Esther20 Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Hallo allemaal!Ik maak mij al een tijdje zorgen over het gewicht van mijn voedster. Ze schommelt extreem veel. De ene keer is ze veel te dun, en dan puilt haar buik weer uit als een gek.Bij de vorige weging ben ik erg geschrokken, ze woog toen 1,7 kilo. Heb haar toen flink meer eten gegeven, gemengd met voer voor baby konijntjes. Heb het idee dat ze nu wel een beetje meer op gewicht is. Ga haar zo wegen. (Spannend)!Maar wat kan een oorzaak zijn dat ze zo schommelt? Vooral met dit weer maak ik mij zorgen. Haar liefde van der leven is een hangoordwergje en deze heeft een prima gewicht, zelfs een beetje erboven. Ze eten beide erg goed! De hollander krijg nou een flinke hand vol SS per dag, en veel groente (ook voor vocht). De hangoor krijgt ietsjes minder.Bedankt alvast voor de reacties!
Esther20 Geplaatst: 9 februari 2012 Auteur Geplaatst: 9 februari 2012 Net gewogen, ze weegt nou 2,3... Dat is al weer een stuk beter!
jrjsieben Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 Ras informatieOorsprong: Engeland, ontstaan uit slachtkonijnen die vanuit Nederland en Belgie naar Engeland werden geexporteerd.Gewicht: maximaal 2,75 kiloKleuren: Voornamelijk zwart, maar er komen ook blauwe, bruine, konijngrijze, haaskleurige, ijzergrauwe, madagaskar, isabella, chinchilla en oranje voor. Ook komen Hollanders in driekleur voor, deze zijn ontstaan door inkruisingen van Japanners.Karakter: Rustig, meegaand karakter.Bijzonderheden: Dit ras is nooit voor vlees of bont gefokt, het is een zogenaamd sportras. Ik denk dat ze nu goed op gewicht is
Stéphanie87 Geplaatst: 9 februari 2012 Geplaatst: 9 februari 2012 2,3 kg is mooi voor een Hollander. Voor een raszuivere Hollander geldt 2 tot 2,75 kg. 1,7 van de vorige keer vind ik ook wel weinig ja, maar het gaat natuurlijk niet alleen om gewicht. Sommige dieren zijn nu eenmaal wat kleiner.
Aanbevolen berichten