Zotte_bien Geplaatst: 26 januari 2012 Geplaatst: 26 januari 2012 Hoi hoi iedereen,Ik zit met een erg groot probleem en dus ook een paar prangende vragen.Mijn 6 nijnen zitten allemaal met het snot de moment ik behandel ze met byatrill (antibiotica) nu wie heeft daar ervaring mee hoe lang geven jullie dit en gaat het over?Ik heb op de moment een groepje van drie dat binnen in het konijnenhuisje zit en drie die buiten in de ren met een schuilhok zitten. Nu die drie die buiten zitten zijn niet zo echt paktam, dus het is een hele bedoeling om ze een spuitje te geven.Nu is mijn vraag of het een goed idee zou zijn om die drie die buiten zitten binnen in de garage te huisvesten zodat ze geen last hebben van regen en wind etc want ze durven wel eens in de miezerregen gaan zitten... Het lijkt me dan ook makkelijker om ze te behandelen, totdat ze genezen zijn en ik ze terug buiten kan zetten.Wat denken jullie is dit een goed idee?Owja nog een vraagje, ik zit dus met een gespilste groep omdat sinds een paar weken mijn mannetjes vechten, nu doen jullie iets aan wonden als er al een korst op zit en hoe lang duurt het voor het geneest? Ik heb een mannetje die een wondje aan zijn neus heeft hiervoor geef ik ook byatrill.Groetjes Sabine
Nicky_the Geplaatst: 26 januari 2012 Geplaatst: 26 januari 2012 Ben je naar de da geweest? Zo niet, wil ik je met klem adviseren om erheen te gaan.Snot is een geval appart. Er is niet een vast ab dat werkt. Het hangt er vanaf welk virus het veroorzaakt. Hier kan op getest worden.Meestal wordt een konijn met snot langdurig behandeld, maar je zou het advies van je da op moeten volgen.Wat betreft de wond op de neus: zolang het dicht is en niet gaat ontsteken, lekker laten gaan, maar wel in de gaten houden.Ik zou de konijnen idd in de schuur doen. Snot is toch een uiting van zwakte.Snot gaat in veel gevallen over, maar kan later weer terug komen. Een tijdige juiste behandeling is wel vereist omdat de snot anders chronisch (blijvend) wordt.Het op eigen initiatief behandelen met ab of stoppen oid zou ik ook niet doen. Voor je het weet is de boosdoener imuun.Beterschap!
Zotte_bien Geplaatst: 28 januari 2012 Auteur Geplaatst: 28 januari 2012 Ben je naar de da geweest? Zo niet, wil ik je met klem adviseren om erheen te gaan.Snot is een geval appart. Er is niet een vast ab dat werkt. Het hangt er vanaf welk virus het veroorzaakt. Hier kan op getest worden.Meestal wordt een konijn met snot langdurig behandeld, maar je zou het advies van je da op moeten volgen.Wat betreft de wond op de neus: zolang het dicht is en niet gaat ontsteken, lekker laten gaan, maar wel in de gaten houden.Ik zou de konijnen idd in de schuur doen. Snot is toch een uiting van zwakte.Snot gaat in veel gevallen over, maar kan later weer terug komen. Een tijdige juiste behandeling is wel vereist omdat de snot anders chronisch (blijvend) wordt.Het op eigen initiatief behandelen met ab of stoppen oid zou ik ook niet doen. Voor je het weet is de boosdoener imuun.Beterschap!Ik ben idd naar de da geweest, en deze heeft een antibioticum gegeven vor in het water, mar hoorde dat dat helemaal niet goed is.Daarom naar een konijnenkundige da geweest en die heeft een ander antibioticum voorgeschreven...Thnx iig
Aanbevolen berichten