Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo iedereen:mdr:

ik zal beginnen bij het begin. ik heb mijn konijn deze zomer in mijn tuin gevonden, gedumpt denk ik :grrrrrr: .het is een ram en ik zou hem graag laten castreren dit voorjaar om hem deze zomer wanneer ik verhuis te koppelen. nu vroeg ik me af ( ik weet dat castreren bij oudere konijnen een risico inhoudt) of ik op de een of andere manier zou kunnen achterhalen hoe oud hij ongeveer is(gedrag of lichaam ik weet het niet). ik ben al met hem naar de dierenarts geweest maar deze zegt dat je de leeftijd van een konijn niet echt kan inschatten ze zei wel dat het een niet al te oud konijn moest zijn. vanaf welke leeftijd houdt castratie echt een risico in trouwens?

maar ik ben toch wat bang, ik heb toen ik klein was een konijn gehad( oké das dan alweer een paar jaar geleden, ik ben nu ondertussen 20:yes:) dat ik wilde laten castreren en ik heb het nooit terug gezien, het is niet meer wakker geworden.

ik ben hier dus wat voorzichtig in want ik ben er echt aan gehecht en zou hem niet kwijt willen maar aan de andere kant wil ik ook echt liever dat hij een vriendinnetje krijgt:$.

Geplaatst:

Als je een konijnkundige dierenarts neemt dat sluit je al een risico uit

Bij ons in Dordrecht bij de kkda worden ze onder plaatselijke verdoving geholpen

Hoeven ze niet onder narcose

Zeer belangrijk is dat je konijn nooit nuchter mag zijn

Het blijft altijd een risico maar het gaat meer goed dan dat het fout gaat

Leeftijd is niet in te schatten denk ik

Geplaatst:

Sinds jij klein was zijn de meeste dierenartsen ook een stukje konijnkundiger geworden volgens mij.

En de technieken zijn waarschijnlijk ook wel verbeterd.

Ik zou als ik jou was mijn da een paar vragen stellen over de castratie en dan beslissen of je het bij die da laat doen.

Bijvoorbeeld over de verdoving, hoe veel castraties ze doen en hoe vaak dat goed gaat.