AnneGrootendorst Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 Mijn lieve konijntje Dribbel drinkt de laatste tijd erg veel. Eerst dronken ze samen nog Geen 300 ml flesje per dag leeg. Ze heeft een tijd geleden een bakje gekregen in plaats van een flesje, uit het bakje drinkt ze sowieso al wel wat meer. De laatste weken merk ik echter dat ze echt heel veel drinkt. Ook is haar bekje steeds nat van het drinken uit het bakje. Daarom heb ik in het weekend het bakje toch maar weer verwisseld voor het flesje. Nu kan ik makkelijk zien hoeveel ze drinken en ik zie dat ze per dag zo'n 600 ml drinken. Het meeste daarvan wordt door Dribbel opgedronken. Ze hangt soms wel 15 minuten aan de fles te lurken..Nu was ik op zoek gegaan naar informatie over konijnen die veel drinken, daar zag ik allerlei verontrustende mogelijke ziektes... Nu vrag ik me sterk af of ik met dribbel naar de DA moet gaan? Ze eet normaal, keutelt goedZe plast heel veel en vaak ook buiten het toilet, terwijl ze eerst wat plassen betreft zindelijk wasZe is vrolijk en actief. Ze is een binnenkonijntje. Ze krijgt SS, samen ongeveer 25-35 gram per dagZe krijgt kruidenhooi van barn-i, dat eten ze goed. Een zak van 500gr per 2-3 dagenZe krijgen iedere avond groenten (witlof, andijvie, broccoli, wortel en een klein beetje appel)Kunnen jullie me verder helpen? Is er iets aan de hand en moet ik zsm naar de DA gaan of hoef ik me geen zorgen te maken?
AnneGrootendorst Geplaatst: 20 januari 2012 Auteur Geplaatst: 20 januari 2012 De hoeveelheden water, brokjes, hooi en groenten krijgen ze trouwens met twee konijntjes. Ze eten allebei ongeveer evenveel. Dat is niet helemaal duidelijk hierboven zie ik...
Amatjuh Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 600 ml voor 2 konijnen is niet veel hoor.
wendy1981 Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 (aangepast) je geeft aan dat ze nu meer plast en ook niet meer zindelijk is, dus dat kan een aanwijzing zijn dat er iets is. Mijn konijnen zitten vaak met z'n tween vaak een hele tijd aan het flesje maar dat is vaak gewoon spelen. En drinken ze door de hele dag meer continue? Zou toch overleggen met de DA 20 januari 2012 aangepast door wendy1981
AnneGrootendorst Geplaatst: 20 januari 2012 Auteur Geplaatst: 20 januari 2012 (aangepast) Ik weet dat het samen niet zo veel is, alleen drinkt Dribbel wat betreft het water bijna alles alleen op.Ik vind het idd ook vreemd dat haar gedrag er betreft zindelijkheid veranderd is. Ik had er niet eerder iets achter gezocht maar nu ik beter zie hoeveel ze echt drinken maak ik me toch wel zorgen... Ze drinkt vooral in de ochtend heel veel. In de nacht drinken ze bijna niks dus dat is te verklaren. Gedurende de dag drinkt ze ook regelmatig. Ik denk niet dat het hier spelen is, ze dronk namelijk ook al veel ton ze een bakje had.. 20 januari 2012 aangepast door AnneGrootendorst
wendy1981 Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 ja als je ziet dat die alleen veel drinkt dan is dat vreemd, hoeveel dagen is dit dan al, kan na verloop van tijd zijn dat je toch meer dingen gaat merken.
AnneGrootendorst Geplaatst: 20 januari 2012 Auteur Geplaatst: 20 januari 2012 Het is al langere tijd zo. Ik denk al wel een week of 3-4. Heb het eerder niet zo bewust gemerkt. Nu is het duidelijker omdat je bij het flesje makkelijk ziet hoeveel ze drinkt..
wendy1981 Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 als je er zorgen om maakt zou ik het gewoon even laten controleren, is toch vervelend als je het niet zeker weet wat er aan de hand is, hopelijk is er niks aan de hand, succes ermee!
pluis04 Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 mij ex-ram drinkt ook een halve fles per dag leeg.en ik moet twee keer per dag zijn toiletje verschonen maar mij dierenarts zegt dat het geen kwaad kan dat het bij mensen ook zo is de een drinkt meer dan de andere.maar je kan altijd als je het niet vertrouwd langst de dierenarts gaan.
