Stéphanie87 Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Mijn voedster is woensdag gesteriliseerd. Diezelfde avond heeft ze al weer zelf gegeten en gedronken en ze was na 1,5 dag weer helemaal de oude. Nu zei de dierenarts dat ze het beste 10 dagen binnen kon blijven, maar ik vind dat zelf erg lang.Ze zit normaal in een groep van vier. Twee gecastreerde rammen en twee voedster. Een ram is nu met haar mee naar binnen verhuisd dus mijn groep is nu tijdelijk uit elkaar in twee koppels. We hebben net de twee die nog buiten zaten naar binnen gehaald om te kijken of ze elkaar nog herkenden. De geholpen voedster was helemaal blij. Dook meteen tussen de twee Fransen van buiten in om te knuffelen. Ze twee van buiten roken even aan de kont van haar en toen hebben ze lekker met z'n vieren liggen kroelen.Nu zou ik graag zo snel mogelijk ze weer allemaal bij elkaar willen hebben want op dit moment zou ik dus niet opnieuw hoeven koppelen. Maar de geholpen voedster moet officieel nog een week binnen blijven. De dierenarts heeft niet alles obderhuids kunne hechten dus over een week moeten er vier hechtingen verwijderd worden. Ze heeft nu een medical pet shirt aan, een rompertje dus. Ik weet ook niet hoe vies dat zou worden buiten. Ze loopt dan ook wel eens in de regen.Wat denken jullie. Wanneer kan ze weer naar buiten?
Dollie Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Op zich vind ik het buiten zitten niet zo'n punt, als ze zo goed is, maar hoe goed ez zich ook voelt.. ze heeft wel een buikwond.. Een flinke ook.. Dus daar zou ik wel voorzichtig mee zijn. Misschien heb je de optie om haar wel buiten te zetten in de ren, maar dan in een kleiner verblijf? Weet niet of je het zou kunnen opdelen en dan zo dat ze wel kan schuilen, maar datze niet te vee lruimte heeft en niet te hoog hoeft te springen etc? Zou het medical pet shirt wel aan laten en even kijken of het stukje ren/hok waar zij zit even afkunt dekken? En dan samen met haar vriendje, en de rest zo dat ze wel contact hebben maar niet (de hele dag) samen zitten? Eventueel onder toezicht of dat je in de buurt bent om een oogje in het zeil te houden.
Stéphanie87 Geplaatst: 19 februari 2012 Auteur Geplaatst: 19 februari 2012 Ik bedacht me gisterenavond ineens dat we een ren kunnen maken op zolder. De verwarming staat daar uit en er zit ene groot dakraam dat lekker open kan. Dan kunnen ze allemaal daar zitten, ook de fransen van buiten. En dan gaan ze volgende week weer samen terug naar buiten, want het is helemaal niet zo warm op zolder.We gaan zo dus ff wat verbouwen boven want ze plassen ook regelmatig in de ren. We hebben nog oud zeil en in combinatie met handdoeken moet dat ons laminaat wel beschermen.
floris en stijn Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Bescherm je laminaat wel goed, want wij hebben ons laminaat in de speelkamer boven ermee verpest. de gele vlekken gaan er niet meer uit. Qua tijd zou ik zelf vijf tot zeven dagen aanhouden. Je kunt inderdaad ook het tweetal apart van de groep wel buiten zetten ( voorstel van Dollie ) als je een los hok hebt wat je in de ren kunt zetten, kunnen ze elkaar wel zien en ruiken en de geholpen voedster kan dan op een kleedje in het nachthokje lekker rustig liggen. De buikwond moet je inderdaad niet onderschatten. zeker met dit weer van nu, de temeperatuurwisselingen.Ook kan er natuurlijk iets in komen te zitten, zoals een strootje of iets anders. Zelf hebben wij zand en grond in de ren ( omdat ik de leefomgeving zo natuurlijk mogelijk wil ) maar daar zou ik zelf helemaal niet aan moeten denken, al dat grond en losse strootjes.
Amatjuh Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Het kan zijn dat de andere gaan rijden op je voedster om weer de rangorde te bepalen en omdat zij nu anders ruikt. Let wel erg op met haar buikwond.
Aanbevolen berichten