordt de huid zacht en valt het haar uit. Het is het beste om je nijnen die het hebben even in een hok te doen met veel stro (geen zaagsel dat kan gaan zweren). Als je ze een weekje of meer even laat rusten op een zachte ondergond krijgt de huid kans om te herstellen. Vaseline wil ook helpen op de ergste dagen. Maar rust is de remedie.
ShinLi Geplaatst: 25 februari 2012 Auteur Geplaatst: 25 februari 2012 Misschien dat je daar wel gelijk in hebt Weijde. Ik merk vaak dat het erger wordt in natte perioden. In het najaar was het ook erger dan in de afgelopen zomer bijvoorbeeld. Maar ja ik kan niet mijn vier nijnen een week lang 24/7 in het hok alleen opsluiten. Worden ze gek van elkaar, vooral omdat Freya ook wat voorjaarskriebels lijkt te hebben (ze is nogal fel op dit moment naar Jopelien en soms naar Gwyn toe). Ik heb nu wel op de tegels in het hok zelf hemparade liggen met daarover gehakselt stro. Dan zitten ze wel lekker droog en zacht met de poten. Daarnaast probeer ik in ieder geval twee keer per dag die calendulan erop te smeren. Maar blijkbaar slikken ze dat er even snel weer op als ik het erop heb gesmeerd :/. Ik zie nu naar een paar dagen nog geen verbetering, maar ook geen verslechtering. Van mij mogen deze warmere dagen wel wat blijven met zon, kunnen de tegels en grond mooi drogen XD.
PaulaW Geplaatst: 25 februari 2012 Geplaatst: 25 februari 2012 ik heb een keer een konijn met sore hocks gehadik kreeg toen van de da DCP spray dit moest ik 2 keer per dagop zijn poot spuitendit hielp heel goed en hij was er zo vanafde spray vormt een beschermlaagje onder de pootjes en er zit ab inin januarie kreeg ik hier een konijn die ook problemen onder de poten hadgeen sore hocks maar ook van die plekken zoals bij jou konijnenmoest van da eerst in biotex groen zijn pootjes wassendaarna goed drog maken en ook 2 keer per dag die dcp spray opdoenook hij was er snel vanaf en ook hij loopt op tegelsmisschien heb je hier wat aan
tumtum Geplaatst: 27 februari 2012 Geplaatst: 27 februari 2012 Grasmatten. Ik weet niet of deze al te verkrijgen zijn, maar dat is zacht voor de pootjes. Wel regelmatig water geven... en vervangen.Ook een vetbed op houten tuintegels werkt in hun voordeel. Ze zitten hier graag op. Vetrimin zalf op honingbasis werkt snel en trekt goed in (wondje wordt rustiger).
Aanbevolen berichten