jrjsieben Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 Hoe oud is zeMisschien de hormonen Van het niet zindelijk zijnHier drinken ze ook meer uit een bakjeIk vindt het belangrijk dat ze genoeg drinkenOmdat ze hier geen groente verdragenMaar dat is bij jouw niet het gevalProbeer haar op een lege toilet te laten plassen zuig het op met een spuitKan je dat laten onderzoeken bij de da Mocht er wat raars inzitten kan je later met je konijn nog op spreekuur
rabbitmams_miriam Geplaatst: 20 januari 2012 Geplaatst: 20 januari 2012 Ik heb dat ook gehad met 1 van mijn nijntjes. Achteraf bleek het echt met de temperatuur te maken te hebben. Ik heb hem toen wel laten onderzoeken. Niks aan de hand. Toen de temperatuur minder werd was het veel drinken ook over. En geloof me die van mij dronken met hun twee-en bijna 3x zoveel als die 600 ml wat jij noemt, dus voor alle zekerheid kun je je nijntje even laten nakijken bij een da vooral omdat hij eerst zindelijk was en nu niet meer. Zou er iets zijn kun je ingrijpen en anders ben je tenminste gerustgesteld toch? :-)
AnneGrootendorst Geplaatst: 20 januari 2012 Auteur Geplaatst: 20 januari 2012 Ik ga morgen of maandag even bellen met de DA, weet eigenlijk nietig die op zaterdag penis. Dan even overleggen wat die er van zegt. Zu het ook kunnen zijn van de warmte? We hebben een houtkachel die we veel stoken, dat wordt soms behoorlijk warm en mijn monsters liggen er het liefst zo dicht mogelijk naast. ik denk het overigens niet, dan zouden ze toch allebei wel veel drinken?Blijft een beetje moeilijk inschatten. Ik neem zsm contact op met de DA. Hopelijk valt het mee en hoeven ze niet op controle want dat levert toch altijd weer een hoop stress op....
AnneGrootendorst Geplaatst: 20 januari 2012 Auteur Geplaatst: 20 januari 2012 (aangepast) Ik ga morgen of maandag even bellen met de DA, weet eigenlijk nietig die op zaterdag penis. Dan even overleggen wat die er van zegt. Zu het ook kunnen zijn van de warmte? We hebben een houtkachel die we veel stoken, dat wordt soms behoorlijk warm en mijn monsters liggen er het liefst zo dicht mogelijk naast. ik denk het overigens niet, dan zouden ze toch allebei wel veel drinken?Blijft een beetje moeilijk inschatten. Ik neem zsm contact op met de DA. Hopelijk valt het mee en hoeven ze niet op controle want dat levert toch altijd weer een hoop stress op....Sorry.... Zie dat m'n iPad weer erg creatief is geweest met wat ik probeerde te typen. Ik bedoelde natuurlijk: ik weet eigenlijk niet of die op zaterdag OPEN IS. Typen blijft lastig!!Bedankt voor het opletten Kirsten! 20 januari 2012 aangepast door AnneGrootendorst
rabbitmams_miriam Geplaatst: 21 januari 2012 Geplaatst: 21 januari 2012 Sorry.... Zie dat m'n iPad weer erg creatief is geweest met wat ik probeerde te typen. Ik bedoelde natuurlijk: ik weet eigenlijk niet of die op zaterdag OPEN IS. Typen blijft lastig!!Bedankt voor het opletten Kirsten!Haha ik dacht al...... ;-)
AnneGrootendorst Geplaatst: 23 januari 2012 Auteur Geplaatst: 23 januari 2012 Vandaag heb ik de DA gebeld. Ik moet even langskomen op afspraak morgenmiddag. Ik moet proberen wat urine op te vangen. Ben toch wel erg benieuwd of er iets aan de hand is. Stiekem toch wel spannend... Neem de dames allebei mee naar de DA zodat ze lekker samen kunnen blijven
AnneGrootendorst Geplaatst: 24 januari 2012 Auteur Geplaatst: 24 januari 2012 De DA vond Dribbel er gelukkig prima uitzien. Hij kon geen gekke dingen ontdekkende vond haar erg levendig en heel erg op haar baasje gericht ik moet nu urine op zien te vangen en dat gaan ze dan voor de zekerheid nog testen. Nog even afwachten dus...
AnneGrootendorst Geplaatst: 28 januari 2012 Auteur Geplaatst: 28 januari 2012 De DA heeft net gebeld. Gelukkig is er niks aan de hand met Dribbeltje. Hij kon in de urine niets vinden dat afwijkend is. Hij heeft geadviseerd om iedere 2 weken even te wegen en dat gewicht goed in de gaten te houden. Gelukkig is het dus niks,Dribbel is gewoon een zuiper
Aanbevolen berichten