Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn (nhd) heeft sinds een plakpoepperiode rode hakken. Ik heb de haren op de achterpoten kort moeten knippen omdat er veel opgedroogd poep inzat en ik het er niet uit kreeg. En toen ontdekte ik aan allebei haar achterpoten een rode bobbel op de hak. Wat kan ik hieraan doen zodat het weggaat?

Ze heeft in het hok aubiose als bodembedekking en de ren staat op houten vlonders. Ze lijkt er geen last van te hebben maar ik wil uiteraard erger voorkomen.

O ja, ze is ongeveer 10 maanden oud en weegt 1720 gram.

Geplaatst:

dit is het begin van sore hocks en ik heb hier ook al meerdere malen mee te maken gehad.

Je kan de hakjes insmeren. Paw wax (of poten was/ smeer eigenlijk voor honden) schijnt erg goed te helpen, maar kan ik hier niet krijgen. Ik smeer er dan Calendula zalf op of koelzalf (van de apotheek, heel vet met rozenolie) door het smeren verbeter je de doorbloeding (wat in feite het probleem is bij sore hocks, omdat het eigenlijk druk plekjes zijn) De koelzalf en de Calendula verzorgen de huid en bevorderen het genezingsproces.

Daarnaast heb ik Max op een laagje Zaagsel gezet. Dit is een lekker zacht bedje. Heb hiervoor hempflax gehad (vergelijkbaar met aubiose) maar dat vond ik toch niet zo lekker zacht en de stukjes zijn vrij stug/scherp. wil niet zeggen dat dit de oorzaak is hoor.

Ik weet dat de meningen over zaagsel verdeeld zijn, maar ik zie hier geen reactie van Max en Mini (hoesten, niezen traanoogjes) en het is voor een kortere periode. zodra de hakjes weer goed zijn gaat er niks meer in het hok. Je kan er ook Vlas en gehakseld stro voor gebruiken, maar dat is hier binnen veel te stoffig en daar krijg ik het dat erg benauwd van dus hier geen optie.

Verder is het gewicht erg belangrijk, maar volgens mij is 1720 gram niet schrikbarend voor een nhd als ik mij niet vergis. (mini is 2.2kg maar is een reuze nhd :P ze is netjes op gewicht maar gewoon te groot dus ik ben even kwijt wat een nhd normaal mag wegen)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .