champie Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 HalloMijn konijn is een paar dagen op hooidieet geweest op advies van de dierenarts.Omdat ze vaak een vieze kont heeft.Moest het gaat opbouwen met brokjes.Heb ik gedaan er der kont is gelijk weer vies.Wat moet ik nu doen kan haar toch niet altijd op hooidieet laten??Ik heb SS gegeven.iemand advies??
lianne Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 De vieze kont, komt dat door diarree of blindedarmkeutels?
rabbitmams_miriam Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 Met hoeveel ben je begonnen met opbouwen? Misschien als ze dit houd, eens andere biks proberen? Was het probleem ook helemaal opgelost na die paar dagen hooidieet?
champie Geplaatst: 20 januari 2012 Auteur Geplaatst: 20 januari 2012 Ik denk blinde darm keutels.Ze heeft gewoon normale keutels.Inderdaad bij de dieet wat het helemaal weg.Wat heb gekke ook is het zit onder aan haar buik net of ze erin gaat liggen ofzo.Kan dat??Ik ga nu inderdaad ander voer proberen en hopen dat het dan ophoud want is echt niet leuk meer zo.
jrjsieben Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Ja hoeveel SS kreeg ze ?Als het een normale portie was Dan zou ik een andere biks gaan proberen
Miffy1 Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Is ze ook te dik misschien, want dan is het niet opgelost met een paar dagen hooidieet. Als ze om een of andere reden die BD-keutels niet opeet (te veel brokjes?, te dik?) dan kan het wel dat ze er (per ongeluk) in gaat liggen.
champie Geplaatst: 21 januari 2012 Auteur Geplaatst: 21 januari 2012 Volgens de dierenarts is ze niet te dik.Ik heb haar heel weing brokjes gegeven wel andere als die ze normaal heeft moet ze daaraan wennen misschien??Haar buikje zal vanochtend weer helemaal vol.Is het misschien beter om sochtend eten te geven in plaats van savonds
Jeannine Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Misschien 's ochtends de helft en 's avonds de helft en overdag hooi?
champie Geplaatst: 21 januari 2012 Auteur Geplaatst: 21 januari 2012 ja ga dat maar is proberen word er echt niet goed van hoor.Voor haar niet leuk al dat geweek maar voor mij ook niet.Ze krijgt er heel erg weinig.Maar het is gewoon raar dat het ook aan haar buik zit.
jrjsieben Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Andere biks moet je niet in een keer geven maar eerst mengen met haar oude biks En zo steeds meer nieuwe biks erbij
champie Geplaatst: 22 januari 2012 Auteur Geplaatst: 22 januari 2012 Ik weet het niet meer hoor.Gister heb ik haar WEER geweekt vanochtend was het prima schoon.Heb haar sochtends brokjes gegeven(stuk of 6)en nu zit het weer vol het zijn blinde darm keutels die eet ze niet op.Wat moet ik doen????Ander voer speciaal voor gevoelige darmen???is dat er wel??Kan iemand me helpen?????
jrjsieben Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 Ja SS is voor gevoelige darmenMaar je bent misschien te snel overgestapt op ander biks
champie Geplaatst: 22 januari 2012 Auteur Geplaatst: 22 januari 2012 ja dat zou kunnen inderdaad.Ik ben eigenlijk van de hooidieet gelijk naar ander voer gegaan.Wat kan ik nu dan het beste doen?
champie Geplaatst: 22 januari 2012 Auteur Geplaatst: 22 januari 2012 Ze is afgelopen maandag ermee naar de dierenarts geweets en heb daar iets voor cocociide (of zoiets) gekregen.Dat heeft ze 3 dagen moeten pakken kan het daar ook nog aan liggen??
jrjsieben Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 ja dat verklaardt een hoop coccodiose is best heftig Welke biks gaf je haar hiervoor
champie Geplaatst: 22 januari 2012 Auteur Geplaatst: 22 januari 2012 ss een licht groene zak.Nu ben ik overgestapt naar eigen merk petsplace (das gemengd voer).Maar dat zal dan wel niet goed zijn.In de winkel zeiden ze dat het goed was maar nu laat ze der blinder darm keutels vaker liggen.Wat zal ik doen?Maar het kan ook nog aan de medicijnen liggen??
jrjsieben Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 Het komt zeker ook door de cocZet haar even op hooi een dagh en dan op het biks wat ze gewendt was Nu veranderen is niet zo goed
rabbitmams_miriam Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 Ik heb zelf ook te maken gehad hier met coccidiose afgelopen jaar en ik moest het 3 dagen geven , toen een paar rustdagen en kuur van 3 dagen nogmaals herhalen. Maar dan moet de ontlasting wel goed zijn daarna......Wat had je gekregen daarvoor als ik vragen mag?
champie Geplaatst: 22 januari 2012 Auteur Geplaatst: 22 januari 2012 ik zal haar vandaag nog even op hooi houden en morgen ook en dan haar eigen brokken geven.Ze heeft vanochtend al een paar brokjes gehad Van die nieuwe dan.Ik heb toltrazuril drops gekregen.De dierenarts heeft het niet over herhalen gehad.ik wacht het maar weer af.Maar komt ze dan niks tekort als ik haar al een paar dagen op hooi heb??
lianne Geplaatst: 22 januari 2012 Geplaatst: 22 januari 2012 (aangepast) ik zal haar vandaag nog even op hooi houden en morgen ook en dan haar eigen brokken geven.Ze heeft vanochtend al een paar brokjes gehad Van die nieuwe dan.Ik heb toltrazuril drops gekregen.De dierenarts heeft het niet over herhalen gehad.ik wacht het maar weer af.Maar komt ze dan niks tekort als ik haar al een paar dagen op hooi heb?? 22 januari 2012 aangepast door lianne
Miffy1 Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 ss een licht groene zak.Nu ben ik overgestapt naar eigen merk petsplace (das gemengd voer).Maar dat zal dan wel niet goed zijn.In de winkel zeiden ze dat het goed was maar nu laat ze der blinder darm keutels vaker liggen.Wat zal ik doen?Maar het kan ook nog aan de medicijnen liggen??
champie Geplaatst: 23 januari 2012 Auteur Geplaatst: 23 januari 2012 heb het haar maandag gegeven en woensdag mee gestopt.Het was 1 maal daags.Ik kan het op de zak niet zien of het voor junior is kan ik dat zien??Misschien dat het daar dan wel aan ligt.
lianne Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 heb het haar maandag gegeven en woensdag mee gestopt.Het was 1 maal daags.Ik kan het op de zak niet zien of het voor junior is kan ik dat zien??Misschien dat het daar dan wel aan ligt.Als je zo kort geleden nog medicatie hebt gegeven kan het ook daar aan liggen, ik zou zelf nog niet al te veel gaan morrelen aan de biks, science selective is een goede biks waarbij je, mits je niet overdadig veel voert, geen blindedarmkeutels zou moeten zien. Dit is science junior:En dit is de gewone:
champie Geplaatst: 23 januari 2012 Auteur Geplaatst: 23 januari 2012 Die onderste heb ik.Dus dat de goede gelukkig.Ik ga het nu gewoon voorzichtig weer opbouwen.Vandaag nog niks gevonden.En ze heeft een paar biksjes gehad.Ik ga het afwachten en hopen dat ze ervan af komt.
jrjsieben Geplaatst: 23 januari 2012 Geplaatst: 23 januari 2012 Nou je hebt in ieder geval prima biksGewoon weer langzaam opbouwenHoe oud is je konijntje ?
Aanbevolen berichten