pluis04 Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 ik ben vandaag toch maar met mickey naar de dierenarts geweest hij blijft echt steeds plakpoep houden.ik moest wat keutels mee nemen en die zijn onderzocht maar hij kon geen wormen vinden.elke keer zet ik hem 3 dagen op alleen hooi en dat gaat prima maar zodra hij weer HFST krijgt 1 dag begint het weer ook heeft hij een tijdje geleden SS gehad maar daar is het ook nog bij en ook bij de trovet.nu heeft de dierenarts mij aangeraden om nu drie dagen alleen hooi weer te geven, en dan na die drie dagen 2 brokjes HFST geven, en dan een dag ernaar 4 en dan 6 en mocht hij bij 6 weer plakpoep gaan krijgen weer terug gaan naar 4 brokjes op een dag.en dit langzaam opbouwen tot we aan de 25 gram zitten.groenten en fruit krijgt hij al 1 jaar niet meer omdat het dan nog erger wordt.als het niet gaat werken met de brokjes en hij blijft er last van houden dan wil hij dat ik helemaal stop met brok geven en alleen altijd alleen hooi gaan geven.maar dat zou ik echt zielig vinden als hij alleen nog maar hooi mag de rest van zijn leven.hij was ook niet te dik dus daar kon het ook niet aan liggen.
jrjsieben Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 --------------------------------------------------------------------------------VetCarePlus Digestive Health Formula■Super-high 32% crude fibre■A careful blend of Timothy Hay & Alfalfa■High in natural prebiotics to help support the digestive system■Peppermint – to help soothe and relax the digestive system■Fennel – to gently help prevent the liklihood of digestive bloat■Chamomile – to help ease diarrhoea and reduce anxiety and stress■Rich in “long fibre”■Extended feeding time■Promotes dental wear■Enhances environmental enrichment■A nutritionally complete and balance diet■Wheat and Gluten free■Added Linseed for healthy skin and coat■Rich in natural antioxidents■No artificial colours or flavours■No added sugars--------------------------------------------------------------------------------Misschien deze proberen kan je bij de da kopen
champie Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Ik heb precies hetzelfde met mijn konijn.Het is echt niet leuk dat het iedere keer onder zit.Ga jij die brokjes proberen??Ik vind dat ook zielig alleen maar op hooi.Maar ja het is dan wel voor eigen beter.Ben benieuwd of we er uit gaan komen.
Polly Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Dat is wel heel gevoelig. Hoop dat je het met langzaam opbouwen toch goed krijgt en anders toch nog wat ander voer proberen. Het voer wat jrjsieben voorstelt is misschien wel het proberen waard.
pluis04 Geplaatst: 25 januari 2012 Auteur Geplaatst: 25 januari 2012 en is dat voer ook speciaal voor de darmen?ik kan altijd morgen inderdaad de dierenarts bellen om te vragen of het ook iets is voor mickey.ik zou het echt zielig vinden als hij alleen hooi nog maar mag eten de rest van zijn leven.
jrjsieben Geplaatst: 26 januari 2012 Geplaatst: 26 januari 2012 Zo zien ze er uitJe kan een proefverpakking vragen bij Supreme petfoods
rabbitmams_miriam Geplaatst: 26 januari 2012 Geplaatst: 26 januari 2012 en is dat voer ook speciaal voor de darmen?ik kan altijd morgen inderdaad de dierenarts bellen om te vragen of het ook iets is voor mickey.ik zou het echt zielig vinden als hij alleen hooi nog maar mag eten de rest van zijn leven.dat is inderdaad voor nijntjes met gevoelige darmpjes. Ik heb er ook 2 met gevoelige darmpjes en ik ben er zeer tevreden over. Dat voer kunnen ze namelijk wel verdragen. Ik hoef hier maar iets anders te geven en het is weer mis dus ik blijf echt bij de DHF.De da kan het vaak bestellen en de prijs varieert van 5,95 tot 7,50 euro geloof ik voor 1 kilo. En geloof me een kilo is een mooie grote doos omdat de stengels van DHF bijna niks wegen ;-)
pluis04 Geplaatst: 26 januari 2012 Auteur Geplaatst: 26 januari 2012 oke zal het eens gaan proberen dan.zal eerst eens een proefverpakking aan vragen voor het geval meneer zometeen weer niet dat wil eten en ik met 1 kilo zit.
rabbitmams_miriam Geplaatst: 26 januari 2012 Geplaatst: 26 januari 2012 ja heb ik toen ook gedaan. Hier zien de anderen het nu als een extra snoepje :whistle2:
Fluf en Tinus Geplaatst: 26 januari 2012 Geplaatst: 26 januari 2012 VetCarePlus Digestive Health Formula geef ik hier ook aan de nijnen, vooral omdat Fluf nogal gevoelige darmpjes heeft. Geweldig spul! Als je me een pb-tje stuurt met je adres stuur ik je wel even een zakje om te proberen. Ik koop het in de UK in redelijke hoeveelheden en heb dus ruim voldoende voorraad om wat te kunnen missen. Via de officiële kanalen duurt het toch wel een paar weken voordat je een proefzakje in huis hebt en dat is misschien wat te lang voor jou en Mickey.
jrjsieben Geplaatst: 26 januari 2012 Geplaatst: 26 januari 2012 Wat lief van je Fluf en Tinus VetCarePlus Digestive Health Formula geef ik hier ook aan de nijnen, vooral omdat Fluf nogal gevoelige darmpjes heeft. Geweldig spul! Als je me een pb-tje stuurt met je adres stuur ik je wel even een zakje om te proberen. Ik koop het in de UK in redelijke hoeveelheden en heb dus ruim voldoende voorraad om wat te kunnen missen. Via de officiële kanalen duurt het toch wel een paar weken voordat je een proefzakje in huis hebt en dat is misschien wat te lang voor jou en Mickey.
pluis04 Geplaatst: 26 januari 2012 Auteur Geplaatst: 26 januari 2012 suoer lief van je Fluf en Tinus ik heb wel een proefpakketje aan gevraagd via de mail en kreeg een mail terug dat ik er 1 krijg zal je even een pm sturen
Fluf en Tinus Geplaatst: 26 januari 2012 Geplaatst: 26 januari 2012 @jrjsieben: "We benne op de wereld om elkaar, om elkaar, te hellepen, niewaar" (vrij naar "Het Schaap met de vijf poten")... BB is tenslotte een forum waarbij we elkaar zoveel mogelijk steunen op diverse manieren
Fluf en Tinus Geplaatst: 26 januari 2012 Geplaatst: 26 januari 2012 @pluis04: kom maar op met dat PB-tje met je adres, dan gaat er vandaag nog een zakje op de bus. Geen probleem, hoor! Is gelijk een goede reden voor mij om even een wandelingetje buiten te maken naar het postkantoor
jrjsieben Geplaatst: 26 januari 2012 Geplaatst: 26 januari 2012 @jrjsieben: "We benne op de wereld om elkaar, om elkaar, te hellepen, niewaar" (vrij naar "Het Schaap met de vijf poten")... BB is tenslotte een forum waarbij we elkaar zoveel mogelijk steunen op diverse manieren :love:Ja daar wordt je blij vanAls je elkaar zo kan helpenSuper toch
pluis04 Geplaatst: 28 januari 2012 Auteur Geplaatst: 28 januari 2012 hij hag gisteren een brokje op die ik had gekregen en vanmorgen toch weer plakpoep voor de resr had hij gisteren alleen maar hooi op.snap er niks van.vandaag nog maar een keer proberen 1 brokje te geven.
Aanbevolen berichten