Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Veel plakpoep, zelfs met SS voer...

Ik heb vanmorgen mijn kkda gebeld en ik kreeg het advies om Nijn goed schoon te maken (poep eraf poetsen) en geen stro in het hok. Dus alleen op de bodembedekking. Ik gebruik aubiose. Wat ik vreemd vond is dat ik moest vertellen wat aubiose is:frown:.

Ik ga nu naar een andere da. Vanmiddag kan ik terecht. Het is misschien wat kort door de bocht maar door de telefoon kunnen ze toch niet zien wat er mis is. Nu gaat zelfs Nijn d'r hiel kapot. De kkda adviseerde mij om het gewoon goed droog te houden:shocked:

Geplaatst:

Nou zeg..... Ik ben 45 euro lichter en weet eigenlijk nog niks..... Okee, het is niet haar gebit. Ik heb een potje ontlasting meegenomen (dank je wel voor de tip rabbitmams_miriam) maar dat is ook goed. Ze heeft toch iets gekregen tegen wormen en dat moet ik over 2 weken herhalen. Maar kapotte hielen en alles onder de poep is niet zo boeiend:shocked:.

Hoe ga ik dit aanpakken? Straks met een washandje en water boenen en dan droogfohnen?

Geplaatst:

Toen mijn nijntjes vieze pootjes hadden heb ik ze met hun achterwerk in een bak met lauw water gezet zodat het eraf kon weken. Ik zou niet gaan wrijven met een washandje want dan irriteer je de huid nog meer dan die nu geirriteerd is.

Zijn de hakjes open of is de huid alleen rood?

Toen mijn nijntjes sore hocks hadden ( geen open wonden!) heb ik pawwax gebruikt en dat is mij goed bevallen en heelde de hakjes goed. Als er wonden zijn dan is evt calendula een optie maar er zijn vast meer bb-ers die daar ervaringen mee hebben gehad, en die je meer en handigere tips kunnen geven, want het moet wel goed kunnen helen.

Als je nijntje buiten zit zou ik haar niet buiten zetten als je haar gewassen hebt.....maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al kunnen bedenken ;-)

Ik heb ze , met die sorehocks, in een binnenhok gehad met ren en daar katoenen doeken in die ik regelmatig verschoondde.

Succes!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .