Ga naar inhoud

Konijn heeft een wondje.!!


Kimmie_

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb even een spoedvraag. Mijn konijn deed heel anders vanmorgen en zie dat ze nu een wondje heeft die een beetje bloedt. Er zit ook een kale plek. Waar kan dit door komen. Ik heb der gister wel geborsteld, maar hier komt dat toch niet door? ze was wel bang van het borstelen

aangepast door Kimmie_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet nog steeds, het bloeden is geloof ik gestopt, maar ze is momenteel ook erg bang, sinds gister doet ze heel anders. Met een beetje bloeden bedoel ik dat het kleine plekjes zijn. Vanmorgen was haar vachtje daar ook helemaal nat. Het zit op het midden van de rug. Heb een foto gemaakt maar hoe zet ik die online

Link naar reactie
Delen op andere sites

het was nat van het likken het andere konijntje wast haar veel op die plek. Het lijkt net of de huid geiriteerd is, maar ze eet genoeg en is ook speels (staat ook op de achterpoten, speelt mer der speelgoed enz) dus maak daaruit op dat ze geen pijn heeft.

Ik houd het in de gaten en mocht het niet over zijn dan bel ik de dierenarts volgende week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg niet dat je konijn wel of geen pijn heeft hoor. Maar een konijn geeft pas heel erg laat aan dat ie pijn heeft. Dit omdat het prooidieren zijn en ze in de natuur dan sneller worden gepakt door roofdieren. Het is dus heel lastig om te zien of ze wel of geen pijn hebben.

Je zegt dat het andere konijn eraan likt, deed die dat altijd al? Want dan kan het misschien ook een 'poetsplek' van het andere konijn zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

even een update. Ben vandaag toch even naar de dierenarts geweest voor de zekerheid, omdat ze aan de telefoon zei dat het vachtmijt kon zijn. Het blijkt dus dat ze waarschijnlijk zich zelf ergens tegen heeft gestoten of tegen aan geschuurd. Heb nu een zalfje gekregen en bij de volgende ruiperiode groeit het haar weer aan.

Bedankt voor de tips..!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .