Fenny Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 Een van mijn ex-rammen (nu +/- 1 jaar en 8 maanden? en zo'n 6 maanden geleden gecastreerd) plast gericht in zijn waterbak. Hij doet dit ook wel in zijn voerbak. Dat het gericht is weet ik omdat ik dit heb gezien (bij het water tenminste). Hij gaat gewoon boven de waterbak zitten en piest er in :erf: Ik heb de voer- en waterbak al eens verplaatst en toch blijft hij het doen. Wat kan ik hier aan doen? Hij drinkt trouwens gewoon normaal. Hoeveel hij exact drinkt (aantal ml. ) weet ik niet, maar hij drinkt even veel als mijn andere konijnen.
Laura1984 Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Hier is dat ook wel eens per ongeluk gebeurd, maar nooit gericht (niet dat ik gezien heb tenminste...) Is er een reden dat je een waterbakje gebruikt en geen flesje? In dit geval zou ik nl. ook gewoon proberen een flesje op te hangen, dat is dan toch een stuk hygiënischer
rabbitmams_miriam Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 er zijn ook bakjes die je kunt ophangen, zo maak je het hem een stuk moeilijker om erin te plassen ;-)
Stamper2011 Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Misschien dat je inderdaad een fles op kan hangen. Daarnaast is het misschien een idee om het voer op een andere manier aan te bieden, zodat je geen voerbak hoeft te gebruiken.
Nicky_the Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Ik heb het niet zo op flessen.. Mijn konijnen weigeren eruit te drinken..Ik heb idd van die bakjes die je ophangt en ik heb hem in een hoekje van het hok gehangen. Nu blijft het schoon.Misschien kun je dit proberen en desnoods 2 bakjes ophangen (beiden met water, maar 1 om in te plassen en 1 om uit te drinken). Overigens kan het drinken van urine naar mijn weten geen kwaad
Fenny Geplaatst: 23 januari 2012 Auteur Geplaatst: 23 januari 2012 De reden waarom ik het water in een bakje geef is omdat hij er, om zo maar te zeggen, zelf voor gekozen heeft. Waarom weet ik niet meer, maar op een gegeven moment hadden mijn konijnen én een flesje én een bakje water. De bakjes dronken ze altijd leeg, flesjes bleven vol. Ik wil hem best weer water in een flesje geven, daar niet van, maar voer verstrekken via flesje gaat wat lastig :mdr: Want daar plast hij dus ook in ... Zou er overigens ook een reden zijn waarom hij in zijn voer/water plast? Zoutgebrek, mineralen gebrek, ik noem maar wat? Hij krijgt gewoon biks om zo maar te zeggen, heeft vers hooi en stro, krijgt appel, brood, komkommer, wortel. Genoemde fruit/groente e.d. beperkt, hooi en stro onbeperkt.
Nicky_the Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Het enigste wat ik kan bedenken is dat je een zindelijk konijn hebt Hij plast welliswaar niet in een toilet, maar zijn zijn bakje, maar hij is zindelijk..Daarom opperde ik al om een extra bakje op te hangen
Nicky_the Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Je zou de appel, brood, en wortel wel weg kunnen laten. Dit zijn geen gezonde producten voor een konijn..
Fenny Geplaatst: 24 januari 2012 Auteur Geplaatst: 24 januari 2012 Het enigste wat ik kan bedenken is dat je een zindelijk konijn hebt Hij plast welliswaar niet in een toilet, maar zijn zijn bakje, maar hij is zindelijk..Daarom opperde ik al om een extra bakje op te hangen Lol, ik las het stuk van extra bakje plaatsen wel om daar dan in te plassen maar lag even geen link naar 'zindelijk' Geweldig, voor de kat lang bezig geweest om haar zindelijk te krijgen, konijn niet mee bezig geweest en die is zomaar zindelijk, haha. Ik zal kijken of ik zijn voer een beetje hoger in een bakje kan doen, dan kan hij het lage bakje als toilet gebruiken Appel brood en wortel is dus niet gezond voor een konijn? De komkommer wel?
Fenny Geplaatst: 24 januari 2012 Auteur Geplaatst: 24 januari 2012 (...) dat is dan toch een stuk hygiënischerHet water wordt, al dan niet in geplast, sowieso iedere dag ververst
Aanbevolen berichten